Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Inte okej för henne att sonen följer med på semester

Jag ids inte umgås med så känsliga människor som kräver särskilda hänsynstaganden hit och dit så jag hade låtit henne ta huset själv och därefter helt avpolletterat henne.

Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    sextiotalist skrev 2021-05-18 08:40:16 följande:
    Nja, då har man inte mycket vänskap i botten. 
    Nej, sådana människor ids jag som sagt inte umgås med. Jag vill ha mitt liv så problemfritt som möjligt och personer som har den där sortens svårigheter kapar jag kvickt närmare kontakter med. I mitt ryms människor som är spontana och som klarar av och gillar snabbt skiftande händelser, sällskap osv. 

Nu säger sig ju ts fungera på liknande sätt som ångestkompisen så av den anledningen så torde det väl finnas (eller borde iaf) möjligheter att lösa problemet. Annars har de kanske inte så mycket vänskap i botten, eller vad tror du, Nja?
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    sextiotalist skrev 2021-05-18 11:46:36 följande:
    Då hade troligen den personen inte funnits i din krets. Nu har den personen, trots sina problem, valt att gå ur bekvämlighetszonen och tillbringa en tid med andra (vilket troligen är en stor ansträngning för henne och hon kommer troligen betala ett högt pris, inte bara för resan, utan även mentalt), med en ytterligare, för henne okänd person, betyder att hon troligen kommer må dåligt under hela den vistelsen.
    Jag är introvert, om jag inte får min återhämtning under en helg, så är jag mentalt slutkörd flera dagar efter en helg med mycket folk runt mig. 
    Nej, det hade hon högst troligt inte gjort. Men om nu så trots allt varit fallet så hade jag släppt huset till den oflexibla kompisen och skaffat mig själv något annat som jag huserat de jag vill ha med i. 

Jag har otroligt svårt för människor som känner sig obekväma med allt möjligt och gör ett stort nummer av det. 

Jag är för övrigt inte introvert och behöver inte återhämta mig efter att ha umgåtts med folk. 
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    sextiotalist skrev 2021-05-18 13:20:08 följande:
    "Problemet" med en del extroverta är att de inte kan förstå hur belastande det är att inte få dessa återhämtningar. 
    Och man kan vara social och introvert. Dvs man kan uppskatta umgänge och tar även detta att man blir sänkt efteråt, för det ger en så mycket annat. 
    Problemet jag upplever som introvert, det är de som är extroverta vägrar förstå om man ärligt säger, jag orkar inte med att träffa någon den här helgen, utan man brukar undvika göra nummer av det och anpassar sig mer än vad de flesta extroverta ens kommer i närheten av
    Det gäller definitivt inte mig. Jag skulle aldrig drömma om att tjata om att få umgås med någon överkänslig individ som blir mentalt slutkörd av att ha folk omkring sig. Jag tjatar inte på någon annan heller för den delen. Men jag kan inte påstå att jag bryr mig värst mycket om sådana som är introverta eller har andra problem som gör att de inte ens kan hantera en sådan förändring som den i ts fall. 

Jag ids som sagt inte dadda med sådana. Därför hade jag löst som jag beskrivit. 
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    sextiotalist skrev 2021-05-18 13:48:45 följande:
    Nu är det så att de allra flesta introverta gör ingen affär, de tackar nej, och sedan är det bra. Men min erfarenhet är att det inte räcker, utan det ska tjatas och trugas. Drar man sig undan så (utan drama) så ska det undras om allt är OK.

Nu lever jag med en introvert (men social) man och har en introvert (men väldigt social) son. Så vi har våra erfarenheter 
    Ja, nu kan du ju förstås inte veta hur de allra flesta introverta gör eftersom inte ens din gedigna bekantskapskrets kan kallas för "de allra flesta". 

Ni har era erfarenheter precis som jag och andra har våra. Och - som jag ju mycket tydligt skrev - skulle vare sig jag eller någon jag känner någonsin tjata på eller truga någon som du (och din familj). 

Vad argumenterar du om egentligen? Jag har beskrivit hur jag skulle göra och mina erfarenheter - det och dem ändras ju inte av hur du tänker dig att "de allra flesta introverta" gör eller är. 
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    Fossil skrev 2021-05-23 13:55:32 följande:
    Det är självklart att man tappar lusten när man blir totalt överkörd på det sätt som du har gjort!

Jag hade också hoppat av. Jag har ingen lust att betala en massa pengar för att han en eventuell obehaglig upplevelse.

Hur gammal är denna man som ni gav tillstånd att förstöra en annans semester?  Är han vuxen så borde han begripa om du förklarar hur det ligger till!

Hur när han är saknar betydelse till !00%, det har liksom inte med något att göra ens. Förstår du inte det?
    En eventuellt obehaglig upplevelse skriver du - vad är det egentligen du tänker dig ska hända?
    Shit for brains k + E
  • Pope Joan II
    molly50 skrev 2021-05-26 16:46:35 följande:
    Ska deras vuxna son också med så ska han såklart också betala.
    Det tycker jag faktiskt också att din bonusson ska göra,om han ska med.
    Det är väl upp till ts och hennes man? Om de vill att sonen ska få följa med och själva bära hans kostnader så är det väl rimligen deras sak? När det nu också framkommit att ts känsliga väninna själv har en vuxen son som följer med så går det ju dessutom på ett ut. 
    Shit for brains k + E
Svar på tråden Inte okej för henne att sonen följer med på semester