• Allex

Munkpeppar och progesterontråden

Tänkte dra igång en tråd och se om det är fler som vill hänga på. Vi har försökt bli gravid i 1 år och vi båda är över 40.

Min plan denna månad är att testa på att stimulera ägglossningen med hjälp av progesteronkräm och munkpeppar. Tar även Q10, e-vitamin och b-vitamin.

Är det nån som vill hänga med på resan till en "munkpepparbebis"?

• Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden
  • jewel

Tingeling03:
    Du tror inte att det kan ha varit en nidblödning då, alltså att ägget fäste?

• Tingeling03
    jewel skrev 2015-08-07 18:19:58 följande:

Tingeling03:

Du tror inte att det kan ha varit en nidblödning då, alltså att ägget fäste?

Jag vet faktiskt inte, jag är osäker, det kan vara så, omöjligt är det inte, men jag tycker att det borde vara för tidigt :/

Blodig flytning idag och plötsligt illamående nu på eftermiddagen, flytningen verkar ha ökat på lite men är mer brun nu. Idag är jag på bim-9 tror jag, vet inte så säkert då min mens varierar väldigt från månad till månad :( Ett barn på jobbet kräktes igår som jag tog reda på, men han var pigg och for runt så jag tror snarare att han ätit för mycket och sedan gungat än att det var magsjuka, men säker är jag inte.

Avbrutet samlag på CD15 (min andra hälft har ibland erektionsproblem) och troligtvis hade jag äl på CD16, är på CD22 idag. Så jag vet inte vad jag ska tro :O Spermier kan ju finnas på penis långt innan utlösning.
  • Tingeling03

Jag har haft nidblödning vid tidigare graviditet, då trodde jag att mensen hade startat, men blev så chockad över att den försvann efter 2 dagar och brösten blev riktigt ömma istället. Jag vet inte vad jag ska tro nu, bara att vänta och se vad som sker.

• jewel

Tingeling03:
    Ja det är ju svårt att veta vad det beror på men jag tycker inte att det låter för tidigt för en nidblödning, ägget ka ju fästa så tidigt. Men du känner ju din kopp bäst även om det ofta känns som att våra kroppar beter sig allt annat än normalt när vi vill bli gravida ;) Bara att vänta o se även om det känns jobbigt just nu.

• Allex
    Tingeling03 skrev 2015-08-07 18:38:52 följande:

Jag har haft nidblödning vid tidigare graviditet, då trodde jag att mensen hade startat, men blev så chockad över att den försvann efter 2 dagar och brösten blev riktigt ömma istället. Jag vet inte vad jag ska tro nu, bara att vänta och se vad som sker.

Hur är det idag då? Kan ju vara en nid som jewel skriver. Exakt när det sker är säkerligen olika från kvinna till kvinna.

Vi får hoppas att det är nid helt enkelt Lycka till!
  • Allex

Blev sjuk igår och fick feber, 38! Mitt i hela äl karusellen suck! Antagligen älsläpp natten som var...idag var älsekretet torrt och klibbigt. Vi fick till sex på torsdagen .... Hoppas de rackarna överlevt därinne..... De är väl värmekänsliga? Tänk om de stendog när jag fick feber igår? Hmmm. Även om jag mår bättre idag så skulle väl sex inte hjälpa..... sekretet där nere nu kan de väl inte simma /överleva i...right?

• Tingeling03

Nej du har nog rätt där jewel, det kanske inte är för tidigt, bara att vänta och se. Jag har inte haft något färskt blod idag vad jag har kunnat se, men morgonillamående och lite illamående under tidig eftermiddag.

Åh fy stackare Allex, du får krya på dig. Förhoppningsvis så har simmarna överlevt, de kan ju tack och lov överleva flera dagar :)

Om jag har tur så kan det ha varit nidblödning Allex, men jag tror inte att det är så troligt. I snitt är min menscykeln på 31 dagar, jag har 8 dagar kvar till bim. Vet inte om jag kan göra grav.test tidigare?

jewel skrev 2015-08-07 21:51:04 följande:

Tingeling03:

Ja det är ju svårt att veta vad det beror på men jag tycker inte att det låter för tidigt för en nidblödning, ägget ka ju fästa så tidigt. Men du känner ju din kopp bäst även om det ofta känns som att våra kroppar beter sig allt annat än normalt när vi vill bli gravida ;) Bara att vänta o se även om det känns jobbigt just nu.

Allex skrev 2015-08-08 10:48:30 följande:

Hur är det idag då? Kan ju vara en nid som jewel skriver. Exakt när det sker är säkerligen olika från kvinna till kvinna.

Vi får hoppas att det är nid helt enkelt Lycka till!

• jewel

Tingeling03:
    Om det var en nidblödning o ägget fäste så tror jag att det är då hcg börjar öka o det är ju det man mäter med graviditetstest. Så du kanske kan testa lite tidigare än BIM om du vill. Men det kan ju vara negativt även om du är gravid. Jag håller tummarna för dig!! :)

• jewel

Allex:
    De är nog tåliga, lite feber tror jag inte påverkar nånting. Håller tummarna för dig med!! :)

• Tingeling03
    jewel skrev 2015-08-08 17:48:14 följande:

Tingeling03:

Om det var en nidblödning o ägget fäste så tror jag att det är då hcg börjar öka o det är ju det man mäter med graviditetstest. Så du kanske kan testa lite tidigare än BIM om du vill. Men det kan ju vara negativt även om du är gravid. Jag håller tummarna för dig!! :)

Ja det är sant, jag avvaktar lite och ser vad som händer. Har köpt hem viner för att provsmaka inför vårt bröllop om tre veckor, men nu vågar jag ju inte öppna dem, får helt enkelt lita på svärmors smaklökar ????
Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden