• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Docka som ska ammas
  • morochmer
    goatess82 skrev 2011-04-05 20:17:14 följande:

det jag tycker är sjukt är dom där fejkbröstvårtorna dom ska ha på sig..*ryser*

Är det bröst? På den bilden jag såg var det blommor. Måste ha blivit fel.
  • Spexig
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-04-05 09:41:51 följande:
    Eira lever sig verkligen in när hon ammmar Pablo som hennes docka heter. Först sitter hon med tröjan uppdragen och den lille mot sitt bröst ett litet tag för att sedan gallskrika av smärta och säga åt Pablo på skarpen att han inte får bitas!
    Lillan/amman är drygt 2år så gulligt!
    En sån har jag oxå! En Pablo, alltså - aj! Flört
  • guinevere

Förstår inte hur det skulle vara att sexualisera barn eller ta ifrån dem sin barndom. Men det känns lite fånigt att dockan ska suga på blommor. Fast hade det varit utformat som bröstvårtor hade det väl blivit ännu mer uppståndelse.

• goatess82
    morochmer skrev 2011-04-05 20:20:17 följande:
    Är det bröst? På den bilden jag såg var det blommor. Måste ha blivit fel.
    jo, det kanske är blommor, men vad ska det föreställa, då är det bättre att barnen låtsas amma från sina egna än att sätta på sig nån fejkbh med några plastknoppar på!
  • RosaNapp

Tja, jag ser faktiskt inte behovet av en sån docka?

Mina barn ammar sina dockor genom att dra upp tröjan. Simple as that. Varför krångla till det med mun som gör sugrörelser? 

• morochmer
    goatess82 skrev 2011-04-05 20:22:37 följande:
    jo, det kanske är blommor, men vad ska det föreställa, då är det bättre att barnen låtsas amma från sina egna än att sätta på sig nån fejkbh med några plastknoppar på!
    Hur ska du få till en munrörelse eller tysta dockan med barnets eget bröst? det är för att skapa efftekten.
  • Fiyali
    vittra skrev 2011-04-05 20:12:18 följande:
    Va? Typ alla kvinnor gillar väl att det pillas på bröstvårtorna under sex, har väl knappast med amning att göra!
    Man torde ju kunna skilja på en sexuell situation där en annan vuxen leker med bröstvårtan på ett upphetsande sätt, och när ett spädbarn ammar för att få mat.

Sen är det väl nog rätt vanligt att man under amningsperioden känner att bröstet mest är för amning och inte för njutningssyfte vid sex, allra helst då det ofta sprutar mjölk till höger och vänster
    Äsch jag var rädd för samma sak. Trodde att när man la barnet till bröstet att det skulle kännas obekvämt, eftersom man tidigare bara nyttjat tuttarna vid sex(komma att tänka på sex när man matar sitt barn!? -nej tack). MEN det är ju en heeeeelt annan känsla :)
  • Frila2

Vad hände med fantasi? Numera ska barn inte behöva låtsas att dockan "barnet" gråter, skrattar, sover och nu inte heller ammar. Herregud, vi kommer skapa en generation som inte kan fantisera utan som ska matas med allt. Det är väl illa nog att barn läser färre och färre böcker och istället ser på film. Det gör ju att man itne behöver skapa sig bilderna i huvudet utan får dem serverade. Dockorna idag skrattar, gråter och låter som att de sover. Ska man inte ens kunna låtsas att de äter utan att servera dem med sugrörelser och amningstoppar.

Låt barnen använda sin fantasi istället!

• goatess82
    morochmer skrev 2011-04-05 20:24:03 följande:
    Hur ska du få till en munrörelse eller tysta dockan med barnets eget bröst? det är för att skapa efftekten.
    det känns bara creepy på nått sätt =s
Svar på tråden Docka som ska ammas