• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Docka som ska ammas
  • Modesty Blaise

Det spelar ju överhuvudtaget ingen roll om mamman som ammar får orgasm, inte får orgasm, tycker att det kliar i hårbotten eller om tårna krullar sig under amningen - det är hur man agerar på det som händer som är viktigt.

Och korrekt funtade kvinnor gör naturligtvis inte sin bebis delaktig i sitt sexliv alldeles oavsett vilka spratt kroppen spelar henne. Signaturen MinNatalie är kanske orolig över att hon skulle agera på en sådan impuls, vilket de flesta som sagt inte gör. Lika lite som det stora flertalet av mammor agerar på impulser att göra andra saker som de kanske oroar sig över men som tack och lov sällan händer. Många vittnar till exempel om en oro att göra sitt spädbarn illa utan att de för den sakens skull verkligen gör det. Andra är rädda för att inte kunna älska ett barn till lika mycket som det de först fick bara för att sedan upptäcka att det går alldeles utmärkt. 

Det gäller att hålla isär begreppen.  

Jag skulle tro (utan att ha källor att hänvisa till) att det beskrivna har med utdrivningsreflexen att göra. För det omvända händer också - en ammande kvinna som har sex och får orgasm kan finna att både hon själv och maken/sambon/ragget blir blöta av mjölk när brösten tömmer sig.  

• Kya
    MinNatalie skrev 2011-04-06 17:57:44 följande:
    Nej det får jag inte...... Cool

nej precis.
    förstår du inte själv hur vridet du tänker? Orgasmen man kan få vid amning är en kroppslig reaktion, inte en sexuell.

F och L, mina stjärnor :)
  • vittra
    Modesty Blaise skrev 2011-04-06 17:58:36 följande:
    Det spelar ju överhuvudtaget ingen roll om mamman som ammar får orgasm, inte får orgasm, tycker att det kliar i hårbotten eller om tårna krullar sig under amningen - det är hur man agerar på det som händer som är viktigt.

Och korrekt funtade kvinnor gör naturligtvis inte sin bebis delaktig i sitt sexliv alldeles oavsett vilka spratt kroppen spelar henne. Signaturen MinNatalie är kanske orolig över att hon skulle agera på en sådan impuls, vilket de flesta som sagt inte gör. Lika lite som det stora flertalet av mammor agerar på impulser att göra andra saker som de kanske oroar sig över men som tack och lov sällan händer. Många vittnar till exempel om en oro att göra sitt spädbarn illa utan att de för den sakens skull verkligen gör det. Andra är rädda för att inte kunna älska ett barn till lika mycket som det de först fick bara för att sedan upptäcka att det går alldeles utmärkt. 

Jag skulle tro (utan att ha källor att hänvisa till) att det beskrivna har med utdrivningsreflexen att göra. För det omvända händer också - en ammande kvinna som har sex och får orgasm kan finna att både hon själv och maken/sambon/ragget blir blöta av mjölk när brösten tömmer sig.  
  • MinNatalie
    vittra skrev 2011-04-06 17:58:17 följande:
    Det är en kroppslig reaktion och lär knappast hända särskilt många, hur som helst är det är ju  ingen medvetet sexuell reaktion. Jag tycker det är vidrigt att du ens gör den kopplingen, allra helst i en diskussion om barn som leker att de ammar!
    Det du tycker får stå för dig och det jag tycker står för mig. Jag tycker det är vidrig att man vill sätta på sitt barn låtsas tuttar också. Men som sagt det är upp till var och en! Nu lämnar jag denhär tråden så ni får prata vidare om detta!
  • Fluffskalle

Förstår inte riktigt varför det ska behövas en hänvisning till att dockan ska ammas. Har inte flickor lekt detta med sina babydockor sedan de förstod att barn brukar ammas?

Tror att förtydligandet med amningen bara begränsar försäljningen till pojkar. Man kan väl leka amning utan någon amningsknapp. Fantasi, kallas det...

• Kotte Grön
    MinNatalie skrev 2011-04-06 17:43:26 följande:
    Tror inte spädbarn vet vad dom suger på eller att bröst kan förknippas med sex.
    Kya skrev 2011-04-06 17:44:11 följande:
    pojkar kan ju få fjonge av att vara kissnödiga också, är de barnen perversa då?
    det är ju bara en kroppslig reaktion, för sjuttsingen.
    Nej, det var ju just det jag ville komma fram till. Orgasm är också bara en kroppslig reaktion. Tror att de kvinnor som får orgasm medan de ammar mår dåligt av det. Finns säkert pervon också men jag hoppas verkligen de är i minoritet.
  • Kotte Grön
    Modesty Blaise skrev 2011-04-06 17:58:36 följande:

Mycket bra skrivet. Jag har aldrig fått orgasm medan jag ammat men det där sistnämnda har jag varit med om. Det sprutade mjölk nästan upp till taket (kändes det som) och sen fick vi oss en fin dusch modersmjölk. Inget jag själv styrde över, hade jag kunnat det hade jag så klart låtit bli. Så himla kul var det inte.
  • Filoso Fisken

Toppen tycker jag var onödig! Men idén är jättebra. Dock behövs det väl ingen ny docka för det egentligen? Vilken som helst går väl alldeles utmärkt att "amma".

• vittra
    MinNatalie skrev 2011-04-06 18:14:29 följande:
    Det du tycker får stå för dig och det jag tycker står för mig. Jag tycker det är vidrig att man vill sätta på sitt barn låtsas tuttar också. Men som sagt det är upp till var och en! Nu lämnar jag denhär tråden så ni får prata vidare om detta!
    Låtsastuttar? Ja det var ju också en ganska snedvriden tolkning av toppen...
  • 3barnsmor
    vittra skrev 2011-04-06 18:42:09 följande:
    Låtsastuttar? Ja det var ju också en ganska snedvriden tolkning av toppen...
    ja, jag hade då inte betalt för att fixa mina bröst så dom såg ut så .-/
  • vittra
    3barnsmor skrev 2011-04-06 18:43:39 följande:
    ja, jag hade då inte betalt för att fixa mina bröst så dom såg ut så .-/
    Äsch vaddå, vore det inte coolt med blommor istället för bröstvårtor?
  • morochmer
    Fluffskalle skrev 2011-04-06 18:19:45 följande:
    Förstår inte riktigt varför det ska behövas en hänvisning till att dockan ska ammas. Har inte flickor lekt detta med sina babydockor sedan de förstod att barn brukar ammas?

Tror att förtydligandet med amningen bara begränsar försäljningen till pojkar. Man kan väl leka amning utan någon amningsknapp. Fantasi, kallas det...
    Ja, det kan man men många tycker det är roligt med munrörelserna/effekten. Varför skulle det begränsa användadet för pojkar?
  • Spexig
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 17:00:00 följande:

Detta är ännu ett osmakligt exempel på hur man försöker tvinga vuxenvärlden på våra barn decennier innan det är redo

Men snälla, kan du förklara för mig hur det är annorlunda att leka amma än att leka klippa gräset, eller laga mat, ellet köra bil, eller mata docka med nappflaska? Alla är vuxensaker o alla är sånt barn leker. Jag förstår verkligen inte skillnaden.
Svar på tråden Docka som ska ammas