• Anonym (Senaste)

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

En fråga till kvinnor här som är i föhållande. Om ni slapp ha sex helt och hållet. Och att det inte heller är några förväntningar alls på sex. Er man ger upp, tappar sexlusten, sexdriften eller vad det nu är. Och ni är helt och fullt införstådd med att han faktiskt inte längre vill eller behöver ha sex...

Skulle inte det vara en enomr lättnad? ingen press. Inga besvikna blickar, suckar eller kommentarer. Inget dåligt samvete eller tankar på att ni borde, att du borde att det finns en förhoppning eller förvantan på något som du inte vill.

• Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?
  • Anonym (ABC)
    Börje P skrev 2025-02-02 16:28:59 följande:
    Charmig, tja. Viktigast är väl kunna smickra trovärdigt, identifiera en kvinna som har tillräckligt låga krav och att snabbt släppa taget och gå vidare om man möter motstånd.

Och vad det är jag bjuder på? Bästa New Dawn, jag menar inte att vara ironisk, men din fråga gör mig uppriktigt häpen! Jag bjuder naturligtvis på middagar, spa-övernattningar, presenter m.m. Allt i den omfattning och prisklass som krävs och som jag anser damen vara värd. För höge farao ? har du i din egenskap av kvinna aldrig blivit bjuden på något liknande? I så fall har du inte använt ditt sexuella kapital. Försök förstå att du sitter på en guldgruva, både bildligt och bokstavligt talat. Använd dina tillgångar till din fördel. Orgasmer och sådant kan du se som en bonus. Trodde inte att jag skulle behöva förklara något så basalt.

Och visst tröttnar kvinnor på att ha sex med mig! Det har jag sagt hela tiden och det är ju det tråden handlar om. Och, som jag också sagt förut, då är det bara hitta något nytt. Jag behöver en kvinna som ställer upp på sex 1-2 ggr per dag så länge som möjligt. Mer än så begär jag inte. (Ok, det är bra om hon städar också. Matlagning är det inte så noga med. Jag äter mest korv.)
    Ställa upp, jösses
  • New  Dawn
    Charmig, tja. Viktigast är väl kunna smickra trovärdigt, identifiera en kvinna som har tillräckligt låga krav och att snabbt släppa taget och gå vidare om man möter motstånd.
    Jaha... Smicker från en man 60 +, som är mer ful än snygg skulle ha sådan effekt...
    Och vad det är jag bjuder på? Bästa New Dawn, jag menar inte att vara ironisk, men din fråga gör mig uppriktigt häpen! Jag bjuder naturligtvis på middagar, spa-övernattningar, presenter m.m. Allt i den omfattning och prisklass som krävs och som jag anser damen vara värd. 

Och vad det är jag bjuder på? Bästa New Dawn, jag menar inte att vara ironisk, men din fråga gör mig uppriktigt häpen! Jag bjuder naturligtvis på middagar, spa-övernattningar, presenter m.m. Allt i den omfattning och prisklass som krävs och som jag anser damen vara värd. För höge farao ? har du i din egenskap av kvinna aldrig blivit bjuden på något liknande? I så fall har du inte använt ditt sexuella kapital. Försök förstå att du sitter på en guldgruva, både bildligt och bokstavligt talat. Använd dina tillgångar till din fördel. Orgasmer och sådant kan du se som en bonus. Trodde inte att jag skulle behöva förklara något så basalt.

Och visst tröttnar kvinnor på att ha sex med mig! Det har jag sagt hela tiden och det är ju det tråden handlar om. Och, som jag också sagt förut, då är det bara hitta något nytt. Jag behöver en kvinna som ställer upp på sex 1-2 ggr per dag så länge som möjligt. Mer än så begär jag inte. (Ok, det är bra om hon städar också. Matlagning är det inte så noga med. Jag äter mest korv.)

Var är det du går och raggar där du bjuder på detta? Känns verkligen konstigt, att ragga upp kvinnor och erbjuda detta. Vem vill gå med en främmande man som smickrar en på spa övernattningar. Det måste vara hemskt.
    har du i din egenskap av kvinna aldrig blivit bjuden på något liknande? I så fall har du inte använt ditt sexuella kapital. Försök förstå att du sitter på en guldgruva, både bildligt och bokstavligt talat. Använd dina tillgångar till din fördel. Orgasmer och sådant kan du se som en bonus. Trodde inte att jag skulle behöva förklara något så basalt.
    Nej jag har inte haft den minsta lust att bli bjuden på sådant. Finns inget värde att sitta med någon smickrande trist man på en middag, eller ännu värre spa. 
    Guldgruva.... Hellre åker jag och jobbar. 

Jag har betydligt vettigare och mer givande saker för mig. Visst går jag gärna på middag med den jag älskar, eller gör mysiga saker med, även gratisutflykter, men det vill jag även nu efter 9 år, och ja, jag vill ha sex... och initierar det. 
    Det är lätt att sitta och skriva massa dravel på familjeliv. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • molly50
    Börje P skrev 2025-02-01 17:49:46 följande:
    Nu har vi kommit ifrån trådens ämne, men jag vill ändå svara. Visst kan man ragga utan att det kostar (jag har gjort det flera gånger). Det kräver dock en viss talang och övning, ungefär som att sälja dammsugare.
    Men generellt är det så att en kvinna inte ställer upp på sex utan att få någon slags fördel av det. Det hävdar jag med bestämdhet, med den stora erfarenhet jag faktiskt har. En man måste lista ut hur han kan ge kvinnan denna fördel för att lyckas.
    Och vad skulle det vara för fördelar,menar du?
  • Börje P
    New Dawn skrev 2025-02-02 19:47:38 följande:
    Jaha... Smicker från en man 60 +, som är mer ful än snygg skulle ha sådan effekt...
    Och vad det är jag bjuder på? Bästa New Dawn, jag menar inte att vara ironisk, men din fråga gör mig uppriktigt häpen! Jag bjuder naturligtvis på middagar, spa-övernattningar, presenter m.m. Allt i den omfattning och prisklass som krävs och som jag anser damen vara värd. 
    Var är det du går och raggar där du bjuder på detta? Känns verkligen konstigt, att ragga upp kvinnor och erbjuda detta. Vem vill gå med en främmande man som smickrar en på spa övernattningar. Det måste vara hemskt.Nej jag har inte haft den minsta lust att bli bjuden på sådant. Finns inget värde att sitta med någon smickrande trist man på en middag, eller ännu värre spa. 
    Guldgruva.... Hellre åker jag och jobbar. 

Jag har betydligt vettigare och mer givande saker för mig. Visst går jag gärna på middag med den jag älskar, eller gör mysiga saker med, även gratisutflykter, men det vill jag även nu efter 9 år, och ja, jag vill ha sex... och initierar det. 
    Det är lätt att sitta och skriva massa dravel på familjeliv. 

Kära New Dawn! Det var verkligen inte min mening att provocera, jag beskrev bara min enkla tillvaro. Jag har inte haft några ambitioner i livet förutom att jaga fruntimmer och hur det skall gå till har jag fått lära mig själv. Ett glatt humör är väl det enda jag fått gratis. Jag boxades i min ungdom och det gav mig självförtroende, vilket definitivt har hjälpt till. (Men det bättrade inte på mitt utseende direkt, ha-ha!)

Jättekul att du vill ha och initierar sex! Visst finns det kvinnor som du, men de ränner inte efter mig direkt, he-he! Jag har fått jobba hårt och ta till alla tänkbara knep för att få ligga. Och jag har lyckats! Att sedan ingen kvinna vill stanna en längre tid hos en överkåt slöfock som mig är bara naturligt, och inget jag sörjer över.

Till TS och andra män i hans situation: kan en ful fan som jag lägra damer kan alla! Det är bara att ta för sig! Man får inte vara rädd för att bli avvisad eller att få en och annan välförtjänt örfil. Sitt inte hemma och böla när (när, inte om) tanten börjar krångla! Tänk istället att det är skönt för henne att slippa dig!
  • Anonym (i)

Jag skulle bli galen efter några veckor. 
    Tidigare trodde jag också att jag skulle klara mig utan sex. När jag var singel onanerade jag max ett par gånger i månaden. I förhållanden njöt jag verkligen de 2-3 gånger i veckan som vi älskade men kände ingen längtan. Men när jag fick ?sexförbud? i 6 veckor efter en operation såg jag en annan sida av mig. Min lust gjorde sig påmind efter ett par veckor och under sista veckan hade jag svårt att tänka på annat än att jag snart skulle få känna honom i mig igen.

• Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-01-30 13:12:14 följande:
    Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?Jag känner framförallt njutning och tillfredsställelse av min mans orgasm just för att se honom njuta.
    Vi är 50+ och har varit ett par i 23 år och är färdiga med barnalstrandet.
    Vi har kanske inte sex lika ofta längre som när vi var yngre,men det är fortfarande lika underbart när vi har det.
    Så pass att jag känner mig nyförälskad i honom varje gång. Och det i sin tur kan trigga min lust ännu mer.
    Och jag kan ställa upp och hjälpa honom även om jag själv inte skulle ha lust.
    Hade han däremot varit en man som inte bryr sig om min njutning utan bara tänker på sig själv så hade min sexlust också minskat.
    Så för mig handlar inte sex om barnalstrande utan om njutning,närhet och kärlek.
    Och jag tror att många kvinnor tänker på liknande sätt.
    Menar du att mannens orgasm är det som ger dig störst njutning? Större än din egen? Eller får du inte orgasm?
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2025-02-03 11:44:10 följande:
    Menar du att mannens orgasm är det som ger dig störst njutning? Större än din egen? Eller får du inte orgasm?
    Att se honom njuta är det som ger mig njutning. Inte hans orgasm i sig.
    Och jo,han ger mig otroliga orgasmer varje gång.
    Men ingen av oss skulle få ut något av sexet om vi visste att den andre inte njöt av det.
  • Anonym (Det går över)

Nu ska jag vara helt ärlig.  Det var en befrielse när mannen tillslut gav upp sina försök till att ha samlag med mig.  Faktum är att varken han eller jag ville ha sex med varandra men han trodde att det förväntades av honom som man.  För övrigt har vi ett mycket bra förhållande med mycket kärlek mellan oss. När jag för något år sedan drabbades att svår sjukdom så fanns han hela tiden vid min sida. 

Jag tror på allvar att det är väldigt individuellt, det här med sexlust och att den inte är densamma under livet.  
    När vi en gång träffades, gifte oss, bildade familj, hade vi väldigt mycket sex, fler gånger om dagen ibland.  Men ca 3 år efter att yngsta barnet föddes ebbade min sexlust ut, tillslut fanns den inte alls. 

Berättade tillslut detta för min make som sa att han förstod och accepterade detta. Han hade också känt detsamma men som jag tidigare skrev så kände han att det förväntades av honom att initiera sex.  Han hade förmågan men hade ingen lust.

• molly50
    molly50 skrev 2025-02-03 12:24:01 följande:
    Men ingen av oss skulle få ut något av sexet om vi visste att den andre inte njöt av det.
    Tilläggas ska också att han respekterar om jag någon gång inte skulle ha lust.
    Det är liksom värt att vänta på.
    Sen vet han också att jag inte är rädd för att ta initiativ. Det är faktiskt jag som gör det oftare än honom. Men han är med på det varje gång.
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-02-03 12:24:01 följande:
    Skönt att du får orgasm. Hos oss är det mest mig som det går för. Jag har svårt att ge frun orgasm tyvärr och det är frustrerande.
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?