• Allex

Munkpeppar och progesterontråden

Tänkte dra igång en tråd och se om det är fler som vill hänga på. Vi har försökt bli gravid i 1 år och vi båda är över 40.

Min plan denna månad är att testa på att stimulera ägglossningen med hjälp av progesteronkräm och munkpeppar. Tar även Q10, e-vitamin och b-vitamin.

Är det nån som vill hänga med på resan till en "munkpepparbebis"?

• Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden
  • Allex
    jewel skrev 2015-08-17 18:55:20 följande:

Nej vad tråkigt, Allex! :(

Men du ..ang dina blödningar samtidigt som du får positivt.....det måste väl betyda att du Är gravid? Annars skulle väl inte du få positivt även om det vae utanför tiden.... Hm, märkligt! Hoppas det blir tydligare imorrn. Om jag får en stegring imorn på tempen...då ska jag nog testa ändå.... Man vet ju aldrig.
  • Tingeling03

Ja det är lite irriterande när det är på det här viset, ingen ordning med något liksom :/ Vi försöker inte aktivt med att bli gravida, vi vill vänta till framåt årsskiftet i alla fall, men jag vill så gärna få någon rätsida på mina oregelbundna blödningsmönster om möjligt innan vi börjar försöka. Jag har blivit gravid förut med hjälp av progesterall, men fått missfall. Har ni försökt länge?

jewel skrev 2015-08-15 06:01:59 följande:

Jag förstår att det är väldigt frustrerande Tingeling. Hur länge har ni försökt nu igen? Det kan ju vara en idé att göra en utredning o ev få testa Pergo. Men jag tycker att det låter som en bra idé att testa MP o progesteron denna cykeln. Det ska jag nog göra om det inte blir nåt denna månaden.

Jag är idag på ÄL+8. Mina spottings brukar börja på ÄL+8-9 så vi får se vad som händer kommande dagar. Jag har köpt testa tidigt-test som jag ska ta imon men det är nog alldeles för tidigt ändå...

Hur går det för dig Allex?

• mère de R

Jewel, jag har blött i början när jag varit gravid. Allt från dagarna innan BIM till flera veckor efter. Med sonen blödde jag mer eller mindre varje dag ända till v. 17-18. Ta ett nytt test imorgon med morgonurin och helst ett clear blue digital för då står det tydligt och man slipper analysera. Håller tummarna

Allex, usch vad trist att det inte gick den här gången heller. Det är fruktansvärt jobbigt att månad efter månad hoppas utan resultat. Ni funderar inte på att söka hjälp?

CD 14 och äntligen ett svagt sträck på äl-test så imorgon borde det bli starkare och äggsläpp kanske onsdag-torsdag.

• jewel

Det verkar ganska vanligt med blödningar i början av graviditet nu när jag läser om det. Med min dotter blödde jag inget förutom dagen innan vattnet gick, men hon blev till mha IVF så det kanske blir annorlunda då..

Jag tog ett digitalt test i morse men det var negativt. Är bara på ÄL+10 idag så det är väldigt tidigt.

Vi har försökt i 3 mån nu så det är inte alls länge, första månaden med munkpeppar.

Jag tänker ofta på att det är så orättvist att vissa blir gravida direkt utan nån ansträngning alls o andra får kämpa hur länge som helst :(

• jewel

Det verkar som att jag faktiskt är gravid! :) Det gick vägen första månaden med munkpeppar. Jag är jätteglad såklart. Håller tummarna för att ni andra också ska lyckas snart!

• Allex
    jewel skrev 2015-08-19 08:13:05 följande:

Det verkar som att jag faktiskt är gravid! :) Det gick vägen första månaden med munkpeppar. Jag är jätteglad såklart. Håller tummarna för att ni andra också ska lyckas snart!

Men guuud så kul! Stort grattis till dig! 

Själv så har jag fortfarande spottings och tempen har gått ner så försök 14 är ett misslyckat försök. "Bara" att ta tag i det hela igen.... ny cykel nytt försök.

• mère de R

Stort grattis Jewel :) Härligt att höra.

Min äl är jätte konstig. Fick svaga sträck i två dagar, alltså mycket svagare än kontrollsträcket och idag knappt synbart!! Blir inte klok på detta. Betyder det att jag haft äl eller att den uteblivit den här månaden eftersom det varit så svaga sträck?

• Tingeling03
    jewel skrev 2015-08-19 08:13:05 följande:

Stort grattis till dig jewel :D Vad roligt att det blev ett plus :)
  • Tingeling03
    mère de R skrev 2015-08-19 21:55:57 följande:

Stort grattis Jewel :) Härligt att höra.

Min äl är jätte konstig. Fick svaga sträck i två dagar, alltså mycket svagare än kontrollsträcket och idag knappt synbart!! Blir inte klok på detta. Betyder det att jag haft äl eller att den uteblivit den här månaden eftersom det varit så svaga sträck?

Så där blir det för mig varje månad när jag testar med äl-tester, att det inte blir lika starkt eller starkare än kontrollstrecket :/ Kan det bero på fabrikatet tro? Min barnmorska sa att om jag får stegring, även om det inte blir så starkt som jag önskar, så betyder det att äl borde ha inträffat, men hon lät lika osäker som jag. En kompis jag jag fick äl-tester av sa även hon att det inte blev så starkt som kontrollstrecket men att hon plussat ändå med båda barnen.
  • jewel

Jag kan tyvärr inte glädjas ordentligt över den här graviditeten, jag har på känn att det inte står rätt till. Gravtestet har inte blivit starkare direkt o jag får inte positivt med CB digital. Sedan har jag haft lite molvärk o stickningar i vänstra äggstocken. Plus blödningar o spottings. Jag är så rädd att det är utomkveds :( Eller att det blir MF/MA. Det är väl bara att avvakta antar jag...

Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden