• Anonym (Senaste)

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

En fråga till kvinnor här som är i föhållande. Om ni slapp ha sex helt och hållet. Och att det inte heller är några förväntningar alls på sex. Er man ger upp, tappar sexlusten, sexdriften eller vad det nu är. Och ni är helt och fullt införstådd med att han faktiskt inte längre vill eller behöver ha sex...

Skulle inte det vara en enomr lättnad? ingen press. Inga besvikna blickar, suckar eller kommentarer. Inget dåligt samvete eller tankar på att ni borde, att du borde att det finns en förhoppning eller förvantan på något som du inte vill.

• Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?
  • New  Dawn
    Börje P skrev 2025-02-03 21:10:52 följande:
    Men vad du tjatar, kvinna! (Stackars din man...)
    JA! Middagar, hotellövernattningar, en och annan present.
    Visst, det har blivit svårare att skaffa nya damer, men desto lättare att få kontakt med dem man redan känner.
    Ja, du kan hånflina åt mina metoder, men jag kan försäkra att i min ålder blir både kvinnor och män mer ödmjuka och tacksamma för det livet fortfarande kan erbjuda. En spa-helg kan betyda mycket för en fattig kvinna i 60-årsåldern. 
    Min man har inget med detta att göra. Han älskar mig. Tänkt det du. Det är inget du bryr dig i, eller värdesätter. Bara du har en kvinnokropp att tömma dig i. Någon som ställer upp. Gärna en betaldam.

Nåväl. 
    Jag har väldigt svårt att ta dina inlägg på allvar, och nej jag tror att det är ovanligt att en  främmande kvinna tycker det är värt att ha sex med någon för att för att få middag eller spa. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Börje P
    New Dawn skrev 2025-02-03 21:33:41 följande:
    Min man har inget med detta att göra. Han älskar mig. Tänkt det du. Det är inget du bryr dig i, eller värdesätter. Bara du har en kvinnokropp att tömma dig i. Någon som ställer upp. Gärna en betaldam.

Nåväl. 
    Jag har väldigt svårt att ta dina inlägg på allvar, och nej jag tror att det är ovanligt att en  främmande kvinna tycker det är värt att ha sex med någon för att för att få middag eller spa. 
    New Dawn, jag är uppriktigt glad för din skull! Kanske kommer rentav ditt och din mans äktenskap att höra till de 50 % som inte slutar med skilsmässa, oavsett hur det blir med ert sexliv.
    Alla är inte lämpade för att leva i en relation dock, och man behöver väl inte vara en sämre människa för det.
    Jag är kåt precis jämt, men det går bra med vilken kvinna som helst. När de fem sekunderna är förbi föredrar jag ändå TVn framför hennes sällskap.
  • Anonym (Hormoner och fokusrubbning)

Är sex och samlag enbart till för att skaffa barn?

Familjeliv består också av intimitet om det inte redan innan framkommit som ett villkor.

Låter lite som att du fått vad du velat, ditt behov är tillfredsställt och nu tar du ingen hänsyn till partnerskapet.

• Börje P
    Anonym (Hormoner och fokusrubbning) skrev 2025-02-03 22:15:45 följande:

Är sex och samlag enbart till för att skaffa barn?

Familjeliv består också av intimitet om det inte redan innan framkommit som ett villkor.

Låter lite som att du fått vad du velat, ditt behov är tillfredsställt och nu tar du ingen hänsyn till partnerskapet.

Jag är inte säker på att jag helt förstår ditt inlägg. Men nej, jag har då verkligen aldrig haft sex i syfte att skaffa barn! 
    Intimitet utöver de 4-5 sekunderna bryr jag mig inte heller om, kan väl tilläggas. 
  • Anonym (ABC)
    Börje P skrev 2025-02-03 21:57:28 följande:
    New Dawn, jag är uppriktigt glad för din skull! Kanske kommer rentav ditt och din mans äktenskap att höra till de 50 % som inte slutar med skilsmässa, oavsett hur det blir med ert sexliv.
    Alla är inte lämpade för att leva i en relation dock, och man behöver väl inte vara en sämre människa för det.
    Jag är kåt precis jämt, men det går bra med vilken kvinna som helst. När de fem sekunderna är förbi föredrar jag ändå TVn framför hennes sällskap.
    5 sekunder, det skulle bara bli 1 gång sen ajöss. 
  • Börje P

Tråden har spårat ur och jag har hamnat i försvarsställning på ett litet tråkigt sätt. Detta får därför bli mitt sista inlägg i detta ämne. Låt mig som erfaren 60-plussare komma med några välmenta råd till er yngre!

Innan ni går in i ett förhållande ? kolla upp hur sex-intresserad er partner är! Ligger ni på samma nivå?
    Det är svårt att veta något om framtiden, men man behöver inte acceptera obalans redan från start.

Kvinnan kommer så småningom att tappa intresset. Det kan gå fort eller långsamt, men så kommer det att bli. Att döma av hur det ser ut för mina arbetskamrater (manliga lagerjobbare) verkar det gå en gräns efter det andra barnet. Ha mental beredskap för detta! 
    Tänk på att det inte kommer att bli bättre. En man som börjat slå sin fru kommer att fortsätta med det tills frun går eller blir ihjälslagen. Mannen kommer inte att ändra sig. På samma sätt är det med kvinnan som tappat intresset ? hon blir aldrig kåt igen.
    Finns det undantag? Nej!

Du som man bör tidigt göra upp en plan! Kan du leva utan sex, skall du vara otrogen och/eller skilja dig?
    Hur du än väljer finns ett pris att betala.

Tack för mig!/Börje Bock

• Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-02-03 18:53:10 följande:
    Men så länge hon verkar njuta av det så ska du nog inte oroa dig.
    En del kvinnor får inte orgasm varje gång,men kan njuta av det ändå.

Ok. Har ni små barn eller så?
    Barnen är stora. Att vi har och har haft sex sällan beror på oss själva, inte barnen. Som sagt hänger mycket på att det är hon som tar initiativ, och det blir inte så ofta. Kanske en indikation på att sexlivet inte är så spännande för henne.

Men visst, jag tror säkert att det är skönt för henne på något sätt, även om det inte går för henne. Men, för att anknyta till trådens tema, så funderar jag ibland på om vi småningom kommer dithän att hon tycker att det är lika skönt att vara utan samlag.
  • Anonym (Fs)

Att kvinnor i långvariga förhållanden tillslut tackar nej till sex ser jag som en naturlag svår att undvika, det finns troligen undantag, men generellt så går det dithän att mannen blir avvisad, detta har hänt mig själv i 2 relationer, jag är lite undrande över kommentarer här från kvinnor som dels vill förneka att så är fallet och om man går med på resonemanget så är problemet något som beror på mannen i relationen,,,? 

• Anonym (Senaste)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-31 18:26:33 följande:

Kan det vara så att du TS och dina anhängare VILL att det ska vara så som i TS förklaringsmodell? För ni vill inte ha kvinnor som är så slampiga och äckliga att de gillar nåt så smutsigt och okvinnligt som sex? Ni vill ju ha heliga, oskyldiga, rena och fräscha, kvinnliga och feminima kvinnor som inte har nåt intresse av sex och enbart ställer upp för mannens skull (omhändertagandet och önskan om att vara till lags), för trygghet och beskydd (stärker er mansroll och självbild) och för att bilda familj (det yttersta beviset på hennes kvinnlighet och din manlighet). Klitoris är en missbildning för fula, lesbiska kvinnor som ändå inte kan få nån man. Ni kanske rent av GILLAR tanken på att era fruar minsann inte gillar sex? Det så kallade hora-madonna-komplexet i en lite modernare tappning? Kan det ligga NÅNTING i detta?

Inte alls. Du har fel i allt det du skriver. 
  • Anonym (Senaste)
    Mkay skrev 2025-02-01 17:47:20 följande:

Undrar varför TS har flytt tråden nu Skrattande

Nej. Men jag lever ett liv utanför Familjeliv också. Jag sitter inte här 24/7 som en del verkar göra. Jag är ju gift och gör saker med min fru (hör och häpna) och övrig i min familj. 
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?