Pco, progesterall och Provera..?!
Jag och min sambo har försökt att skaffa barn i snart två år, men inget händer :( Jag har lindrig PCO, vad det nu innebär, och det ända hjälpmedlet jag har fått är provera. Det gör så att jag får regelbunden mens, men har inte fattat om det gör så att jag har ägglossning, och får jag inte det så känns det rätt meningslöst att äta det. Har ringt till flera ställen för att får mer hjälp eller någon att prata med, men får tyvärr inte det. Får inte hjälp av min nuvarande läkare förens augusti, vilket känns som det lika väl kunnat ha varit tio år.. Är så trött på besvikelsen, ångesten, stressen, depressionen och alla tankar, vill bara att det ska funka!! Läste på någon tråd om progesterall och läst på lite om det, och har idag efter att mensen kom beställt en tub, och hoppas verkligen det funkar för oss. Eftersom jag som sagt har PCO och inte säker på om eller när jag har ägglossning, utan bara har regelbunden mens pga provera, Hur vet man då när man ska börja?! Ska jag börja smörja på dag tolv i min "proveracykel" och hoppas att det stämmer som en vanlig? Och kan man överhuvudtaget ta progesterall samtidigt som man äter provera?! Tacksam för alla svar!!