• Allex

Munkpeppar och progesterontråden

Tänkte dra igång en tråd och se om det är fler som vill hänga på. Vi har försökt bli gravid i 1 år och vi båda är över 40.

Min plan denna månad är att testa på att stimulera ägglossningen med hjälp av progesteronkräm och munkpeppar. Tar även Q10, e-vitamin och b-vitamin.

Är det nån som vill hänga med på resan till en "munkpepparbebis"?

• Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden
  • Allex
    Tingeling03 skrev 2015-07-27 17:55:14 följande:
    Åh tack detsamma Alex :) Idag är jag på CD11 och inga biverkningar. Flytningar började öka på idag så jag tog ett ägglossningstest och det visade att en stegring har börjat ske. Det är tidigare än vanligt. Oftast har jag haft tecken på ägglossning runt CD 18-20 och mens runt CD 25-30, så en stegring nu känns jätte bra. Mina menscykler är väldigt olika långa och jag har ingen koll på när äl sker nu efter ett missfall jag haft (+ ca 20 kg viktnedgång) och jag får spottnings varje cykel i princip.
    Nu har det gått några dagar - hur ser det ut med äl? Du borde vara på CD14 idag - eller?
  • Allex
    mère de R skrev 2015-07-28 13:00:18 följande:
    Det är ju väldigt positivt att du nu får tidig äl, är ju ganska kort med bara 10 dagar mellan äl och mens. Håller tummarna! Och du, imponerande viktnedgång ????

Här är det en vecka efter äl och jag känner inget :( Självmedicinerar med kortison också och hoppas det ska ge resultat.
    Känner du av något än?
  • Allex
    Joozzaan skrev 2015-07-29 20:43:19 följande:

Hej allihopa!

Får man hänga på här? 
    Jag och mannen har försökt bli med barn i 10 månader nu och det verkar aldrig ta sig. Har väldigt långa cyklar och är just nu på dag 41 utan några tecken på mens. Beställde hem munkpeppar nu för att börja ta denna månad i hopp om att korta ner allt lite. Har tyvärr växlat mellan 29-45 dagar sedan jag slutade med p-piller i oktober...

Hej och välkommen!
    Klart du ska hänga på  Ja - p-piller kan verkligen ställa till det. Många har trubbel med cykeln efterråt. Visst det finns dom som det funkar fint för - men alltför många som har trubbel. Hoppas munkpeppar hjälper dig.

Jag är inne på min andra cykel med munkpeppar. Jag smörjer även med progesteronkräm. Men bara lite lite för att stimulera äl. Första cykeln jag gjorde den kombinationen så försvann mina spottings! Jag som haft dom de senaste året! Helt otroligt - det måste bero på munkpepparn. Allt visar sig väl i denna cykel. Om de kommer tillbaka - ja, då vet jag inte vad jag ska tro. Men nu ska man inte måla faan på väggen

Har du testat något annat - för att justera din långa cykel?
  • Joozzaan
    Allex skrev 2015-07-30 11:51:51 följande:

Hej och välkommen!

Klart du ska hänga på  Ja - p-piller kan verkligen ställa till det. Många har trubbel med cykeln efterråt. Visst det finns dom som det funkar fint för - men alltför många som har trubbel. Hoppas munkpeppar hjälper dig.

Jag är inne på min andra cykel med munkpeppar. Jag smörjer även med progesteronkräm. Men bara lite lite för att stimulera äl. Första cykeln jag gjorde den kombinationen så försvann mina spottings! Jag som haft dom de senaste året! Helt otroligt - det måste bero på munkpepparn. Allt visar sig väl i denna cykel. Om de kommer tillbaka - ja, då vet jag inte vad jag ska tro. Men nu ska man inte måla faan på väggen

Har du testat något annat - för att justera din långa cykel?

Åh spännande att höra! Då kanske det hjälper lite trots allt? :)

Jag provade rosenrot ett tag men då hamnade jag på 45 dagar och det är det längsta jag haft så då vågade jag inte fortsätta. . . Dag 42 idag och harar denna eviga väntan.
  • mère de R
    Allex skrev 2015-07-30 11:44:41 följande:

Känner du av något än?

NJA inte så mycket. Lite ömma bröst och inbillar mig att det känns lite i magen men tror mest att det är önsketänkande. Bim tis-tors, får se hur det blir. Har bestämt mig att hoppa munkpeppar nästa månad och ta pergotime. Har två kurer kvar sen läkaren skrev ut dem för två år sedan.
  • mère de R
    Joozzaan skrev 2015-07-29 20:43:19 följande:

Hej allihopa!

Får man hänga på här? 

Jag och mannen har försökt bli med barn i 10 månader nu och det verkar aldrig ta sig. Har väldigt långa cyklar och är just nu på dag 41 utan några tecken på mens. Beställde hem munkpeppar nu för att börja ta denna månad i hopp om att korta ner allt lite. Har tyvärr växlat mellan 29-45 dagar sedan jag slutade med p-piller i oktober...

MP borde hjälpa mot din långa cykel. Min cykel har blivit 28 istället för 30 på bara ett par månader. Lycka till!
  • Allex
    mère de R skrev 2015-07-31 13:41:59 följande:

NJA inte så mycket. Lite ömma bröst och inbillar mig att det känns lite i magen men tror mest att det är önsketänkande. Bim tis-tors, får se hur det blir. Har bestämt mig att hoppa munkpeppar nästa månad och ta pergotime. Har två kurer kvar sen läkaren skrev ut dem för två år sedan.

Okej - ja...det är kanske lite tidigt än.

Håller tummarna nu för dig
  • Joozzaan

Jag som fick hem massor tester och munkpeppar igår, vet inte om detta är rätt forum för detta här men någon som vill köpa dom av mig för en billig peng?

4 grav tester

14 äl tester

1 burk munkpeppar

• Allex
    Joozzaan skrev 2015-08-01 15:18:39 följande:

Alltså. . .

Detta kom upp efter tre sekunder. Jag har lite panik just nu.

Wooow! Stort grattis! Andas...njut....andas..le....andas.....
Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden