• Anonym (Senaste)

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

En fråga till kvinnor här som är i föhållande. Om ni slapp ha sex helt och hållet. Och att det inte heller är några förväntningar alls på sex. Er man ger upp, tappar sexlusten, sexdriften eller vad det nu är. Och ni är helt och fullt införstådd med att han faktiskt inte längre vill eller behöver ha sex...

Skulle inte det vara en enomr lättnad? ingen press. Inga besvikna blickar, suckar eller kommentarer. Inget dåligt samvete eller tankar på att ni borde, att du borde att det finns en förhoppning eller förvantan på något som du inte vill.

• Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?
  • Anonym (Frida)
    Börje P skrev 2025-02-03 18:25:08 följande:
    Visst förtjänar de bättre! Jag också!
    Du förtjänar inget sex alls. Men du får ju knappt något ändå.
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2025-02-03 14:58:38 följande:

Hon säger att det är skönt också när hon inte får orgasm, men jag uppfattar att det är något helt annat de få gånger det går för henne. Jag har frågat vad som kunde underlätta för henne att få orgasm, men hon har svårt att peka på något konkret. Hon fick orgasm lättare och oftare med en tidigare pojkvän, men kan inte riktigt förklara vad skillnaden kan tänkas bero på.

För oss blir det ganska sällan, en eller ibland två gånger per månad.

Men så länge hon verkar njuta av det så ska du nog inte oroa dig.
    En del kvinnor får inte orgasm varje gång,men kan njuta av det ändå.

Ok. Har ni små barn eller så?
  • Börje P
    New Dawn skrev 2025-02-03 18:31:19 följande:
    Jag tror inte du kan svara. 
    Men snälla New Dawn! Ditt käbblande påminner mig verkligen om hur skönt det är att vara ungkarl, ha-ha!
    Men ok. För det första är jag verkligen inte oemotståndlig! Vartenda samlag har kostat mig mer pengar och psykisk energi än jag egentligen haft råd med. Jag raggade tidigare på olika dansrestauranger i Stockholm (där jag bor), men nu har hälsan satt stopp för det (hjärtflimmer). Inte heller orkar jag längre med min årliga Thailandsresa. Jag har kontakt med ett antal damer, gifta och frånskilda, som jag ringer vid behov.
    Och det jag "behöver" har ju  gradvis minskat.
    Snart har jag gjort mitt på den erotiska arenan. Efter min kommande prostataoperation räknar jag med att det är slut för gott. Då återstår bara TVn (som har avstängningsknapp, ha-ha) och minnena. 
  • molly50
    Börje P skrev 2025-02-03 17:13:59 följande:
    Precis så här blir det till sist i alla förhållanden, det tar bara lite olika lång tid. (Det gäller även för de kavata damer som skrivit tidigare här i tråden). Det är helt enkelt livets gång, bara att acceptera. Och nej, det "går inte upp och ner", det går tyvärr bara "ner".
    Jag kan bara gratulera er till att funnit er tillrätta med detta. Jag hade aldrig någonsin kunnat leva vidare i ett sådant förhållande, men vi är alla olika.
    Man brukar säga att en kvinna skall lämna en man direkt efter att hon blivit slagen första gången. Det är givetvis helt rätt!
    För mig gäller också att en man bör lämna en kvinna första gången hon säger "nej".
    Dina erfarenheter är inte lika med fakta.
    Du kanske skulle rannsaka dig själv och fundera över varför inte kvinnorna vill stanna med dig istället för att bara generalisera så grovt att du påstår att alla förhållanden går utför.
    En del förhållanden kan också få en nytändning. Så är det t ex för mig och min man.
    Man måste jobba för att förhållandet ska fungera. Och då menar jag inte att bjuda på middagar eller spa för att få ligga.
  • New  Dawn
    Börje P skrev 2025-02-03 18:53:55 följande:
    Men snälla New Dawn! Ditt käbblande påminner mig verkligen om hur skönt det är att vara ungkarl, ha-ha!
    Men ok. För det första är jag verkligen inte oemotståndlig! Vartenda samlag har kostat mig mer pengar och psykisk energi än jag egentligen haft råd med. Jag raggade tidigare på olika dansrestauranger i Stockholm (där jag bor), men nu har hälsan satt stopp för det (hjärtflimmer). Inte heller orkar jag längre med min årliga Thailandsresa. Jag har kontakt med ett antal damer, gifta och frånskilda, som jag ringer vid behov.
    Och det jag "behöver" har ju  gradvis minskat.
    Snart har jag gjort mitt på den erotiska arenan. Efter min kommande prostataoperation räknar jag med att det är slut för gott. Då återstår bara TVn (som har avstängningsknapp, ha-ha) och minnena. 
    Du måste ju vara rätt nära oemotståndlig när du har så lätt att skaffa nya kvinnor hela tiden. (Så det räcker och blir över.) 

Okej, så du raggade på dansrestauranger. Du nämnde middagar och spabehandlingar, är det med det du får dem till sex därifrån. 

Vad är det du erbjuder dessa gifta kvinnor du ringer? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (ABC)
    Börje P skrev 2025-02-03 17:13:59 följande:
    Precis så här blir det till sist i alla förhållanden, det tar bara lite olika lång tid. (Det gäller även för de kavata damer som skrivit tidigare här i tråden). Det är helt enkelt livets gång, bara att acceptera. Och nej, det "går inte upp och ner", det går tyvärr bara "ner".
    Jag kan bara gratulera er till att funnit er tillrätta med detta. Jag hade aldrig någonsin kunnat leva vidare i ett sådant förhållande, men vi är alla olika.
    Man brukar säga att en kvinna skall lämna en man direkt efter att hon blivit slagen första gången. Det är givetvis helt rätt!
    För mig gäller också att en man bör lämna en kvinna första gången hon säger "nej".
    Fantastiskt att alla människor är stöpta i samma form, knappast
  • Börje P
    New Dawn skrev 2025-02-03 20:20:20 följande:
    Du måste ju vara rätt nära oemotståndlig när du har så lätt att skaffa nya kvinnor hela tiden. (Så det räcker och blir över.) 

Okej, så du raggade på dansrestauranger. Du nämnde middagar och spabehandlingar, är det med det du får dem till sex därifrån. 

Vad är det du erbjuder dessa gifta kvinnor du ringer? 
    Men vad du tjatar, kvinna! (Stackars din man...)
    JA! Middagar, hotellövernattningar, en och annan present.
    Visst, det har blivit svårare att skaffa nya damer, men desto lättare att få kontakt med dem man redan känner.
    Ja, du kan hånflina åt mina metoder, men jag kan försäkra att i min ålder blir både kvinnor och män mer ödmjuka och tacksamma för det livet fortfarande kan erbjuda. En spa-helg kan betyda mycket för en fattig kvinna i 60-årsåldern. 
  • Anonym (ABC)
    molly50 skrev 2025-02-03 18:58:33 följande:
    Dina erfarenheter är inte lika med fakta.
    Du kanske skulle rannsaka dig själv och fundera över varför inte kvinnorna vill stanna med dig istället för att bara generalisera så grovt att du påstår att alla förhållanden går utför.
    En del förhållanden kan också få en nytändning. Så är det t ex för mig och min man.
    Man måste jobba för att förhållandet ska fungera. Och då menar jag inte att bjuda på middagar eller spa för att få ligga.
    Du har du rätt i det du skriver.
  • Anonym (ABC)
    Börje P skrev 2025-02-03 21:10:52 följande:
    Visst, det har blivit svårare att skaffa nya damer, men desto lättare att få kontakt med dem man redan känner.
    Ja, du kan hånflina åt mina metoder, men jag kan försäkra att i min ålder blir både kvinnor och män mer ödmjuka och tacksamma för det livet fortfarande kan erbjuda. En spa-helg kan betyda mycket för en fattig kvinna i 60-årsåldern. 
    Så nedlåtande 
  • Anonym (ABC)
    Börje P skrev 2025-02-03 21:10:52 följande:
    Detta låter inte så ödmjukt.
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?