• Allex

Munkpeppar och progesterontråden

Tänkte dra igång en tråd och se om det är fler som vill hänga på. Vi har försökt bli gravid i 1 år och vi båda är över 40.

Min plan denna månad är att testa på att stimulera ägglossningen med hjälp av progesteronkräm och munkpeppar. Tar även Q10, e-vitamin och b-vitamin.

Är det nån som vill hänga med på resan till en "munkpepparbebis"?

• Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden
  • jewel

Det har inte kommit något mer. Läste om implantationsblödning, det är alltså när det befruktade ägget fastnar i livmodern. Skulle kunna bara det om det inte kommer nåt mer. Jag tog ett test, kunde inte hålla mig ;) Det visade nog inget inom den tiden man ska läsa av det men efter 10 min såg jag ett jättesvagt streck. Min man ser det inte så det är nog bara jag som så gärna vill se det ;)

Har du testat idag Allex?

• Allex
    jewel skrev 2015-08-16 08:16:21 följande:

Det har inte kommit något mer. Läste om implantationsblödning, det är alltså när det befruktade ägget fastnar i livmodern. Skulle kunna bara det om det inte kommer nåt mer. Jag tog ett test, kunde inte hålla mig ;) Det visade nog inget inom den tiden man ska läsa av det men efter 10 min såg jag ett jättesvagt streck. Min man ser det inte så det är nog bara jag som så gärna vill se det ;)

Har du testat idag Allex?

Wow....ett svagt streck! Ta ett nytt i morrn så är det nog starkare

Min temp gick ner och testet för försök 14 visade neg Att det visade neg är kanske inte konstigt då det är väldigt tidigt än. Men att tempen gick ner oroar mer. Om ägg fästs så borde tempen gå upp iomed att mer progesteron bildas....som är ett temphöjjande hormon. Just nu känns försök 14 inte alls positivt.....
  • jewel

Förstår att det känns hopplöst Allex :( Undrar vad du kan göra för att maximera chanserna nästa gång.. Har du testat rosenrot? Eller bidrottninggele? Man blir ju desperat när det inte funkar.

• Allex
    jewel skrev 2015-08-16 08:51:15 följande:

Förstår att det känns hopplöst Allex :( Undrar vad du kan göra för att maximera chanserna nästa gång.. Har du testat rosenrot? Eller bidrottninggele? Man blir ju desperat när det inte funkar.

Mmm... jag har testat rosenrot... Inte bidrottninggele ioförsig. Hur kan det hjälpa?
  • jewel

Jag tror att det kan förstärka ÄL men det kanske inte är det du behöver.. Det heter Apiforce tror jag, kan ju vara värt att kolla upp iaf.

• Allex
    jewel skrev 2015-08-16 11:52:59 följande:

Nu kom det mer blod :(

Men vad trist
  • jewel

Idag har det kommit lite blod men inte speciellt mycket. Jättekonstigt det här. Har tagit flera tester som alla blir positiva efter avläsningstiden, två olika sorters test. Ska testa imon morgon igen med testa tidigt-test.

Har du tagit nåt mer test Allex?

• Allex
    jewel skrev 2015-08-17 17:56:04 följande:

Idag har det kommit lite blod men inte speciellt mycket. Jättekonstigt det här. Har tagit flera tester som alla blir positiva efter avläsningstiden, två olika sorters test. Ska testa imon morgon igen med testa tidigt-test.

Har du tagit nåt mer test Allex?

Ja, gör så, testa m ett testa tidigt. Hoppas du blir klokare.

Själv så hittade jag rosa sekret Spottings! De skulle inte komma ju....det funkade ju så bra förra månaden! Aaarhg! Blir så trött. 14 försök! Bläää!
Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden