• molly50

Inte okej för henne att sonen följer med på semester

Jag kan förstå om hon inte känner sig så avslappnad med någon hon inte känner.
    Men därför tänker jag att ni kanske kan ordna så att din vän och hennes familj och din bonusson får träffas några gånger innan och lära känna varandra litegrann?
    Då kanske det inte blir lika obekvämt för henne?
    Och så får ni kanske räkna med att bonussonen får betala för sin del av resan.
    Eller att ni gör det.
    Jag förstår att ni inte vill lämna bonussonen ensam över midsommar.
    Men samtidigt så kan jag förstå att vännen kanske hade velat veta detta innan ni bokade resan.
    Jag hoppas ni kan lösa situationen på bästa sätt.

• molly50
    Junibarn skrev 2021-05-21 00:07:29 följande:
    Jo hon är min närmsta vän, just därför detta blev så svårt. Men trots att hon är den bästa matchar vi inte på denna punkt...
    Vad kom ni fram till då? Ska ni åka på resan ändå?
  • molly50
    Junibarn skrev 2021-05-25 23:18:07 följande:
    Jag erbjöd mig att vi skulle hoppa av och några andra vänner till dom kunde åka med men det ville hon inte.
    Så hur kommer ni att göra då?
  • molly50
    Junibarn skrev 2021-05-26 14:34:54 följande:

Hon ville inte att vi skulle hoppa av så vi åker. OM det är så att hon tar upp det med att han ska betala så anser jag att även deras vuxna son som jobbar heltid men fortfarande bor hemma också ska betala för sig. Så tar hon upp det får vi splitta allt på två till.

Ska deras vuxna son också med så ska han såklart också betala.
    Det tycker jag faktiskt också att din bonusson ska göra,om han ska med.
  • molly50
    Pope Joan II skrev 2021-05-26 17:08:08 följande:
    Det är väl upp till ts och hennes man? Om de vill att sonen ska få följa med och själva bära hans kostnader så är det väl rimligen deras sak? När det nu också framkommit att ts känsliga väninna själv har en vuxen son som följer med så går det ju dessutom på ett ut. 
    Om de kräver att TS bonusson ska betala så ska väl rimligen deras vuxna son också betala.
    Men visst,det är absolut upp till dem att avgöra hur betalningen ska läggas upp.
  • molly50
    Fossil skrev 2021-05-23 13:55:32 följande:
    Det är självklart att man tappar lusten när man blir totalt överkörd på det sätt som du har gjort!

Jag hade också hoppat av. Jag har ingen lust att betala en massa pengar för att han en eventuell obehaglig upplevelse.

Hur gammal är denna man som ni gav tillstånd att förstöra en annans semester?  Är han vuxen så borde han begripa om du förklarar hur det ligger till!

Hur när han är saknar betydelse till !00%, det har liksom inte med något att göra ens. Förstår du inte det?
    Jag tycker du är onödigt hård mot TS.
    TS frågade sin vän innan om det var ok att bonussonen följer med på resan.
    Så hon har ju inte "kört över" vännen som du så fint väljer att kalla det.
    Vännen är väl också vuxen och borde begripa hur det ligger till om TS förklarar.
    Jag skulle också vilja veta vad du menar med "obehaglig upplevelse"?
  • molly50
    Fossil skrev 2021-05-26 17:34:36 följande:
    Så nu är storyn ändrad?
    Det var ju dina ungar som bjöd med honom förut... och du behöver inte förstå. Det räcker med att din "vän" berättar för dig hur hon känner för sin inte så billiga semester som DU ändrat förutsättningarna för.
    Junibarn skrev 2021-05-25 23:14:33 följande:
    Obehaglig upplevelse? Förstöra någons semester? Kan inte ens gå igång och bli upprörd på det du skriver. Antar att du är ett troll som vill provocera för detta är FÖR knäppt för att vara ett äkta beteende.
    Nej, jag är inte ett troll. Troll brukar skriva dubbelanonymt.

DU vill välkomna, hon vill det inte. OCh hon är väl inte bjuden utan betalar för sig.

Nej, med vänner som dig...
    Jag skulle fortfarande vilja veta vad du menar kan bli en obehaglig upplevelse för TS väninna?
Svar på tråden Inte okej för henne att sonen följer med på semester