• Allex

Munkpeppar och progesterontråden

Tänkte dra igång en tråd och se om det är fler som vill hänga på. Vi har försökt bli gravid i 1 år och vi båda är över 40.

Min plan denna månad är att testa på att stimulera ägglossningen med hjälp av progesteronkräm och munkpeppar. Tar även Q10, e-vitamin och b-vitamin.

Är det nån som vill hänga med på resan till en "munkpepparbebis"?

• Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden
  • jewel

Jag hade provsmakat vin om jag var du, men känner du att det är fel så ska du självklart låta bli. Men det påverkar inte en graviditet så tidigt. Speciellt inte om du bara provsmakar :)

• Tingeling03
    jewel skrev 2015-08-08 18:01:37 följande:

Jag hade provsmakat vin om jag var du, men känner du att det är fel så ska du självklart låta bli. Men det påverkar inte en graviditet så tidigt. Speciellt inte om du bara provsmakar :)

Jag tror att det kan vara mensen som är på gång tidigare. Lite lite mer blödning nu i kväll så jag ska nog våga provsmaka. Men bara provsmaka. ;) Jag är ingen stor vinfantast ändå. Jag ska ringa min barnmorska nästa vecka och höra mig för ang. mina spottnings, hur normalt hon än säger att det är så kan det inte vara normalt. Ägglossningstesterna blir aldrig så pass starka som de borde bli.
  • Tingeling03

Jag beställde hem Progesterall igår. Värt att testa igen. Blev gravid mha den förut. MP ger jag inte mycket för, tror jag.

• jewel

Det är verkligen inte kul med spottings o man är ju rädd att de ska ha med ens fertilitet att göra. Jag hr testat progesteronkräm tidigare men inte fått mindre spottings o inte heller blivit gravid. Så jag hoppas på munkpeppar nu, ska testa 3 månader tänker jag.

Jag har en dotter som är 2,5 år men hon blev till med hjälp av IVF (dock av andra anledningar) så jag har aldrig blivit gravid "naturligt" innan, men jag hoppas att det ska gå nu. Har ni också barn sen innan?

• Allex

Jag tog ju MP i kombination med ProgesterAll förra cykeln och det var guld. Ingen acne, ingen huvudvärk och det viktigaste inga spottings.

Denna cykel kör jag med samma koncept - det gick ju så bra förra gången. Men denna gång så dök acne upp ca en vecka innan äl... så det känns ju inte helt bra Känns som att allt som var bra i förra cykeln inte kommer hända denna gång. Jag tempar också och även den är helt olik min förra cykel. Hmm.....

Men jag ger inte upp! Häromdagen beställde jag tom graviditetstest - sån här testatidigt från "Bäst på test". Den har tydligen en känslighet på 10 mlU/ml. Den kan upptäcka graviditet från 4-7 dagar innan mens. Vi får väl se.

• jewel

Spännande med testa tidigt-test, Allex! När tror du att du kommer testa? Jag ska försöka hålla mig till på söndag, då är jag på ÄL+9 o då plussade jag svagt när jag var gravid med min dotter.

• Allex

Ooh....har inte bestämt mig. På söndag är jag ÄL+10... och då har jag 5 dgr kvar till mens. Kanske testplanen är test på fredag (7 dgr kvar till mens), sen igen på söndag. Sen får jag ta det därifrån. Hänger lite på tempen också. Om det blir en implementationsdipp kanske det ändrar mina planer. Spännande vecka detta

• mère de R

Tingeling hur har det gått för dig? Nidblödning eller mens? Jag har fått nidblödning på alla mina graviditeter, brukar komma på CD 24-30. Håller tummarna för dig.

Mensen kom förra tisdagen så nya tag igen ...... Börjar tappa modet nu. Trodde att jag hade pergotime men receptet hade gått ut så nu måste jag bestämma om jag orkar söka upp en gyn och övertala hen att skriva ut ett nytt recept. Blir iallafall en månad till med MP sen får vi se

• mère de R
    Allex skrev 2015-08-10 20:52:57 följande:

Ooh....har inte bestämt mig. På söndag är jag ÄL+10... och då har jag 5 dgr kvar till mens. Kanske testplanen är test på fredag (7 dgr kvar till mens), sen igen på söndag. Sen får jag ta det därifrån. Hänger lite på tempen också. Om det blir en implementationsdipp kanske det ändrar mina planer. Spännande vecka detta

Håller tummarna!
  • Allex
    Tingeling03 skrev 2015-08-08 18:57:29 följande:
    Jag tror att det kan vara mensen som är på gång tidigare. Lite lite mer blödning nu i kväll så jag ska nog våga provsmaka. Men bara provsmaka. ;) Jag är ingen stor vinfantast ändå. Jag ska ringa min barnmorska nästa vecka och höra mig för ang. mina spottnings, hur normalt hon än säger att det är så kan det inte vara normalt. Ägglossningstesterna blir aldrig så pass starka som de borde bli.
    Hej! Hur har det gått? Spottings/mens? Vad sa barnmorskan?
Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden