• Fossil

Inte okej för henne att sonen följer med på semester

Tror din kompis har problem med att klä av sig i badkläder när det helt plötsligt kommer en okänd man med.

I vilken ålder är ni?

• Fossil

Hon känner sig obekväm med situationen och jag förstår henne. Jag hade inte heller följt med.

• Fossil
    Junibarn skrev 2021-05-15 22:43:25 följande:
    Jag håller helt med dig. Förstår hennes känsla men om det varit jag där så hade jag tuggat i mig det, hade inte haft mage att säga att det inte var ok.

Tyvärr finns det typ inga hus att hyra o detta går heller inte att avboka. Så antingen strunta i att åka och förlora 10.000:- så får dom hela huset själva eller åka med och typ stå i skuld till henne att jag förstört hennes vecka genom att låta han åka med...
    Jag tycker att du ska betala tillbaka pengarna hon har lagt ut när du har ändrat på förutsättningarna som hon betalat för.

Hon hade högst troligt inte hyrt med er om hon vetat hur det skulle bli, det du gjort är elakt och ohederligt. Jag hade brutit vänskapen med dig om du inte ersatt mitt utlägg när du kraschat mina planer.

Det är DU som har skuld, din "väninna" har rätt. Jag skriver "vänner" inom citattecken då jag personligen inte anser att man är en vän om man agerar som du.
  • Fossil
    Junibarn skrev 2021-05-16 21:38:57 följande:
    Isastar84 skrev 2021-05-16 10:43:58 följande:

Jag känner mig inte heller bekväm med att semestra med människor jag inte känner, och jag gillar inte heller ändrade planer så här.

Jag hade om jag varit hon hoppat av resan och gjort andra planer, men inte sagt varför, bara önskat er en trevlig vecka.

Ni hade gjort det alltså? Men måste fråga... varför är det så jobbigt att en person tillkommer. Visserligen en du inte känner men som är extremt nära dina bästa vänner. Deras son/bror. Varför kan man inte bara se det som ett tillfälle att lära känna hela familjen inklusive han? Och dessutom veta att man inte låter han sitta ensam på midsommar.

Vill gärna förstår....
    Det är självklart att man tappar lusten när man blir totalt överkörd på det sätt som du har gjort!

Jag hade också hoppat av. Jag har ingen lust att betala en massa pengar för att han en eventuell obehaglig upplevelse.

Hur gammal är denna man som ni gav tillstånd att förstöra en annans semester?  Är han vuxen så borde han begripa om du förklarar hur det ligger till!

Hur när han är saknar betydelse till !00%, det har liksom inte med något att göra ens. Förstår du inte det?
  • Fossil
    Junibarn skrev 2021-05-25 23:11:58 följande:
    En familjemedlem/medmänniska/son är ensam och ledsen. Han frågar om han får följa med oss..... jag förstår verkligen inte hur man kan resonera att han då skulle förstöra och att jag kör över.
    Så nu är storyn ändrad?
    Det var ju dina ungar som bjöd med honom förut... och du behöver inte förstå. Det räcker med att din "vän" berättar för dig hur hon känner för sin inte så billiga semester som DU ändrat förutsättningarna för.
    Junibarn skrev 2021-05-25 23:14:33 följande:
    Obehaglig upplevelse? Förstöra någons semester? Kan inte ens gå igång och bli upprörd på det du skriver. Antar att du är ett troll som vill provocera för detta är FÖR knäppt för att vara ett äkta beteende.
    Nej, jag är inte ett troll. Troll brukar skriva dubbelanonymt.
    Junibarn skrev 2021-05-25 23:12:42 följande:
    Beter mig illa för att jag vill välkomna hela vår familj på resan?

DU vill välkomna, hon vill det inte. OCh hon är väl inte bjuden utan betalar för sig.

Nej, med vänner som dig...
  • Fossil
    Junibarn skrev 2021-05-28 08:17:30 följande:
    Funderar på varför vissa människor blir som du och vad det skapar i samhället. Ditt sätt att uttrycka dig som att du sitter på veto. Ingen ödmjukhet... men jag tänker inte attackera som du utan ser bara på agerandet som sorgligt. Hoppas du iaf mår bra.
    Jag mår alldeles utmärkt, tackar som frågar.

Hur menar du att jag är? Förklara gärna. När du nu ändå vet och etiketterar mig med det.
    Hur menar du att det påverkar samhället?
    Vad är det för fel på mitt sätt att uttrycka mig?
    Vilket i det jag skrivit uppfattar du som en "attack"?

Det jag skrivit är min syn på saken, en reflektioin i hur jag själv hade agerat i situationen du beskrivit. (Som visserligen ändrats lite så vad som verkligen är med sanningen överensstämmande vet jag förstås inte.)

JAG hade inte åkt med, JAG hade inte godtagit att DU ändrat förutsättningen för det MINA pengar ska gå till.
    JAG hade starkt övervägt att drastiskt dra ner på umgänget med DIG då du saknar respekt och fullständigt skiter i andra.

För min del hoppas jag att din "väninna" mår bra och att hon inte  blir för besviken över den ändrade midsommarplaneringen.
Svar på tråden Inte okej för henne att sonen följer med på semester