• Allex

Munkpeppar och progesterontråden

Tänkte dra igång en tråd och se om det är fler som vill hänga på. Vi har försökt bli gravid i 1 år och vi båda är över 40.

Min plan denna månad är att testa på att stimulera ägglossningen med hjälp av progesteronkräm och munkpeppar. Tar även Q10, e-vitamin och b-vitamin.

Är det nån som vill hänga med på resan till en "munkpepparbebis"?

• Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden
  • jewel

mère de R: Nej så fruktansvärt tråkigt! Har ni gjort nån missfallsutredning eller funderar ni på att göra det? Hoppas att ni orkar fortsätta kämpa ändå. Stor kram!

• jewel

Då var spottingsen här igen o mensen på g... Trodde verkligen att det hade tagit sig denna månaden, fast det tror jag iofs alltid ;) Bara att kämpa vidare!

• Allex
    jewel skrev 2015-09-17 07:58:21 följande:

Då var spottingsen här igen o mensen på g... Trodde verkligen att det hade tagit sig denna månaden, fast det tror jag iofs alltid ;) Bara att kämpa vidare!

Tråkigt! Samma här, spottings i tisdags. Men bara på morgonen igår ...vilket inte hänt tidigare. Har inte kollat dagens sekret ännu. Och idag väldigt låg temp. Så jag antar att försök 15 är förbi
  • 120512

ingen mens här inte ännu. är på tredje kurens pausdagar så en vecka till med paus men jag håller tummarna att det funkar. men fortsätter med 14 dagars kur och 14 dagars paus

• Allex
    120512 skrev 2015-09-22 00:45:28 följande:

ingen mens här inte ännu. är på tredje kurens pausdagar så en vecka till med paus men jag håller tummarna att det funkar. men fortsätter med 14 dagars kur och 14 dagars paus

Vad är det för kur du pratar om... nyfiken  
  • Tingeling03

Andra cykeln nu med bara Progesterall-kräm 2 ggr/dag, ägglossningen verkar komma ca 3 CD tidigare än förut, cykeln kommer omkring CD 26-29 och varar ca 8 dagar, ingen spottnings de senaste 2 cyklarna :)

• Allex

Härligt att höra att krämen funkar för dig

Här stundar äl snart. På lördag (om en vecka) ska jag på kurs i Kvinnor och hormoner . Kommer bli mycket matnyttigt om just progesteron. En heldagskurs Det ska bli otroligt intressant. Speciellt punkten om fertilitet och hur progesteron kan hjälpa.

• jewel

Lät som en spännande kurs, Allex. Du får berätta sen om fertilitet och progesteron. Och lycka till med ägglossningen! :)

Jag har haft en jätteskum mens precis, spottingsen började 9 dagar efter ÄL och höll i sig i 3 dagar, sen hade jag 3 dagar utan nåt alls och SEN kom mensen med full fart. Jag tog flera gravtest så jag förstod att jag inte var gravid men jag ville bara att mensen skulle komma. Jag tar inte munkpeppar denna cykeln utan kör på Apiforce istället, får se om det kan hjälpa. Progesteronkrämen kommer jag ta efter ÄL också. Skulle tro att ÄL blir om 1-1,5 vecka.

• Tingeling03

Oj det låter lite märkligt jewel ???? Hade du blivit hjälpt mot spottnings tidigare med munkpeppar eller progesterall? Jag funderar på att prova en cykel utan krämen, men är rädd att mina spottnings återkommer då nu när jag har sluppit dem äntligen. :/ Jag har tänkt börja prova att tempa nu från och med nästa cykel, tänkte prova metoden Naturalcycles i kombination med äl-tester för att förhoppningsvis bättre kunna kartlägga när jag har äl. Tur i oturen råkade jag få hem två termometrar då jag fick felmeddelande första gången jag försökte registrera mig. Får en termometer över när de kommer om någon är intresserad. ;)

• jewel

Tingeling03: Nej jag har aldrig sluppit spottings trots munkpeppar o progesteronkräm o en del annat (t ex E-vitamin och B6). Jag har också funderat på att tempa men det funkar nog inte med min sömn tyvärr. Är ofta uppe nån gång på natten när jag vaknar av min dotter. O så tror jag att jag bara skulle tänka på tempen o överanalysera allt. Så jag skippar det :)

ÄL är på g för mig nu, har börjat få stegring på test o mer flytningar. De senaste månaderna har jag fått ÄL på cykeldag 17-19 men nu är jag bara på cykeldag 10. Det kanske kan ha med Apiforce att göra som jag äter nu. Hoppas att lutealfasen kan bli längre nu också, brukar ligga på 10-11 dagar...

Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden