Inlägg från: Spexig |Visa alla inlägg
  • Spexig

Docka som ska ammas

Dottern (3,5 år) ammar både dockor o gosedjur o kompisar o det har hon gjort så länge hon intresserat sig för dockor (typ 1,5-2 år nu). Däremot hade hon tyckt tröjan var knäpp, när man ska amma drar man ju upp tröjan, man ammar inte genom tyget, ju!

• Spexig
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-04-05 09:41:51 följande:
    Eira lever sig verkligen in när hon ammmar Pablo som hennes docka heter. Först sitter hon med tröjan uppdragen och den lille mot sitt bröst ett litet tag för att sedan gallskrika av smärta och säga åt Pablo på skarpen att han inte får bitas!
    Lillan/amman är drygt 2år så gulligt!
    En sån har jag oxå! En Pablo, alltså - aj! Flört
  • Spexig
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 13:04:24 följande:
    Varför skulle det var sjukt att amma ?
    NEJ men det är SJUKT att små flickor ska amma dockor och inte få vara barn alls !!
    Men de leker ju laga mat o natta dockor o bygga hus o baka kakor o spela film o klippa gräs o en massa annat som oxå är "vuxensaker", varför skulle amningslek betyda att de inte får vara barn?
  • Spexig
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 17:00:00 följande:

Detta är ännu ett osmakligt exempel på hur man försöker tvinga vuxenvärlden på våra barn decennier innan det är redo

Men snälla, kan du förklara för mig hur det är annorlunda att leka amma än att leka klippa gräset, eller laga mat, ellet köra bil, eller mata docka med nappflaska? Alla är vuxensaker o alla är sånt barn leker. Jag förstår verkligen inte skillnaden.
Svar på tråden Docka som ska ammas