Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Docka som ska ammas
  • puss
    The past is now skrev 2011-04-05 09:18:17 följande:
    Jag var helt övertygad om att det var ett 1:a aprilskämt.

Usch!
    Pussakaninen skrev 2011-04-05 09:20:45 följande:
    herregud...
    varför?
    up yours
  • puss
    Pussakaninen skrev 2011-04-05 09:31:48 följande:
    Jag vetinte, men ryser när jag ser bilden, tycker att folk hittar på leksaker hur som helst. Hade kännts jätte konstigt om jag hade en dotter som sprang runt och ammade...
    för att det är en "vuxengrej"?
    up yours
  • puss
    The past is now skrev 2011-04-05 09:39:34 följande:
    Fast det behöv verkligen ingen docka till det. Mina barn ser mig amma det räcker så.

Fattar inte varför flickor ska bli som kvinnor när de är små? Vart tog skriket om jämställdheten vägen? Och VARFÖR VARFÖR ska allt vara i den äckligt fula färgen ROSA? 

för att de ska bli kvinnor när det blir stora? vad är det som är ojämställt menar du?
    up yours
  • puss
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-04-05 09:41:51 följande:
    Eira lever sig verkligen in när hon ammmar Pablo som hennes docka heter. Först sitter hon med tröjan uppdragen och den lille mot sitt bröst ett litet tag för att sedan gallskrika av smärta och säga åt Pablo på skarpen att han inte får bitas!
    Lillan/amman är drygt 2år så gulligt!
    jävla pablo!
    up yours
  • puss
    The past is now skrev 2011-04-05 09:45:31 följande:
    Men dåså, då är det ju bra så. Ingen docka som ska ammas tack. Dom har mig att titta på isåfall. Och barn ska få vara barn.

Finns det dockor till pojkarna ochså som ska ammas? De dockor som mina barn har kan man låtsasamma endå.  

Trams!

Jag tycker lika illa om trekantsbikini till småbarn..varför? Dom har inga bröst. Eller stringtrosor till flickor i 10 årsåldern! :-O 

Det finns inte  min värld att barn ska ha dessa prylar. Gör som ni vill. 
    jag antar att om pojkarna vill amma kan de också använda dessa dockor.
    och om dina barn leker amning med andra dockor, vad är skillnaden då? varför är denna dockan äckligare?
    up yours
  • puss
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-04-05 09:50:18 följande:
    Ja jävla Pablo, tänk om han med sitt tuttuggeri slänger in henne i en förtidig pubertet!
    och så hoppas vi att pablo inte är äldre än tre månader, och att han sover i eget rum.
    annars är det Sjukt.
    up yours
  • puss
    The past is now skrev 2011-04-05 09:51:53 följande:
    Jag tycker att den är äcklig helt enklet. Och vaddå top? Ehh...
    ja, en top? ett linne? är det nåt oklart där?
    up yours
  • puss
    Danitra skrev 2011-04-05 09:54:59 följande:
    Tycker det är jättemärkligt att folk reagerar så kraftigt på detta men inte när barn leker förälder med en nappflaska till dockan. Vad är skillnaden liksom?

Jag skulle inte köpa något av det till mina barn om dom inte bad om det - dom leker inte direkt med dockor.
    jag tror att det beror på att folk förknippar amning med sex på nåt vis. iaf är det nåt som gör att folk har en syn på amning som inte är sund.

"nej fy fan, barn ska inte leka amning, va sjukt!", hur ser man på amning då egentligen?
    up yours
  • puss
    The past is now skrev 2011-04-05 09:58:14 följande:
    Med fastsydda bröst på..ehhhh...

jag fattar inte vad du menar. har du nån fråga eller åsikt får du vara tydligare.
    up yours
  • puss
    The past is now skrev 2011-04-05 10:04:00 följande:
    Men puss..jag ger upp för du har bara gett dig på den att det är normalt och vägrar acceptera att det finns någon/några som inte gillar dockan.(omröstnigen)

En sak har du rätt i iaf och det är att amning inte har med sex att göra.  

nej, jag tycker att du uttrycker dig oklart.

väldigt mycket "eeeeh....".

up yours
  • puss
    SjälvaJag skrev 2011-04-05 18:14:36 följande:
    jag tycker det verkar lite mysko eftersom ett barn i princip inte förstår fördelarna med att amma. Dom kan lära sig det tids nog ändå, det är inget jag vill pracka på mina barn. Nappflaska där går gränsen, och nej det har inget med att jag skulle tycka det ligger något sexuellt i det utan bara så jag känner.
    men förstår barn nånting av de de leker på "vuxenvis"?
    fattar de fördelarna med att vara mamma öht (vem gör det förresten ) när de lekar mamma-pappa-barn, eller nåt annat?
    up yours
  • puss
    SjälvaJag skrev 2011-04-05 19:29:58 följande:
    man kan leka utan låtsasbröst och sugandet. Det har fungerat skitbra hittils och jag kan inte se något positivt med att ändra det.
    finns det nåt negativt med att ändra det? och vad skulle ändras av att man köpet dockan?
    up yours
  • puss
    SjälvaJag skrev 2011-04-05 19:34:59 följande:
    Jag tycker vissa saker kan väntas med till man är vuxen. Kan tyvärr inte svara på varför jag tycker som jag gör men det känns lite konstigt. Varför försöka göra våra barn mer vuxna snabbare, låt de utvecklas normalt utan massa konstgjorda bröst och liknande.
    men barn LEKER ju. ska de inte leka med bilar heller? eller mamma pappa barn, eller leka doktor, eller vad?
    kul värld det blir då.
    up yours
  • puss
    SjälvaJag skrev 2011-04-05 19:53:39 följande:
    Men snälla du, att ge låtsas bröst är inte det lite väl långt att gå?
    nej, varför?
    up yours
  • puss
    SjälvaJag skrev 2011-04-05 19:56:08 följande:
    Ska man ge en större penis till sina barn för att visa hur det kommer bli sen också? Lära dom stå och kissa med snoppen. Låtsas att det kom ut en leksakspenis man fick träna med för att stå och kissa, hade ni köpt den till era barn?

ok. amma, penis. att du ser ett samband där är ju underbart.
    up yours
  • puss
    SjälvaJag skrev 2011-04-05 19:56:08 följande:
    Ska man ge en större penis till sina barn för att visa hur det kommer bli sen också? Lära dom stå och kissa med snoppen. Låtsas att det kom ut en leksakspenis man fick träna med för att stå och kissa, hade ni köpt den till era barn?
    eftersom du gör kopplningen amning-penis så förstår jag att du är emot dockan.
    up yours
  • puss
    Kotte Grön skrev 2011-04-05 20:00:13 följande:
    Men dom säljer ju knappast lösbröst i leksaksaffären. Vilken jämförelse. Det var top med små blommor på. Inga löspattar.
    men en liten blomma är ju nästan samma sak som en jättepenis.

för vissa.
    up yours
  • puss
    vittra skrev 2011-04-06 09:12:56 följande:
    Jag tycker visserligen också att många av de leksaker som finns idag faktiskt begränsar barnets möjlighet till fantasi och fantasilek vilket är något väldigt viktigt! Det finns ofantligt många "onödiga" leksaker, typ alla leksaker faktiskt. Förr lekte man med kottar och pinnar, eller hur var det nu? Dockorna var sydda i enkla tygstycken med lite stoppning. Annat är det nu för tiden! Men ärligt talat är det ju inte det som diskussionen handlar om, leksaker är inte sjuka, vidriga, osmakliga eller sexualiserande bara för att de är onödiga.
    det står dig helt fritt att köpa kottar och pinnar till dina barn.
    man MÅSTE inte köpa allt som finns.
    up yours
  • puss
    vittra skrev 2011-04-06 09:21:06 följande:
    Fast det behöver jag ju inte köpa, bara att gå utanför dörren ju
    Men de har massor av "vanliga" leksaker också, dock inga hav av dem för det försöker vi undvika. Och äldsta dottern ammar ändå sina dockor så det är ju som lite svårt att hindra henne i denna sexualiserande akt!
    haha, ja sexualiserade verkligen..... synd.
    up yours
Svar på tråden Docka som ska ammas