• Allex

Munkpeppar och progesterontråden

Tänkte dra igång en tråd och se om det är fler som vill hänga på. Vi har försökt bli gravid i 1 år och vi båda är över 40.

Min plan denna månad är att testa på att stimulera ägglossningen med hjälp av progesteronkräm och munkpeppar. Tar även Q10, e-vitamin och b-vitamin.

Är det nån som vill hänga med på resan till en "munkpepparbebis"?

• Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden
  • Allex
    mère de R skrev 2015-08-10 22:10:23 följande:

Tingeling hur har det gått för dig? Nidblödning eller mens? Jag har fått nidblödning på alla mina graviditeter, brukar komma på CD 24-30. Håller tummarna för dig.

Mensen kom förra tisdagen så nya tag igen ...... Börjar tappa modet nu. Trodde att jag hade pergotime men receptet hade gått ut så nu måste jag bestämma om jag orkar söka upp en gyn och övertala hen att skriva ut ett nytt recept. Blir iallafall en månad till med MP sen får vi se

Ah - mens igen! Ja, nya tag då! Drygt att hela tiden börja om. Men, vad ska man göra... :-/ Har du kollat med en ny gyn angående Pergotime?
  • Tingeling03

Ingen nidblödning tyvärr, det var spottnings som kom på CD 22, och cykeln slutade på 25 CD. Barnmorskan ringde upp mig efter att jag talat in ett meddelande på telefonsvararen. Hon hade ingen erfarenhet av ägglossningstester och hur de bör se ut när de är positiva, men tyckte att jag borde räkna det starkaste utslaget som ÄL även om det inte blir fullt så starkt som jag önskar. Kan bero på fabrikatet trodde hon. Hon kan inte ge mig något mot spottnings och tyckte inte att det är onormalt att menscykeln ändrar form, det händer tydligen att det gör så. Hon hade noterat vid senaste cellprov ett att hon hade svårt att få in instrumenten pga övervikten, jag berättade att jag gått ner runt 20 kg, det är jätte bra men du är fortfarande överviktig och det kan vara en orsak till att blödningsmönstret ser ut som det gör, sa hon. Vill jag inte bli gravid så gör det inte så mycket att det ser ut som det gör, sa hon, men vill jag bli gravid bör jag ringa Kvinnokliniken om jag är fundersam, sa hon. Lite underliga svar kände jag.

Jag provar med MP även denna cykeln, även om den bara gjorde senaste cykeln kortare. Ska även prova med Progesterall-kräm denna cykeln.

• Tingeling03

Känns inte normalt när ena cykeln är på 24 CD och andra är på uppåt 52 CD och däremellan hamnar de på både 25, 26, 27, 28, 29, 30, 32 och 33 CD, aldrig jämna cykler. ????

• jewel

Jag förstår att det är väldigt frustrerande Tingeling. Hur länge har ni försökt nu igen? Det kan ju vara en idé att göra en utredning o ev få testa Pergo. Men jag tycker att det låter som en bra idé att testa MP o progesteron denna cykeln. Det ska jag nog göra om det inte blir nåt denna månaden.

Jag är idag på ÄL+8. Mina spottings brukar börja på ÄL+8-9 så vi får se vad som händer kommande dagar. Jag har köpt testa tidigt-test som jag ska ta imon men det är nog alldeles för tidigt ändå...

Hur går det för dig Allex?

• Allex
    jewel skrev 2015-08-15 06:01:59 följande:

Jag förstår att det är väldigt frustrerande Tingeling. Hur länge har ni försökt nu igen? Det kan ju vara en idé att göra en utredning o ev få testa Pergo. Men jag tycker att det låter som en bra idé att testa MP o progesteron denna cykeln. Det ska jag nog göra om det inte blir nåt denna månaden.

Jag är idag på ÄL+8. Mina spottings brukar börja på ÄL+8-9 så vi får se vad som händer kommande dagar. Jag har köpt testa tidigt-test som jag ska ta imon men det är nog alldeles för tidigt ändå...

Hur går det för dig Allex?

Dessa elaka spottings! Min brukade börja 5-2 dgr innan. Förra cykeln kom inga, första cykeln med MP Vi får se om de håller sig borta denna gång. Är idag på Äl+9. Tog ett testatidigttest igår som var negativt. Tänkte ta ett till test imorrn. Köpte 5-pack. Jag gissar på att bim är på fredag.

Jobbigt detta...man är just nu i en fas av hopp.....just nu kan det vara tiden innan det händer. En bra tid. Sen...helt plötsligt dyker tempen (jag tempar ju oxå) eller man får spottings och på ett ögonblick så rasar allt. Så har det varit de senste 13 gångerna.

Jobbigt.....

Men....jag väljer just nu att vara i den tiden då det finns hopp Så, för att svara på din fråga: Det går bra!
  • jewel

Ja det är tur att hoppet finns! Men det är inte kul när mensen kommer :(

Man kanske skulle tempa nästa cykel. Är det en app du använder?

• Allex
    jewel skrev 2015-08-15 08:55:15 följande:

Ja det är tur att hoppet finns! Men det är inte kul när mensen kommer :(

Man kanske skulle tempa nästa cykel. Är det en app du använder?

Jag använder Fertility Friend. Mycket bra!
  • jewel

Jag överanalyserar allting just nu. Har haft som lite mensvärk idag på ÄL+8 men det kan betyda flera saker. Förra månaden fick jag molvärk på ÄL+7 sen gick det över men spottingsen kom två dagar senare, då fick jag upp hoppet kan jag ju säga. När jag var gravid med min dotter så fick jag molvärk på ÄL+9 o hade det några dagar. En positiv sak om jag inte är gravid nu är iaf att jag kan dricka på bröllopet som jag ska på om en vecka. Nu ska jag försöka tänka på nåt annat!

• jewel

Alltså, jag vet inte riktigt vad jag ska tro just nu. Gick precis på toa o det kom färskt blod, ganska mycket. Inte som spottings alltså utan som när mensen kommer. I så fall blev min lutealfas kortare än innan jag började med munkpeppar. Nån som hört talas om det?

• Allex
    jewel skrev 2015-08-15 22:40:14 följande:

Alltså, jag vet inte riktigt vad jag ska tro just nu. Gick precis på toa o det kom färskt blod, ganska mycket. Inte som spottings alltså utan som när mensen kommer. I så fall blev min lutealfas kortare än innan jag började med munkpeppar. Nån som hört talas om det?

Först tänkte jag implementationsblödning....men du skrev att det kom ganska mycket. Kommer det nu oxå?
Svar på tråden Munkpeppar och progesterontråden