• Anonym (fel av mig?)

Julkort.. måste man inkludera bonusbarnen?

Jag har skickat efter julkort på banren som jag har skickat till våra vänner och släktingar. 
    När svärmor fick deras kort reagerade hon väldigt mycket på att inte alla min sambons barn var med på kortet. Till saken hör att jag gjorde korten väldigt spontant och då va inte bonusbarnen hos oss och hade ingen tanke helt ärligt att jag skulle vänta in dom.
    Nu har svärmor gått runt och gett mig små kommentarer om det. och öven undvikit mig sen dess.
    Har svärmor rätt och har rätt till att vara sur på mig? Gjorde jag verkligen så fel?

• Svar på tråden Julkort.. måste man inkludera bonusbarnen?
  • Anonym (Fel)

Jag tycker du gjorde fel. Bonusbarnen räknas väl också in i familjen? Du hade kunnat fråga om de ville vara med, vill de inte så hade det varit ok att göra som du gjorde.

• Lena

Är det stor ålderskillnad, 10år eller mer, kan det vara okej, annars välj julkort som består av flera bilder och ta nytt på de som är där och gammalt på övriga.

• SupersurasunkSara

Ja det tycker jag du gjorde. Till dina vänner och din släkt spelar det väl mindre roll, men till hans mamma var det enligt mig helgalet att inte inkludera alla deras barnbarn. Även till hans övriga släkt samt hans vänner är det knasigt att inte ha med alla hans barn.

• Anonym (F)

Hur gamla är alla barnen?

• Påven Johanna II

Jag skulle tycka att det var väldigt konstigt att få ett sådant julkort och jag skulle aldrig någonsin få för mig att skicka ett i en så ofullständig konstellation. Nu skickar jag aldrig julkort men min man gör det och självklart är alla våra barn med. Mina och hans.

• Dixie

Du menar att farmor fick julkort från er - men endast dina barn fick vara med på bilden?! Ja, det var underligt!!

• Anonym (Ja!)

Ja du gjorde så fel. Väldigt okänsligt av dig faktiskt, oavsett om du vill det eller inte så är de också en del av er familj! Jag hade lämnat min man om han gjort så mot mitt barn sedan tidigare.

• Miss Skywalker

Svärmödrar missar aldrig en chans att klaga. Skit i kärringen! Du måste ingenting..

• Anonym (bonusmor)

Ja hon har rätt i sin sak. Man "måste" inte utan det är något man bara gör som en självklarhet.

• Brumma

Om bonusarna inte är vuxna så ja, här känns det som om det är en av de där sakerna som borde tagits med i planeringen . Kommer man på ngt sådant spontant så fine - då skickar man de till sin sida av familjen. Helt ok då de kanske inte har ngn relation till bonusarna. Men när du skrev korten till din sambos sida av familjen så ja, där borde ngt sagt stop...

Det känns faktiskt inte ok...

Svar på tråden Julkort.. måste man inkludera bonusbarnen?