• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Docka som ska ammas
  • StaffenAssar

Helt ok tycker jag. Onödigt iofs eftersom min fyraårige son ammar sin docka ändå, men förstår inte detta om sexualisering? Amning och sex har ju inte med varandra att göra. 

• hannahlilla

Jag tycker inte det är så farligt. Finns kanske något positivt med det hela eftersom flaskmatning verkar bli allt vanligare. Då kan det ju inte skada om flickor i leken tycker amning är  naturligt istället för att de matar dockan med en flaska.

Elvira, 19/3-07.
  • 3barnsmor

Undra hur många som säger att det är sjukt som själva valde att inte amma?

• morochmer
    hannahlilla skrev 2011-04-06 11:04:02 följande:
    Jag tycker inte det är så farligt. Finns kanske något positivt med det hela eftersom flaskmatning verkar bli allt vanligare. Då kan det ju inte skada om flickor i leken tycker amning är  naturligt istället för att de matar dockan med en flaska.
    Varför skrev du flickor?
  • 3 barns mamma84
    3barnsmor skrev 2011-04-06 12:05:35 följande:
    Undra hur många som säger att det är sjukt som själva valde att inte amma?
    Jag tycker detta är sjukt.
    Då spelar det ingen roll om jag kan amma eller ej
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • vittra
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 12:59:32 följande:
    Jag tycker detta är sjukt.
    Då spelar det ingen roll om jag kan amma eller ej
    Det är alltså sjukt att amma enligt dig?
  • 3 barns mamma84
    vittra skrev 2011-04-06 13:03:16 följande:
    Det är alltså sjukt att amma enligt dig?
    Varför skulle det var sjukt att amma ?
    NEJ men det är SJUKT att små flickor ska amma dockor och inte få vara barn alls !!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Spexig
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 13:04:24 följande:
    NEJ men det är SJUKT att små flickor ska amma dockor och inte få vara barn alls !!
    Men de leker ju laga mat o natta dockor o bygga hus o baka kakor o spela film o klippa gräs o en massa annat som oxå är "vuxensaker", varför skulle amningslek betyda att de inte får vara barn?
  • Ronjas mamma

Känns som sagt i tråden onödigt.. Vår dotter ammar glatt allt från pingviner til dockor tror vist nog också trä elefanten fått en tur inget äckligt eller konstigt hon ser ju mig amma lillasyster och har själv ammat till inte för så länge sedan. Men dockan med tillhörande ammeblus känns bara som bortkastande pengar på ännu en plast leksak

• 3barnsmor
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 13:04:24 följande:
    Min dotter satt ofta och ammade sina dockor samtidigt som jag gjorde det med hennes syster!
    jag fick  amma hennes docka med  
Svar på tråden Docka som ska ammas