• jewel

Munkpeppar och progesterontråden

Hej! Jag har smygläst tråden men inte skrivit nåt innan. Jag började med munkpeppar på cykeldag 1, nu är jag på cykeldag 18 och tror att jag har ägglossning idag (molvärk i vänstra äggstocken). Jag fick nog mer flytningar av munkpepparn, ska bli intressant att se om jag slipper spottings. Jag hade hoppats att ÄL skulle kommit tidigare än vanligt men det gjorde den inte. Detta är vårt tredje försök, första med munkpeppar. Hoppas på plus snart! :)

Hur går det för er andra?

• jewel

Vad roligt att vi kan följas åt, Allex! :)

Vi hade sex igår på kvällen o ÄL var nu i morse-fm. Känner mig inte alls sugen på mer sex, svullen o ont i äggstocken, så vi hoppas nog på att det räckte igår. Nu är det en riktigt seg väntan som vanligt fram till BIM. Jag börjar jobba igen på måndag efter semestern så jag tror att det kan få mig att sluta tänka på om ägget fäster o allt sånt. BIM för mig är nog 18-19 aug. Får se om jag kan hålla mig ifrån att testa innan dess... :)

• jewel

Tingeling03:
    Du tror inte att det kan ha varit en nidblödning då, alltså att ägget fäste?

• jewel

Tingeling03:
    Ja det är ju svårt att veta vad det beror på men jag tycker inte att det låter för tidigt för en nidblödning, ägget ka ju fästa så tidigt. Men du känner ju din kopp bäst även om det ofta känns som att våra kroppar beter sig allt annat än normalt när vi vill bli gravida ;) Bara att vänta o se även om det känns jobbigt just nu.

• jewel

Tingeling03:
    Om det var en nidblödning o ägget fäste så tror jag att det är då hcg börjar öka o det är ju det man mäter med graviditetstest. Så du kanske kan testa lite tidigare än BIM om du vill. Men det kan ju vara negativt även om du är gravid. Jag håller tummarna för dig!! :)

• jewel

Allex:
    De är nog tåliga, lite feber tror jag inte påverkar nånting. Håller tummarna för dig med!! :)

• jewel

Jag hade provsmakat vin om jag var du, men känner du att det är fel så ska du självklart låta bli. Men det påverkar inte en graviditet så tidigt. Speciellt inte om du bara provsmakar :)

• jewel

Det är verkligen inte kul med spottings o man är ju rädd att de ska ha med ens fertilitet att göra. Jag hr testat progesteronkräm tidigare men inte fått mindre spottings o inte heller blivit gravid. Så jag hoppas på munkpeppar nu, ska testa 3 månader tänker jag.

Jag har en dotter som är 2,5 år men hon blev till med hjälp av IVF (dock av andra anledningar) så jag har aldrig blivit gravid "naturligt" innan, men jag hoppas att det ska gå nu. Har ni också barn sen innan?

• jewel

Spännande med testa tidigt-test, Allex! När tror du att du kommer testa? Jag ska försöka hålla mig till på söndag, då är jag på ÄL+9 o då plussade jag svagt när jag var gravid med min dotter.

• jewel

Jag förstår att det är väldigt frustrerande Tingeling. Hur länge har ni försökt nu igen? Det kan ju vara en idé att göra en utredning o ev få testa Pergo. Men jag tycker att det låter som en bra idé att testa MP o progesteron denna cykeln. Det ska jag nog göra om det inte blir nåt denna månaden.

Jag är idag på ÄL+8. Mina spottings brukar börja på ÄL+8-9 så vi får se vad som händer kommande dagar. Jag har köpt testa tidigt-test som jag ska ta imon men det är nog alldeles för tidigt ändå...

Hur går det för dig Allex?

Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden