NonnoE skrev 2013-03-11 20:08:12 följande:
Jag vet inte vart jag ska ringa längre, ringde till kvinnoklinken/gyn på sjukhuset, och det var 15 par före oss i kö, och skulle inte få hjälp där innan sommaren heller :( Ända stället jag inte ha ringt är Linneamottagningen, så får göra det och se vad dom säger och hoppas jag får hjälp där. Har inga direkta symtom av PCOn förutom den oregelbundna mensen. Men fattar inte varför hon bara ger mig Provera, om det inte gör att man får ägglossning? :/ För när jag pratade med dom och sa att jag får regelbunden mens av dom så tycker dom att allt är som det ska och att jag borde bli gravid in no time.. Men nu har jag fått krämen och tänkte börja smörja med den dag 12, samtidigt som jag börjar med tabletterna. Om jag inte får ngn tid på Linneamottagningen .
Vart bor du? Jag bor i Jönköping och där sökte jag på privatkliniker. Det är en del som kan hjälpa men dom har oxå hyffsat lång väntetid.
Tyvärr är det ju så att Provera ska hjälpa dig att starta igång din kropp med en "feak" mens. Enligt min läkare så skulle kroppen förhoppnningsvis hoppa igång av sig själv sen när kroppen enligt hans egna ord; "att du har bytt tapet". Då ska kroppen va med. Men då kom han fram till på mig att jag har Pco. Och att jag då kommer behöva äta Pergo. Det tog nog emot lite att han skulle ge mig eftersom jag inte har försökt 1år ännu. Men jag sa att jag vill verkligen och började prata om andra läkare i Gbg som sagt att det va så det skulle gå till.
Jag hoppas att det löser sig för dig att komma in i tid.
Jag känner inte till din salva du hade köpt alls. Inte hört någon använda den. Men hoppas att den funkar? Hälsokost ska ju tydlig va grejer det med som Bidrottninggele? Men jag vet inte alls om sånt stämmer?
Jag tror att allt är från person till person. Min sambos syster testade allt och även ivf och sen köpte hon det. Kan vara slumpen?
Man får väl testa lite och kanske då inte allt. Utan ge det en chans.
Lycka till!