jewel skrev 2015-11-21 14:47:39 följande:
En liten uppdatering från mig här. Mensen kom i torsdags och jag slapp spottings helt denna gång. Jag smörjde med ProgesterAll tre gånger per dag från CD17 och höjde dosen från CD22 (ägglossning på CD16). Trots att mensen kom så känns det väldigt bra att slippa spottings. Det var nog progesteron jag behövde! Kör på samma sätt efter nästa ägglossning men nu har jag även börjat med munkpeppar igen, har haft ett uppehåll på några månader.
Min lutealfas har varit 13 dagar de två senaste månaderna, vilket jag är nöjd med. Har ofta haft 10-11 dagar tidigare. Hur många dagar har du, Tingeling03?
Hur går det för dig Allex?
Vad kul att du slipper spottings

Hur mycket smörjer du med? Jag lyckas inte bli av med dom. Cykel 18 i bebisverkstan slutade med spottings 3 dgr innan. Jag har hittat en starkare kräm, Natpro. Samt en fbgrupp som talar om att smörja 100-200 mg/dag. Nu sist smörjde jag 260 mg/dag o spottings kom ändå även om det bara var tre dgr mot fem. Fbgruppen tror att jag lider av stor östrogendominans o råder mig att smörja 100-200 mg/dag i 2-6 månader för att bli av med spottings. Hmmm ..... Jag ska denna gång öka på mer ist. Antalet spottingsdagar minskade samt att mängden spottings minskade. Så jag tror på mer progesteron. Är idag på cd 7...så om en dryg vecka är det äl...sen börjar ännu en väntan...
Hur går det för er andra?