Inlägg från: Anonym (fel av mig?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fel av mig?)

Julkort.. måste man inkludera bonusbarnen?

Jag har skickat efter julkort på banren som jag har skickat till våra vänner och släktingar. 
    När svärmor fick deras kort reagerade hon väldigt mycket på att inte alla min sambons barn var med på kortet. Till saken hör att jag gjorde korten väldigt spontant och då va inte bonusbarnen hos oss och hade ingen tanke helt ärligt att jag skulle vänta in dom.
    Nu har svärmor gått runt och gett mig små kommentarer om det. och öven undvikit mig sen dess.
    Har svärmor rätt och har rätt till att vara sur på mig? Gjorde jag verkligen så fel?

• Svar på tråden Julkort.. måste man inkludera bonusbarnen?
  • Anonym (fel av mig?)
    Scalaren skrev 2016-12-08 20:48:07 följande:

Ja, du gjorde ett grovt fel!

Reagerade inte din sambo??

Nä sambon reagerade inte på det 
  • Anonym (fel av mig?)
    Dixie skrev 2016-12-08 20:33:43 följande:

Du menar att farmor fick julkort från er - men endast dina barn fick vara med på bilden?! Ja, det var underligt!!

Ja, mina (våra gemensamma) fick vara med på kortet men sambons barn var inte hos oss när jag gjorde kortet
  • Anonym (fel av mig?)
    Anonym (F) skrev 2016-12-08 20:30:17 följande:

Hur gamla är alla barnen?

mina (våra gemensamma) barn är 3 år och 6 år och sambons barn är 12 år och 15 år
  • Anonym (fel av mig?)
    Dixie skrev 2016-12-08 21:18:52 följande:
    Vilket konstigt resonemang - ja, blod är (oftast) tjockare än vatten - det är väl inget underligt?
    Vadå "blod är tjockare än vatten"?
  • Anonym (fel av mig?)
    Dixie skrev 2016-12-08 21:24:52 följande:
    Har du aldrig hört det uttrycket innan?
    Jo det ha jag hört, Men är sambons tidigare barn mer blodband än mina (våra gemensamma)?
  • Anonym (fel av mig?)
    Anonym (bb) skrev 2016-12-08 22:11:46 följande:

Ja det var fel av dig. Eftersom julhälsningen inte kom från din familj utan från er familj.

Men förstår att du gjorde på grund av obetänksamhet. Be om ursäkt kan du ju inte göra eftersom du inte gjort fel mot någon annan än eventuellt din egen familj. Kanske försöka fixa det genom att skicka nya julkort..

Blir inte det väldigt konstigt att skicka två julkort från samma familj under en 2 veckorsperiod?
  • Anonym (fel av mig?)
    Anonym (Men seriöst?) skrev 2016-12-08 21:53:15 följande:

Men vad är det för fel på folk!?!? Kul för barnen i världens känsligaste ålder att pappas nya tjej fixar julkort och skickar till deras farmor och de blir inte ens tillfrågade!?!? De kanske hade sagt nej och tyckt det var töntigt, men för i helvete fråga!?! Inkludera!? varför behandlar du barn i din egen familj så!???

Så de hade varit ok om jag inte skickat nå julkort till sambons sida av släkten/familjen men helt ok om jag hade skickat till min familj/släkt?
  • Anonym (fel av mig?)
    elyse skrev 2016-12-08 22:19:41 följande:

Det är inte konstigt att svärmor reagerar på avsaknaden av två barnbarn. Det är ju rätt tidigt för julkort ännu - inte var det i brådska kortet tillverkades och skickades? Du får kanske höra vad dina barns syskon tyckte nästa gång ni ses. Eventuellt höra det från deras mamma eller fler kommentarer från farmor (som givetvis känner att hon måste reagera på en så tydlig exkludering).

när brukar man skicka julkort då? jag har för mig att man gör det innan jul och man vill ju gärna skicka innnan lucia, eller har jag fel?
    Borde jag fråga med deras mamma vad hon tycker? Hon tycker inte om mig så jag tror inte det blir så bra
  • Anonym (fel av mig?)
    Anonym (lagom) skrev 2016-12-08 23:28:04 följande:

Var inte deras namn med heller? När dom är äldre kanske inte alla barnen vill vara med, men såklart skriver man alla namnen. 

Vi har tre efternamn i våran familj (ja man kan definiera om man är en familj då) men så ser det ut. 
    Jag vill inte ha mammans efternamn (barnens efternamn) på mina kort till mina vänner och släkt så jag skrev allas förnamn istället, såg lite lustigt ut med sex namn men det fick bli så
  • Anonym (fel av mig?)
    John22 skrev 2016-12-09 06:30:23 följande:

Skulle du tycka det var okej om din sambo skickade ut julkort till hela släkten där alla utom du var med?

nä det hade inte varit ok men det är för att mina barn är även sambons barn
  • Anonym (fel av mig?)
    Anonym (Julkort) skrev 2016-12-08 23:45:36 följande:

Skicka vanliga julkort, jag har själv barn men tycker alltid att julkort med folks barn på känns märkliga.
    Ego handling på något vis, kolla här, på oss!
    Hur många är intresserade?
    Kanske far o morföräldrar på sin höjd.

varför är det märkligt och skicka julkort med ens barn på till släkt och vänner?
    varför är det så ego? trodde släkten tycker det är roligt och se barnen och när man inte träffas längre kan de vara roligt och få se barnen bli större och större för varje år, eller har jag fel även där?
  • Anonym (fel av mig?)
    Anonym (Maja) skrev 2016-12-09 07:44:33 följande:
    Då var ju i alla fall alla med på kortet. Blev farmor sur på en gång utan att ha frågat om de äldre ville bli fotograferade?
    ja, deras namn stod med på kortet men dom var inte med på bild.. Jag och sambon var inte heller med på bild om det har någon betydelse 
  • Anonym (fel av mig?)
    ungbrunett skrev 2016-12-09 07:48:01 följande:
    Varför skulle du ha efternamnen med? Varför såg det lustigt ut med sex namn?
    ser bättre ut om det står god jul och gott nytt år önskar familjen Nilsson än om det står god jul och gott myt år önskar kalla, Anna, klara, Erik, Stina, lisa och stig... Bir lite långt
Svar på tråden Julkort.. måste man inkludera bonusbarnen?