• Anonym (Senaste)

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

En fråga till kvinnor här som är i föhållande. Om ni slapp ha sex helt och hållet. Och att det inte heller är några förväntningar alls på sex. Er man ger upp, tappar sexlusten, sexdriften eller vad det nu är. Och ni är helt och fullt införstådd med att han faktiskt inte längre vill eller behöver ha sex...

Skulle inte det vara en enomr lättnad? ingen press. Inga besvikna blickar, suckar eller kommentarer. Inget dåligt samvete eller tankar på att ni borde, att du borde att det finns en förhoppning eller förvantan på något som du inte vill.

• Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-02-03 12:27:02 följande:
    Tilläggas ska också att han respekterar om jag någon gång inte skulle ha lust.
    Det är liksom värt att vänta på.
    Sen vet han också att jag inte är rädd för att ta initiativ. Det är faktiskt jag som gör det oftare än honom. Men han är med på det varje gång.
    Också hos oss är det hon som tar initiativ oftast, men det är svårt att säga om hon gör det för sin egen njutnings skulle eller för att hon vill se mig ha det skönt. Oavsett blir det sällan för oss. Hur ofta har ni sex?
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2025-02-03 12:38:44 följande:
    Skönt att du får orgasm. Hos oss är det mest mig som det går för. Jag har svårt att ge frun orgasm tyvärr och det är frustrerande.
    Har du frågat henne hur hon vill ha det? Vad hon tycker är skönt?
    Om inte så gör det. 
    Annars kan man njuta av det även om man inte får orgasm också.
    Anonym (Undrar) skrev 2025-02-03 12:40:33 följande:
    Också hos oss är det hon som tar initiativ oftast, men det är svårt att säga om hon gör det för sin egen njutnings skulle eller för att hon vill se mig ha det skönt. Oavsett blir det sällan för oss. Hur ofta har ni sex?
    Tar hon initiativ så gör hon väl det för att hon vill ha sex. Att hon njuter av det.
    Men även för att du ska få njuta. Så är det i alla fall för mig.

Det är olika i olika perioder. Men det kan vara allt ifrån 2 ggr per månad till 2-3 ggr i veckan.
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-02-03 12:58:19 följande:
    Har du frågat henne hur hon vill ha det? Vad hon tycker är skönt?
    Om inte så gör det. 
    Annars kan man njuta av det även om man inte får orgasm också.
    Anonym (Undrar) skrev 2025-02-03 12:40:33 följande:
    Tar hon initiativ så gör hon väl det för att hon vill ha sex. Att hon njuter av det.
    Men även för att du ska få njuta. Så är det i alla fall för mig.

Det är olika i olika perioder. Men det kan vara allt ifrån 2 ggr per månad till 2-3 ggr i veckan.

Hon säger att det är skönt också när hon inte får orgasm, men jag uppfattar att det är något helt annat de få gånger det går för henne. Jag har frågat vad som kunde underlätta för henne att få orgasm, men hon har svårt att peka på något konkret. Hon fick orgasm lättare och oftare med en tidigare pojkvän, men kan inte riktigt förklara vad skillnaden kan tänkas bero på.

För oss blir det ganska sällan, en eller ibland två gånger per månad.

• Börje P
    Anonym (Det går över) skrev 2025-02-03 12:24:15 följande:

Nu ska jag vara helt ärlig.  Det var en befrielse när mannen tillslut gav upp sina försök till att ha samlag med mig.  Faktum är att varken han eller jag ville ha sex med varandra men han trodde att det förväntades av honom som man.  För övrigt har vi ett mycket bra förhållande med mycket kärlek mellan oss. När jag för något år sedan drabbades att svår sjukdom så fanns han hela tiden vid min sida. 

Jag tror på allvar att det är väldigt individuellt, det här med sexlust och att den inte är densamma under livet.  
    När vi en gång träffades, gifte oss, bildade familj, hade vi väldigt mycket sex, fler gånger om dagen ibland.  Men ca 3 år efter att yngsta barnet föddes ebbade min sexlust ut, tillslut fanns den inte alls. 

Berättade tillslut detta för min make som sa att han förstod och accepterade detta. Han hade också känt detsamma men som jag tidigare skrev så kände han att det förväntades av honom att initiera sex.  Han hade förmågan men hade ingen lust.

Precis så här blir det till sist i alla förhållanden, det tar bara lite olika lång tid. (Det gäller även för de kavata damer som skrivit tidigare här i tråden). Det är helt enkelt livets gång, bara att acceptera. Och nej, det "går inte upp och ner", det går tyvärr bara "ner".
    Jag kan bara gratulera er till att funnit er tillrätta med detta. Jag hade aldrig någonsin kunnat leva vidare i ett sådant förhållande, men vi är alla olika.
    Man brukar säga att en kvinna skall lämna en man direkt efter att hon blivit slagen första gången. Det är givetvis helt rätt!
    För mig gäller också att en man bör lämna en kvinna första gången hon säger "nej".
  • New  Dawn
    Börje P skrev 2025-02-02 22:27:38 följande:
    Kära New Dawn! Det var verkligen inte min mening att provocera, jag beskrev bara min enkla tillvaro. Jag har inte haft några ambitioner i livet förutom att jaga fruntimmer och hur det skall gå till har jag fått lära mig själv. Ett glatt humör är väl det enda jag fått gratis. Jag boxades i min ungdom och det gav mig självförtroende, vilket definitivt har hjälpt till. (Men det bättrade inte på mitt utseende direkt, ha-ha!)

Jättekul att du vill ha och initierar sex! Visst finns det kvinnor som du, men de ränner inte efter mig direkt, he-he! Jag har fått jobba hårt och ta till alla tänkbara knep för att få ligga. Och jag har lyckats! Att sedan ingen kvinna vill stanna en längre tid hos en överkåt slöfock som mig är bara naturligt, och inget jag sörjer över.

Till TS och andra män i hans situation: kan en ful fan som jag lägra damer kan alla! Det är bara att ta för sig! Man får inte vara rädd för att bli avvisad eller att få en och annan välförtjänt örfil. Sitt inte hemma och böla när (när, inte om) tanten börjar krångla! Tänk istället att det är skönt för henne att slippa dig!
    Gäsp... Vi är på familjeliv....
    Så du har alltså så glatt humör att du får så mycket kvinnor. (så det räcker och blir över)
    Det är märkligt att du är så oemotståndlig när du raggar, annars så trist och lat....

Varför allt snack om pengar, när det egentligen är ditt glada humör som får damerna på fall..... 

Du har inte svarat på vår någonstans du raggar, där du erbjuder middagar och spaövernattningar. Vem i hela världen vill ha sex för en middag, eller spa?
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Börje P skrev 2025-02-03 17:13:59 följande:
    För mig gäller också att en man bör lämna en kvinna första gången hon säger "nej".
    Håhå hå.... Tänk så tuff man kan vilja vara... 
    Patetisk. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Frida)
    Börje P skrev 2025-02-03 17:13:59 följande:
    Precis så här blir det till sist i alla förhållanden, det tar bara lite olika lång tid. (Det gäller även för de kavata damer som skrivit tidigare här i tråden). Det är helt enkelt livets gång, bara att acceptera. Och nej, det "går inte upp och ner", det går tyvärr bara "ner".
    Jag kan bara gratulera er till att funnit er tillrätta med detta. Jag hade aldrig någonsin kunnat leva vidare i ett sådant förhållande, men vi är alla olika.
    Man brukar säga att en kvinna skall lämna en man direkt efter att hon blivit slagen första gången. Det är givetvis helt rätt!
    Att du har mage att jämföra misshandel med att säga nej till sex säger en del om hur du är som person.
    Lämna gärna kvinnorna som säger nej, de förtjänar bättre än att vara med dig, din gris.
  • Börje P
    New Dawn skrev 2025-02-03 18:08:37 följande:
    Gäsp... Vi är på familjeliv....
    Så du har alltså så glatt humör att du får så mycket kvinnor. (så det räcker och blir över)
    Det är märkligt att du är så oemotståndlig när du raggar, annars så trist och lat....

Varför allt snack om pengar, när det egentligen är ditt glada humör som får damerna på fall..... 

Du har inte svarat på vår någonstans du raggar, där du erbjuder middagar och spaövernattningar. Vem i hela världen vill ha sex för en middag, eller spa?
    Jag tolkar ditt "gäsp" som att du egentligen inte är intresserad av ett svar. 
  • Börje P
    Anonym (Frida) skrev 2025-02-03 18:21:30 följande:
    Att du har mage att jämföra misshandel med att säga nej till sex säger en del om hur du är som person.
    Lämna gärna kvinnorna som säger nej, de förtjänar bättre än att vara med dig, din gris.
    Visst förtjänar de bättre! Jag också!
  • New  Dawn
    Börje P skrev 2025-02-03 18:21:55 följande:
    Jag tolkar ditt "gäsp" som att du egentligen inte är intresserad av ett svar. 
    Jag tror inte du kan svara. 
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?