• Anonym (Senaste)

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

En fråga till kvinnor här som är i föhållande. Om ni slapp ha sex helt och hållet. Och att det inte heller är några förväntningar alls på sex. Er man ger upp, tappar sexlusten, sexdriften eller vad det nu är. Och ni är helt och fullt införstådd med att han faktiskt inte längre vill eller behöver ha sex...

Skulle inte det vara en enomr lättnad? ingen press. Inga besvikna blickar, suckar eller kommentarer. Inget dåligt samvete eller tankar på att ni borde, att du borde att det finns en förhoppning eller förvantan på något som du inte vill.

• Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?
  • Anonym (Senaste)

Jag ser att tråden har spårat iväg under tiden som jag har ägnat mig åt det verkliga livet.

Jag tänker inte gå in och svara på varje inlägg här utan bara komma med en samlad kommentar:

- Jag vet att kvinnor KAN få orgasm. Men det händer under onani eller möjligen under sex med andra kvinnor. Det läser man ofta om...att kvinnor i lesbiska förhållanden har bättre sex och får fler orgasmer än de som lever med män.

- Min tråd handlar inte om vad jag vill eller inte vill. Min tråd handlar om vad jag kommit till insikt om. Varken mer eller mindre.

- Det intressanta här är att i stort sett alla svar från kvinnor i den här tråden försöker argumentera på flera sätt hur fel jag har och att man visst njuter av sex med män och visst får orgasm. I andra trådar läser man i regel det raka motsatta. Det är lite märkligt att alla dessa kvinnor som i övrigt beskriver en situation som jag tar upp här inte syns till i den här debatten. Eller så är det så enkelt att det vi ser här är ett exempel på lagen om balans och normalitet i naturen. Naturen vill ha balans. Så när jag beskriver situationen som jag gör så skall alla rusa till och hävda motsatsen...för att få balans. Om jag istället hade påstått att de flesta kvinnor njuter och får orgasm under sex med män så hade responsen här kantrat åt andra hållet. 

• Anonym (Kvinna, 40+)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-02-04 10:57:32 följande:

- Det intressanta här är att i stort sett alla svar från kvinnor i den här tråden försöker argumentera på flera sätt hur fel jag har och att man visst njuter av sex med män och visst får orgasm. I andra trådar läser man i regel det raka motsatta. Det är lite märkligt att alla dessa kvinnor som i övrigt beskriver en situation som jag tar upp här inte syns till i den här debatten. Eller så är det så enkelt att det vi ser här är ett exempel på lagen om balans och normalitet i naturen. Naturen vill ha balans. Så när jag beskriver situationen som jag gör så skall alla rusa till och hävda motsatsen...för att få balans. Om jag istället hade påstått att de flesta kvinnor njuter och får orgasm under sex med män så hade responsen här kantrat åt andra hållet. 

Men varför i allsin dar skulle vi ljuga?

Min personliga erfarenhet är att njutningen och orgasmen beror väldigt mycket på älskaren. Ett par ex har varit helt värdelösa (däremot har jag aldrig ogillat sex). Fick inte min första orgasm med någon annan förrän jag var runt 30, och har inte heller liksom känt någon njutning inuti vaginan innan min nuvarande partner.
    Så sex för mig kan vara antingen helt värdelöst eller något jag absolut inte vill vara utan. Det jag hade svarat i trådar där det påstås att män är suveräna älskare skulle vara att 1 av 10 är det. Drömmer
  • Anonym (haha)

Jag ser att tråden har spårat iväg under tiden som jag har ägnat mig åt det verkliga livet.

Jag tänker inte gå in och svara på varje inlägg här utan bara komma med en samlad kommentar:

- Jag vet att kvinnor KAN få orgasm. Men det händer under onani eller möjligen under sex med andra kvinnor. Det läser man ofta om...att kvinnor i lesbiska förhållanden har bättre sex och får fler orgasmer än de som lever med män.

- Min tråd handlar inte om vad jag vill eller inte vill. Min tråd handlar om vad jag kommit till insikt om. Varken mer eller mindre.

Missade du inlägget där det hänvisas till en undersökning som visar att en majoritet av kvinnor som har sex med män oftast får orgasm?
  • molly50
    Börje P skrev 2025-02-03 23:03:51 följande:

Tråden har spårat ur och jag har hamnat i försvarsställning på ett litet tråkigt sätt. Detta får därför bli mitt sista inlägg i detta ämne. Låt mig som erfaren 60-plussare komma med några välmenta råd till er yngre!

Innan ni går in i ett förhållande ? kolla upp hur sex-intresserad er partner är! Ligger ni på samma nivå?
    Det är svårt att veta något om framtiden, men man behöver inte acceptera obalans redan från start.

Kvinnan kommer så småningom att tappa intresset. Det kan gå fort eller långsamt, men så kommer det att bli. Att döma av hur det ser ut för mina arbetskamrater (manliga lagerjobbare) verkar det gå en gräns efter det andra barnet. Ha mental beredskap för detta! 
    Tänk på att det inte kommer att bli bättre. En man som börjat slå sin fru kommer att fortsätta med det tills frun går eller blir ihjälslagen. Mannen kommer inte att ändra sig. På samma sätt är det med kvinnan som tappat intresset ? hon blir aldrig kåt igen.
    Finns det undantag? Nej!

Du som man bör tidigt göra upp en plan! Kan du leva utan sex, skall du vara otrogen och/eller skilja dig?
    Hur du än väljer finns ett pris att betala.

Tack för mig!/Börje Bock

Hur kan du ens jämföra misshandel med minskad sexlust? Fruktansvärt lågt!
    Det verkar ligga en bitter underton i dina inlägg,men mitt råd till dig kvarstår.
    Rannsaka dig själv och fundera över varför kvinnor inte vill stanna med dig eller varför deras sexlust avtar.
    Kanske det rentav kan bero på dig och inte på kvinnorna?
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2025-02-04 08:37:02 följande:
    Barnen är stora. Att vi har och har haft sex sällan beror på oss själva, inte barnen. Som sagt hänger mycket på att det är hon som tar initiativ, och det blir inte så ofta. Kanske en indikation på att sexlivet inte är så spännande för henne.

Men visst, jag tror säkert att det är skönt för henne på något sätt, även om det inte går för henne. Men, för att anknyta till trådens tema, så funderar jag ibland på om vi småningom kommer dithän att hon tycker att det är lika skönt att vara utan samlag.
    Men hur kommer det sig att du inte tar egna initiativ?
    Hon kanske känner sig oattraktiv om det nästan bara är hon som får göra det?

Den enda som kan svara på den frågan är din fru.
    Ni kanske skulle sätta er ner och försöka prata om det här?
  • molly50

Det du behöver inse är att dina insikter inte är lika med fakta.
    Du kan inte projicera dina egna upplevelser på alla kvinnor.
  • Anonym (Fs)
    molly50 skrev 2025-02-04 11:42:19 följande:

Jag lan garantera dig att han tagit många intiativ till sex med frun, men fått sval respons,, vilket leder till att han/man tillslut slutar att föreslå sex,, sedan är det bara de få gg frun tar intiativ som det blir något sex i relationen, om det nu blir något alls,,,,
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-02-04 11:42:19 följande:

Det har varit så att hon oftast inte har varit med på noterna när jag har tagit initiativ. I början var jag ivrigare, men för att inte bli avvisad och för att hon inte skulle känna sig pressad drog jag mig tillbaka mera och mera. Det funkade bäst när hon fick visa att hon verkligen ville. Så vi har landat i ett mönster att vi har samlag sällan och oftast på hennes initiativ. 
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-02-04 08:37:02 följande:
    Barnen är stora. Att vi har och har haft sex sällan beror på oss själva, inte barnen. Som sagt hänger mycket på att det är hon som tar initiativ, och det blir inte så ofta. Kanske en indikation på att sexlivet inte är så spännande för henne.

Men visst, jag tror säkert att det är skönt för henne på något sätt, även om det inte går för henne. Men, för att anknyta till trådens tema, så funderar jag ibland på om vi småningom kommer dithän att hon tycker att det är lika skönt att vara utan samlag.
    Skulle du vilja ha sex gång på gång utan att du får orgasm? Att hon tar initiativ får du vara tacksam för, jag hade aldrig gjort det med någon jag inte kommer med. Hade ju iofs gjort slut för länge sedan om det var läget.
  • molly50
    Anonym (Fs) skrev 2025-02-04 12:34:17 följande:
    Jag lan garantera dig att han tagit många intiativ till sex med frun, men fått sval respons,, vilket leder till att han/man tillslut slutar att föreslå sex,, sedan är det bara de få gg frun tar intiativ som det blir något sex i relationen, om det nu blir något alls,,,,
    Fast nu har han ju skrivit att hon tar initiativ oftare än honom.
    Därav min fråga.
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?