• Allex

Munkpeppar och progesterontråden

Tänkte dra igång en tråd och se om det är fler som vill hänga på. Vi har försökt bli gravid i 1 år och vi båda är över 40.

Min plan denna månad är att testa på att stimulera ägglossningen med hjälp av progesteronkräm och munkpeppar. Tar även Q10, e-vitamin och b-vitamin.

Är det nån som vill hänga med på resan till en "munkpepparbebis"?

• Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden
  • jewel

Det blev missfall tyvärr. Ungefär som en vanlig mens fast med massa stora klumpar o annat som kom ut. Väldigt tråkigt men det kändes liksom inte rätt från början eftersom jag blödde innan BIM o bara plussade jättesvagt. Nu väntar jag på ÄL igen, hoppas den kommer i helgen eller början av nästa vecka. Jag kör munkpeppar igen faktiskt o även rosenrot. Ska smörja med progesteronkräm efter ÄL.

Hur går det för er alla andra här i tråden?

• Tingeling03

Jag började med munkpeppar vid min senaste mens och skulle fortsätta med den tills senaste äl varit, och så började jag med progesterall också strax innan äl förra veckan, men sen så gifte jag mig i lördags för en vecka sedan och under hela förra helgen så hade jag så mycket annat i tankarna än att ta munkpeppar och progesterall så jag glömde bort det, jag har nu ca 6 CD kvar till mens, det ska bli intressant att se hur det blir nu då när jag glömde bort mig förra helgen :) än så länge har jag inga tecken på spottnings i alla fall, de brukar kunna komma 4-6 dagar innan mensens första dag. Får se det som positivt då kanske :)

• Allex

Grattis Tingeling till giftemålet

Hos mig så kom äl ännu tidigare och hade mycket tydliga tecken på att ägglossning var på g. Hade äggvitesekret i 4 dagar innan o en hel del knip. Är inne på min tredje "kur" med progesterall o munkpeppar. Tidigare har äl varit cd 16/18. De 2 första ggr med MP blev äl på cd 15 och denna gång cd14. Får se nu då om det var bra för mig. Försök 15 är vi uppe i. Jisses! Känns ju inte jättepositivt....varför skulle det funka nu liksom.

Nåja, idag är CD 17 och det är bara att vänta. Bim borde vara 17 september.

• mère de R

Grattis Tingeling :)

Jewel hoppas du mår bra efter omständigheterna.

Alexx håller tummarna för dig.

Kombon kortison/ akupunktur verkar fungera för mig då jag plussade nu i veckan :) Det är vääääldigt tidigt fortfarande och mycket kan hända men jag hoppas att det här graviditeten fortsätter. Har progesterongel och trombyl som jag hoppas ska hjälpa.

• Allex
    mère de R skrev 2015-09-06 10:46:40 följande:

Grattis Tingeling :)

Jewel hoppas du mår bra efter omständigheterna.

Alexx håller tummarna för dig.

Kombon kortison/ akupunktur verkar fungera för mig då jag plussade nu i veckan :) Det är vääääldigt tidigt fortfarande och mycket kan hända men jag hoppas att det här graviditeten fortsätter. Har progesterongel och trombyl som jag hoppas ska hjälpa.

Åh! Stort grattis!!!
  • jewel

Tingeling03: Grattis till giftemålet! Hoppas att spottingsen håller sig borta o att det blir ett plus på stickan snart. När tror du att du ska testa?

Allex: Jag förstår att det är lätt att tänka så när ni har försökt så länge men det kanske är just den här lilla hjälpen som din kropp behöver. Jag håller tummarna!

mère de R: Stort grattis, vilken lycka! Försök att inte oroa dig, njut av att du faktiskt är gravid. Jag hoppas att vi andra följer i dina fotspår nu :)

Jag fick starkare utslag på ÄL-test idag men ännu inte positivt. Det är på g iaf. Hoppas nu att kroppen känner att den vill bli gravid igen, det sägs ju att det är lättare att bli gravid efter ett missfall.

• Tingeling03

Tack snälla för gratulationen jewel, det idag kom en liten spottnings eller om det kanske är mensen som börjar idag, den är lite kraftigare nu ikväll. Det blir inget plus på stickan, vi försöker inte att bli gravida ännu. Vi ska börja försöken runt nyår har vi tänkt. Tills dess är endast min förhoppning att få till en regelbunden cykel med hjälp av progesterall och munkpeppar.

• Tingeling03

Tack snälla för gratulationerna Mère de R och Allex. Håller alla tummar och tår för att det blir plus på stickan för er och jewel också, själv väntar jag som sagt till årsskiftet :)

• mère de R

Lyckan blev inte långvarig den här gången heller. Mf nr 5 är igång och jag är bara så trött på det här. Lägger ner allt nu.

Önskar er lycka till och att ni snart får era efterlängtade bebisar.

• Joozzaan

Någon som vill ha min munkpeppar och rosenrot? Munkpepparn är oöppnad eftrrsom jah han bli gravid innan leveransen kom och rosenroten har jag ätit ca 15 st av. Så onödigt att dom bara står i skåpet och blir gamla...

Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden