jewel skrev 2015-10-10 14:26:20 följande:
Testerna från Testlagret var ju värdelösa så jag fortsatte testa med andra tester o fick positivt i förrgår. Kände av ägglossningen ordentligt igår, var rädd att jag inte skulle känna lika mycket denna månaden när jag inte tog munkpeppar.
Jag har smörjt mig med låg dos (5-10mg) progesteronkräm några dagar nu o idag har jag huvudvärk. Har fått det förut av krämen men jag läste nu att biverkningar kan uppkomma om man använder för låg dos. Så ikväll blir det minst 20mg, kanske också kan våga mig på 40mg.
Tänkte på en sak Allex, det är inte så att man skulle kunna smörja 3 gånger om dagen istället för 2? Då är det ju lättare att se till att det inte går mer än 12 timmar mellan smörjningarna.. Men att man tar samma dos/dygn ändå.
Ja, om man smörjer med för låg dos kan det trigga östrogenreceptorerna att bli fler och om jag minns detta rätt så är en biverkning hubudvärk. Det blirnog så för att det blir en för snabb obalans mellan östrogen och progesteron. Kanske du ska börja med 20 nån dag, sen öka till 40.
Jag har kört länge med krämen. Fr dag 7 körjag 10 mg/dag. Efter äl körde jag nu 40 mg 2 ggr/dag. Från dag 21 60 mg 2 ggr/dag. Från dag 25 (ca) kommer mina spottings. Får se om jag ökar på lite då...till 70/80 mg 2 ggr/dag. Allt för att hjälpa att slemhinnar ska stanna kvar.
Intressant med din ide att smörja 3ggr/ dag