• Anonym (Senaste)

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

En fråga till kvinnor här som är i föhållande. Om ni slapp ha sex helt och hållet. Och att det inte heller är några förväntningar alls på sex. Er man ger upp, tappar sexlusten, sexdriften eller vad det nu är. Och ni är helt och fullt införstådd med att han faktiskt inte längre vill eller behöver ha sex...

Skulle inte det vara en enomr lättnad? ingen press. Inga besvikna blickar, suckar eller kommentarer. Inget dåligt samvete eller tankar på att ni borde, att du borde att det finns en förhoppning eller förvantan på något som du inte vill.

• Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2025-02-04 12:55:18 följande:
    Det har varit så att hon oftast inte har varit med på noterna när jag har tagit initiativ. I början var jag ivrigare, men för att inte bli avvisad och för att hon inte skulle känna sig pressad drog jag mig tillbaka mera och mera. Det funkade bäst när hon fick visa att hon verkligen ville. Så vi har landat i ett mönster att vi har samlag sällan och oftast på hennes initiativ. 
    Ok. Om det funkar för er båda så är det ju ok.
    Annars måste ni ju prata om det här och försöka hitta en annan lösning.
  • molly50
    Anonym (Fs) skrev 2025-02-04 12:34:17 följande:
    Jag lan garantera dig att han tagit många intiativ till sex med frun, men fått sval respons,, vilket leder till att han/man tillslut slutar att föreslå sex,, sedan är det bara de få gg frun tar intiativ som det blir något sex i relationen, om det nu blir något alls,,,,
    Jag ska tillägga att man kan tappa sexlusten av att någon tar för mycket initiativ och är för på också. Åtminstone som kvinna.
    Det gör att man känner en press. Och man vill inte känna sig pressad till att ha sex.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Senaste) skrev 2025-02-04 10:57:32 följande:

- Jag vet att kvinnor KAN få orgasm. Men det händer under onani eller möjligen under sex med andra kvinnor. 

Varför kan man inte onanera bredvid en man, eller samtidigt som man har samlag med en man? Vad är det rent konkret som hindrar kvinnan från att få orgasm med en man närvarande? Om kvinnan är heterosexuell alltså. I så fall kanske mannen kan gå ut ur rummet en stund så kan kvinnan fixa sitt avslut själv och sen ropa in mannen igen? Om det nu är fysiskt omöjligt att få orgasm med en man i rummet. 
  • Anonym (Anna77)

En relation utan sex är en vänskapsrelation.

Jag hade inte stannat i en sexlös relation såvida det inte är pga sjukdom.
    Men då finns viljan att lösa det på otraditionellt vis.

Så en kvinna och en man som är med rätt partner har sexlust.

• Ezmeraldah

- Det intressanta här är att i stort sett alla svar från kvinnor i den här tråden försöker argumentera på flera sätt hur fel jag har och att man visst njuter av sex med män och visst får orgasm. I andra trådar läser man i regel det raka motsatta. Det är lite märkligt att alla dessa kvinnor som i övrigt beskriver en situation som jag tar upp här inte syns till i den här debatten. 

Det är nog ingen som förnekar att situationen som du beskriver existerar eller till och med är vanlig. Det är nog många kvinnor som skulle slippa ligga med sina män, ja. Så långt är vi överens. Det vi där emot inte är överens om är vad det BEROR på. Jag tror inte att det handlar om biologi och att kvinnor rent fysiskt inte kan njuta av sex med män och att alla kvinnor fejkar orgasm när de har sex med män. DET tror jag att du har fel om. Jag tror att situationen du beskriver uppstår av helt andra skäl. Det har jag skrivit 100 gånger men det skiter du i - varför? 

Har du frågat din fru VARFÖR hon inte vill ha sex? Det står en del om det i trådarna du nämner och det finns massor av forskning och litteratur för den som är intresserad. Bara för att man inte håller med om just din teori så betyder inte att man förnekar själva fenomenet att kvinnor ofta tappar lusten i längre relationer, är det så svårt att fatta?

Jag har aldrig påstått att alla kvinnor har perfekt sex med sina män och får massor av orgasmer. Jag håller bara inte med den förklaringsmodell du föreslår. Förstår du skillnaden? 

Om jag istället hade påstått att de flesta kvinnor njuter och får orgasm under sex med män så hade responsen här kantrat åt andra hållet. 

Ja, för det är det ingen som tror eller påstår. Vi håller bara inte med om just din teori som förklaring till problemet. Du verkar ha svårt att förstå skillnaden och du verkar inte läsa det du svarar på. Då blir det svårt diskutera, vilket alltså är ditt eget fel. Läs innan du svarar så blir det mycket enklare.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Fia) skrev 2025-02-04 13:29:30 följande:
    Skulle du vilja ha sex gång på gång utan att du får orgasm? Att hon tar initiativ får du vara tacksam för, jag hade aldrig gjort det med någon jag inte kommer med. Hade ju iofs gjort slut för länge sedan om det var läget.
    Det händer nu och då att det inte går för mig, och det är lite jobbigt. Men det är väl en viss skillnad i det avseendet för kvinnor och män. Men jag är tacksam för att vi kan ha sex ja, även om det är sällan. Men såklart skulle jag gärna se att det gick också för henne.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Anna77) skrev 2025-02-04 14:02:43 följande:

En relation utan sex är en vänskapsrelation.

Håller inte med. Det finns mycket mer än sex som skiljer en vänskapsrelation från en kärleksrelation. 
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-02-04 13:41:23 följande:
    Ok. Om det funkar för er båda så är det ju ok.
    Annars måste ni ju prata om det här och försöka hitta en annan lösning.
    Funkar är väl rätt ord. Inget fantastiskt sexliv, men ett fungerande. Vi ska minnas att jag kom igång först när jag var närmare 30, så alternativet kunde ha varit att jag blivit helt utan. Det är mycket som kunde ha varit bättre, men det är inte så enkelt.
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2025-02-04 14:36:04 följande:
    Funkar är väl rätt ord. Inget fantastiskt sexliv, men ett fungerande. Vi ska minnas att jag kom igång först när jag var närmare 30, så alternativet kunde ha varit att jag blivit helt utan. Det är mycket som kunde ha varit bättre, men det är inte så enkelt.
    Men har ni satt er ner och pratat igenom det här ordentligt?
    Kanske skulle hon gå med på att du får träffa andra kvinnor ett tag om det skulle göra dig mer nöjd,t ex?
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-02-04 14:43:59 följande:
    Men har ni satt er ner och pratat igenom det här ordentligt?
    Kanske skulle hon gå med på att du får träffa andra kvinnor ett tag om det skulle göra dig mer nöjd,t ex?
    Vi har väl pratat genom åren. Vi har ju varit gifta i 25 år så det vi har gjort har vi gjort. Inte så stora framgångar att planera mera :) Att träffa andra är inte alls aktuellt. Det kunde ha varit intressant att ha erfarenhet av flera, men när jag inte lyckades få till det som ung så får jag nöja mig med att ha haft en partner.
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?