• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Docka som ska ammas
  • Kotte Grön
    puss skrev 2011-04-05 20:01:55 följande:
    men en liten blomma är ju nästan samma sak som en jättepenis.

för vissa.
    Tänkte inte på det...
  • vittra

Förövrigt har ju genusdiskussionen gått ett steg för långt om man, som Pernikliski, påstår att det "bibehåller och förstärker de tröttsamma könsstereotyperna".

Ja för det är ju så förlegat att amma, så stenåldern liksom. Alla kvinnor borde stympa bort brösten så vi fårt bort de här hemska könsrollerna.

• SjälvaJag
    puss skrev 2011-04-05 19:59:46 följande:

ok. amma, penis. att du ser ett samband där är ju underbart.
    kissa är lika naturligt som att amma, eller?
  • Loriyana

Min dotter ammar sina dockor, men oftast ger hon dem flaskan. Ibland stoppar hon dem under tröjan och leker att hon är gravid. Jag tycker att en amningsdocka verkar vara en bra ide, ger lite variation till alla de tusentals dockor som kommer med tillhörande nappflaska.

• SjälvaJag
    Lady Dahmer skrev 2011-04-05 20:01:54 följande:
    mina barn ska sitta och kissa, oavsett om de har snopp eller snippa. Precis som mamma och pappa i den här familjen gör.

men att du drar paralleller mellan amning och stora kukar är märkligt. Hur tänkte du där?
    Jag brukar inte tänka innan  jag skriver

*dumförklarar mig själv*
  • Kotte Grön
    morochmer skrev 2011-04-05 20:01:56 följande:
    Ja, att jämföra flaskning med amning är helt galet men att jämföra amning med löspenisar är vettigtObestämd
    Det är fullkomligt logiskt... eller?

Eller så tycker man kanske då att amning är sexuellt laddat. Vad ger det för signaler till barnen då undrar jag. Amning är äckligt! Usch!
  • morochmer
    SjälvaJag skrev 2011-04-05 20:03:40 följande:
    Men hur kommer det in i dockleken? Det är inga lösbröst som barnet kan ha på sig.
  • Lady Dahmer
    SjälvaJag skrev 2011-04-05 20:03:40 följande:
    är kisslekar nåt som är vanligt förekommande i ditt hem?
    men ok, om min dotter absolut insisterar att hon vill leka pojke med allt vad det innebär så köper jag helt enkelt en sån här:
    http://www.vitapost.se/sv/artiklar/for-kvinnor/ovriga-3/tislet-kisstratt.html
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.se/
  • Sephrenia

Jag kommer kanske inte själv amma om jag nu skaffar barn då JAG har det kopplat till sexuallitet då jag är mycket för vidrörning av bröstvårtor under sex men jag skulle försöka.

Om små barn får reda på vart maten kommer ifrån och vad som egentligen är naturligt är ska det vara tabu bara för jag anser att det är erotiskt för mig? 

• vittra

Min dotter brukar iofs kissa sina dockor på pottan, men ser ärligt inte riktigt kopplingen till löspenis...

Svar på tråden Docka som ska ammas