• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Docka som ska ammas
  • MinNatalie

Detta är fel, jag skulle inte köpa en sådan docka till min dotter. Sen får andra göra som dom vill.

• TrailerTrash
    Kotte Grön skrev 2011-04-06 17:11:59 följande:
    Hahaha! Underbart! Hoppas bara actionman inte tog det som sexuellt ofredande.
    Actionman lever och mår bra än idag fast han börjar bli gammal och sliten.Tror inte han kände sig sexuellt utnyttjad men vad vet jag Kanke skulle gett min son en uppblåstbar barbara istället
  • mamma till tre busungar
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 13:04:24 följande:
    Varför skulle det var sjukt att amma ?
    NEJ men det är SJUKT att små flickor ska amma dockor och inte få vara barn alls !!
    Men då är ju docklek rätt sjukt överhuvudtaget? Leka att man tar hand om en bebis liksom? Det är väl vuxengöra om något!

För att inte tala om lekar som inbegriper bilkörning osv! 
  • vittra
    mamma till tre busungar skrev 2011-04-06 17:13:39 följande:
    Vad är problemet? Det följer ju med ett tuttsubstitut eller två till var och varannan docka? Dvs napp+nappflaska
    Precis. Hur kan det vara mer sjukt med en topp för amning än napp och nappflaska??
  • vittra
    mamma till tre busungar skrev 2011-04-06 17:15:45 följande:
    Men då är ju docklek rätt sjukt överhuvudtaget? Leka att man tar hand om en bebis liksom? Det är väl vuxengöra om något!

För att inte tala om lekar som inbegriper bilkörning osv! 
    Matlagning då? Förbjud all köksutrustning för barn, barn ska vara barn och inte lära sig att stå vid spisen!
  • morochmer
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 16:48:53 följande:
    Varför ska flickor vara flickor och pojkar vara pojkar !!!
    Ja kvinnor ska ta hand om barn + huset medans männen ska titta på tv Skrikandes
    Näh det är FEL
    Varför inte pojkar ha dockor dom kan ligga på då ?? ska dom inte lära sig att leka mamma o pappa göra barn leken ??????
    Förstår ni det är FEL
    Är det någon som förstår och kan översätta detta till mig?
  • 3barnsmor
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 17:08:45 följande:
    Varför är den dockan bara till flickor?

min syster son älskade att leka med alla dockor när han kom hit.
    Vi bytte blöjor på den för att han ville det(kanske var han lite sugen att lägga sig på den?) körde den i vagnen och allt.

Vi lekte ofta mamma pappa barn när vi var små, har aldrig förstått att det var en sjuk lek och att dom som var pappan bara skulle kolla på tv eller ligga med mamman  
  • MinNatalie
    vittra skrev 2011-04-05 20:16:25 följande:
    För att man har inte sex när man ammar.
    Men det låter ju bra att barn får amma i alla fall
    Har läst att många mammor får orgasm när dom ammars sitt barn eftersom livmodern drar ihop sig. Det tycker jag e vidrigt!
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 16:48:53 följande:
    Varför ska flickor vara flickor och pojkar vara pojkar !!!
    Ja kvinnor ska ta hand om barn + huset medans männen ska titta på tv Skrikandes
    Näh det är FEL
    Varför inte pojkar ha dockor dom kan ligga på då ?? ska dom inte lära sig att leka mamma o pappa göra barn leken ??????
    Förstår ni det är FEL
    Men pojkar kan ju också amma dockan? Vad hindrar det? Det gjorde min son med sin docka?
    MinNatalie skrev 2011-04-06 17:23:42 följande:
    Har läst att många mammor får orgasm när dom ammars sitt barn eftersom livmodern drar ihop sig. Det tycker jag e vidrigt!
    Så himla vanligt är det nog inte....men starta en omröstning om det här på FL!
Svar på tråden Docka som ska ammas