Brumma skrev 2016-12-09 19:08:55 följande:
Jag kan önska att mamman inte fanns i bilden längre. Så vi hade bonus på heltid - vår uppfostran, vår planering och inga kompromisser o bråk. Om känslan beror på den andra förälderns bör man kanske vara tillräckligt vuxen att inse att det är där problemet ligger. Att önska att barnen inte fanns och kanske arbeta för det är fortfarande inte ok..
Och nej. Jag skulle aldrig heller aldrig välja en man med barn. Om de var vuxna redan möjligtvis men ALDRIG med hemmaboende barn igen.. just pga sliten som uppstått runt om..
Jag kan tycka farmor har all rätt att bli arg om det är så att TS inte har förmågan att ta till sig att det var fel gjort. Som jag skrivit kan misstag begås men fortsätter man hävda att man gjort rätt övergår det från misstag till medvetet uteslutande. Och då borde nog alla nära barnen bli arga så att det kanske går fram...
Det är just den kommentaren "tillräckligt vuxen" som får de flesta att inte våga va öppna med sina åsikter. För visst kan det påverka relationen till barnet i längden om föräldern är en riktig pain.
Det är precis som bortskämda, jobbiga ungar som inte kan uppföra sig. Det är ju också föräldrarnas fel, vilket alla vet. MEN det blir ungarna som får bära hundhuvudet.
Nu tycker jag inte att det är konstigt att välja att skicka julkort med bara de små barnen, oavsett bio eller ej, bara alla står med på hälsningen.
Så jag tycker farmor har rätt att be om en bild där alla är med, om hon gärna vill ha det. Men att bli arg och förutsätta att ts fryser ut de stora med vilje, den åsikten kan hon ta med sin son OM det finns fog för det.