Anonym (Senaste) skrev 2025-02-04 10:57:32 följande:
- Det intressanta här är att i stort sett alla svar från kvinnor i den här tråden försöker argumentera på flera sätt hur fel jag har och att man visst njuter av sex med män och visst får orgasm. I andra trådar läser man i regel det raka motsatta. Det är lite märkligt att alla dessa kvinnor som i övrigt beskriver en situation som jag tar upp här inte syns till i den här debatten.
Det är nog ingen som förnekar att situationen som du beskriver existerar eller till och med är vanlig. Det är nog många kvinnor som skulle slippa ligga med sina män, ja. Så långt är vi överens. Det vi där emot inte är överens om är vad det BEROR på. Jag tror inte att det handlar om biologi och att kvinnor rent fysiskt inte kan njuta av sex med män och att alla kvinnor fejkar orgasm när de har sex med män. DET tror jag att du har fel om. Jag tror att situationen du beskriver uppstår av helt andra skäl. Det har jag skrivit 100 gånger men det skiter du i - varför?
Har du frågat din fru VARFÖR hon inte vill ha sex? Det står en del om det i trådarna du nämner och det finns massor av forskning och litteratur för den som är intresserad. Bara för att man inte håller med om just din teori så betyder inte att man förnekar själva fenomenet att kvinnor ofta tappar lusten i längre relationer, är det så svårt att fatta?
Jag har aldrig påstått att alla kvinnor har perfekt sex med sina män och får massor av orgasmer. Jag håller bara inte med den förklaringsmodell du föreslår. Förstår du skillnaden?
Anonym (Senaste) skrev 2025-02-04 10:57:32 följande:
Om jag istället hade påstått att de flesta kvinnor njuter och får orgasm under sex med män så hade responsen här kantrat åt andra hållet.
Ja, för det är det ingen som tror eller påstår. Vi håller bara inte med om just din teori som förklaring till problemet. Du verkar ha svårt att förstå skillnaden och du verkar inte läsa det du svarar på. Då blir det svårt diskutera, vilket alltså är ditt eget fel. Läs innan du svarar så blir det mycket enklare.