• Allex

Munkpeppar och progesterontråden

Tänkte dra igång en tråd och se om det är fler som vill hänga på. Vi har försökt bli gravid i 1 år och vi båda är över 40.

Min plan denna månad är att testa på att stimulera ägglossningen med hjälp av progesteronkräm och munkpeppar. Tar även Q10, e-vitamin och b-vitamin.

Är det nån som vill hänga med på resan till en "munkpepparbebis"?

• Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden
  • jewel

Vad konstigt Allex! Har du känt av ägglossningen? Jag känner den jättetydligt nu för tiden men så har det inte alltid varit..

• Allex
    jewel skrev 2015-12-05 21:08:01 följande:

Vad konstigt Allex! Har du känt av ägglossningen? Jag känner den jättetydligt nu för tiden men så har det inte alltid varit..

Ja, absolut har jag kännt av den. Fick positivt utslag på cd 15. Älsekret och älkänningar. Blir såklart orolig....en hel månad åt skogen liksom.
  • jewel

Då var det spottings-dags igen... :( Hade hoppats att jag skulle slippa denna månaden också men nej. Blir inget försök nästa månad pga orsaker som rör min man, men i januari blir det förhoppningsvis IVF-försök. Vår dotter blev till på första försöket med IVF så jag hoppas att vi ska lyckas nu med. Nästa månad kör jag med progesteronkrämen igen så får vi se vad som händer med spottingsen.

Hur har det gått för dig Allex? Blev det nån ägglossning tror du?

• Allex
    jewel skrev 2015-12-14 15:48:26 följande:

Då var det spottings-dags igen... :( Hade hoppats att jag skulle slippa denna månaden också men nej. Blir inget försök nästa månad pga orsaker som rör min man, men i januari blir det förhoppningsvis IVF-försök. Vår dotter blev till på första försöket med IVF så jag hoppas att vi ska lyckas nu med. Nästa månad kör jag med progesteronkrämen igen så får vi se vad som händer med spottingsen.

Hur har det gått för dig Allex? Blev det nån ägglossning tror du?

Hej jewel

Jodå, till slut satte appen ut ägglossning. Jag har bim på onsdag och i förrgår redan gick min temp ner så jag antar att det inte blev nåt denna gång heller. 19 ggr har vi försökr, helt otrooligt! Jag har denna gång inga spottings...oxå otroligt. Ioförsig har jag 1,5 dag kvar innan bim, så man vet aldrig. Men ändå! De brukar alltid komma 5 dgr innan. Jag tror stenhårt på att det är krämen och dosen som gör det. Efter råd från en fbgrupp så smörjer jag 200mg/dag från äl till bim. Andra cykeln nu med den höga dosen. Kroppen kanske börjar hänga med nu

Spännande med ivf - hoppas det går lika bra som med dottern
  • jewel

Allex: Vad skönt att det blev mindre eller inga spottings, toppen ju!!! Hur har det gått efter att du skrev senast? Jag har fortfarande spottings, ingen mens har kommit igång än. Nästa månad ska jag nog smörja med ännu mer kräm, jag behöver nog också det. Synd att jag inte köpte den starkare krämen, nu har jag 2 tuber ProgesterAll kvar så jag får köra med den.

• Allex
    jewel skrev 2015-12-16 07:10:14 följande:

Allex: Vad skönt att det blev mindre eller inga spottings, toppen ju!!! Hur har det gått efter att du skrev senast? Jag har fortfarande spottings, ingen mens har kommit igång än. Nästa månad ska jag nog smörja med ännu mer kräm, jag behöver nog också det. Synd att jag inte köpte den starkare krämen, nu har jag 2 tuber ProgesterAll kvar så jag får köra med den.

Igår em hittade jag rosa sekret. Inget som kom ut av sig själv, jag fick "leta" lite..... Jag kände att det kanske var ok eftersom jag skulle få mens idag. En konstig sak dock. Igår gick tempen upp rejält och ännu lite mer idag. Så jag smörjde imorse igen....vill ju inte sluta ifall man skulle vara gravid. Under dagen har det inte kommit någon mens. Jag har hitills bara "grävt" fram rosa sekret. Köpte ett graviditets test. Tog testet nu på kvällen och det var negativt. Fortf ingen mens. Så jag har smörjt nu på kvällen igen. Visst det är bara en dag över tiden så man kan ju inte hoppas. Brösten brukar ömma ngn dag innan mens, men just nu ömmar de inte ..ev stramar det lite. Känner ingen molvärk, men det brukar komma när mensen kommit.

Men det är bra märkligt? Mensen kommer alltid på utsatt tid. Det i samband med att tempen är hög är ganska konstigt. Får väl se vad tempen säger imorrn. Är den hög så fortsätter jag smörja.

Förresten så har mensen Alltid kommit även om jag smörjt.

Ja, gör så, smörj ännu mer!
  • jewel

Allex: Det lät ju lovande med tempen men förstår att det känns hopplöst när testet är negativt. Har det hänt nåt idag?

Jag hade tre dagar med spottings o sen två dagar utan varken spottings eller mens. Så var det i september med, sen kom mensen efter tre dagar utan spottings. Tog ett test i morse för att vara på den säkra sidan men det var såklart negativt.

En sak jag tänkt på är att min lutealfas varierar ganska mycket från månad till månad. Jag trodde att den skulle vara samma varje månad. Undrar vad det beror på...

• Allex

Idag kom nog mensen igång, men det är inte så mycket.... Mindre än vanligt. Tempen rasade idag, så det var väl ytterligare ett bevis på att det inte lyckaded denna gång. Nu börjar det kännas som om det Aldrig kommet hända! Försöker nu den 20:e gången! Gaaah!

Ja, lutealfasen brukar vara hyfsat konstant. För mig är den alltid 14 dgr, men denna gång var den 15. Kanske har att göra med åldern?

• jewel

Hej Allex, är du fortfarande kvar här? Hur går det för dig? Tänkte fråga vart du köper den där starkare progesteronkrämen? Jag plussade precis efter IVF o tar nu Lutinus (slidpiller med progesteron) men jag vet inte om jag vågar sluta med progesteron om en vecka som kliniken tycker. Så funderar på att köpa den krämen. Hoppas allt är bra med dig!

• Allex
    jewel skrev 2016-02-07 15:15:54 följande:

Hej Allex, är du fortfarande kvar här? Hur går det för dig? Tänkte fråga vart du köper den där starkare progesteronkrämen? Jag plussade precis efter IVF o tar nu Lutinus (slidpiller med progesteron) men jag vet inte om jag vågar sluta med progesteron om en vecka som kliniken tycker. Så funderar på att köpa den krämen. Hoppas allt är bra med dig!

Heej! Wow grattis -vad roligt! Jag köpte den här www.organicproducts-llc.com/cgi-organicproducts-llc/sb/ss_mb.cgi&ss_parm=Aeabca0b54565a20218f67f51a4c8588d

De har haft problem med att få den i lager, men hoppas det löst sig.

Skulle gått in i v 11 imorrn, men började blöda igår, inte alls mycket, ingen smärta heller... Det är nog ett MF men...jag hoppas det är en sån där ovanlig blödning som kan hända.... Suck!
  • jewel

Hej Allex! Men vad roligt att det tog sig till slut! Men jag förstår att det känns väldigt jobbigt med blödningar. Har du varit o gjort ultraljud? Du borde ju kunna åka till gynakuten så att du får veta.

Jag kör med ProgesterAll nu. Natpro fanns inte i lager nu nej, vad synd. Är inte redo att sluta med progesteronet känner jag. Är i v 6+3 idag. Ska på ultraljud nästa vecka för att se om hjärtat slår, känns väldigt läskigt med jag försöker att tänka positivt.

• Allex

Dessa blödningar blev tyvärr värre inatt....missfall inatt. Var som en minifödsel...kramper var 1-1,5 minut. Efter ett par timmar och alvedon lyckades jag somna. Nu på morgonen är det fortfarande lite molvärk, men inte alls så som inatt. Usch!

• jewel

Nej vad fruktansvärt! Kan inte ens föreställa mig hur ni känner nu. Så orättvist när ni kämpat så länge. Hoppas att ni kan gå vidare snart. Stor kram!

• Allex

Ja - det var fruktansvärt. Tyvärr inte så mycket att göra åt. It was not ment to be.

Vi får se vad framtiden ger - om vi orkar kämpa vidare. Kram tillbaka!

Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden