• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Docka som ska ammas
  • Lavish
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 16:58:06 följande:
    Min dotter leker inte med dockor hon gjorde det innan men nu är hon 5 år gammal helt okej om hon leker men jag skulle ALDRIG köpa en docka där dockar är byggd till att amma som denna på bilden.
    Och så tycker man att det är fel så dockan kommer troligt viss att försvinna iaf
    Ok men jag förstår fortfarande inte. Varför är det OK för din dotter att leka med dockor överhuvudtaget då? Då leker hon ju sannolikt att hon är vuxen och förälder och det tycker du ju att man ska skona barn från? Vad gör det för skillnad om dockan vill amma eller inte?

Är alla lekar där barn leker att de är vuxna sjuka? 
  • 3 barns mamma84
    Lavish skrev 2011-04-06 17:02:09 följande:
    Ok men jag förstår fortfarande inte. Varför är det OK för din dotter att leka med dockor överhuvudtaget då? Då leker hon ju sannolikt att hon är vuxen och förälder och det tycker du ju att man ska skona barn från? Vad gör det för skillnad om dockan vill amma eller inte?

Är alla lekar där barn leker att de är vuxna sjuka? 
    Jag skrev ammningen är NEJ NEJ NEJ
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Kotte Grön
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 17:00:00 följande:

Detta är ännu ett osmakligt exempel på hur man försöker tvinga vuxenvärlden på våra barn decennier innan det är redo

Men skärp dig. Barn har i alla tider härmat vad vuxna gör. det är en del i deras utveckling. För den sakens skull behöver man givetvis inte trycka på dem sex för det ska de får utforska själva när de är tillräckligt stora. Amning har INGENTING med sex att göra. Om du likställer amning med det så är det kanske något du behöver jobba med.
  • 3 barns mamma84
    Jag har min mening och alla får banne mig tycka vad fan dom vill men jag tycker det är vidrigt att att änns tillvärka dockor som man ska amma.
    Nästa är väl att man ska lära sig som barn att föda också !!
  • Kotte Grön
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 17:03:36 följande:
    Jag skrev ammningen är NEJ NEJ NEJ
    Men det är okej att leka att man matar dockan med nappflaska?
  • Kotte Grön
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 17:04:46 följande:
    Jag har min mening och alla får banne mig tycka vad fan dom vill men jag tycker det är vidrigt att att änns tillvärka dockor som man ska amma.
    Jag tror fan inte du är på riktigt...
  • vittra
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 17:00:00 följande:

Detta är ännu ett osmakligt exempel på hur man försöker tvinga vuxenvärlden på våra barn decennier innan det är redo

Säger karln som uppenbarligen inte varit så värst involverad i sin egen dotter.

För då hade han nämligen vetat att det är ett naturligt beteendemönster att barn gör som föräldern gör. Med andra ord, ammar mamma så ammar barnet dockan. Vaggar mamman så vaggar barnet dockan. Osv. Inte ett dugg onormalt och inte tvingar man dem heller!
  • 3 barns mamma84
    Kotte Grön skrev 2011-04-06 17:03:39 följande:
    Men skärp dig. Barn har i alla tider härmat vad vuxna gör. det är en del i deras utveckling. För den sakens skull behöver man givetvis inte trycka på dem sex för det ska de får utforska själva när de är tillräckligt stora. Amning har INGENTING med sex att göra. Om du likställer amning med det så är det kanske något du behöver jobba med.
    Jag står för min mening har inte sagt att ammning är äkligt du får tycka vad du vill men det har jag inte skrivit.
    Tycker bara det är fel att änns hitta på dessa dockor.
  • Jiinii
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 17:04:46 följande:
    ja du får tycka vad du vill men det är märkligt minst sagt att tycka att ammande dockor till flickor är samma som att tillverka något slags uppblåsbar barbara för pojkar
  • 3 barns mamma84

Lämnar tråden klarar inte av er jag mår bara Kräks när jag ser vad ni skriver.

Svar på tråden Docka som ska ammas