• Anonym (Senaste)

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

En fråga till kvinnor här som är i föhållande. Om ni slapp ha sex helt och hållet. Och att det inte heller är några förväntningar alls på sex. Er man ger upp, tappar sexlusten, sexdriften eller vad det nu är. Och ni är helt och fullt införstådd med att han faktiskt inte längre vill eller behöver ha sex...

Skulle inte det vara en enomr lättnad? ingen press. Inga besvikna blickar, suckar eller kommentarer. Inget dåligt samvete eller tankar på att ni borde, att du borde att det finns en förhoppning eller förvantan på något som du inte vill.

• Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Man) skrev 2025-02-04 22:42:21 följande:

Vad gör man i sådana fall?

Man spelar tvärflöjt. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Fia) skrev 2025-02-04 21:53:12 följande:
    Om du hade en relation med en person där du fick orgasm 5% av gångerna ni hade sex så hade du säkert med intalat dig att det inte är så viktigt att komma. För om man utgår från att orgasm ingår i sex och man inte får den - då är sexlivet helt värdelöst, kan vara jobbigt att inse.

Nu vet ju inte jag hur det känns för en man att bli upphetsad och inte komma, men för mig är det klart obehagligt. Har hört från kvinnor att när dom har ett sånt där sexliv där dom kommer 50% av gångerna att dom går runt och är sugna hela tiden, dom får ju för få orgasmer.
    Det låter ju sexigt att räkna ut procentsatser i sängen. Ove Sundberg-varning på den. 
  • Anonym (Fia)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-05 00:24:52 följande:
    Det låter ju sexigt att räkna ut procentsatser i sängen. Ove Sundberg-varning på den. 
    Räkna ut? :D

Jag tycker å min sida att det är jätteosexigt att det finns relationer där kvinnor kommer hälften av gångerna och männen varje gång. Fi fan.

Och desto sexigare med kvinnor som kommer 3 ggr på raken varje gång.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Fia) skrev 2025-02-05 00:33:02 följande:

Jag tycker å min sida att det är jätteosexigt att det finns relationer där kvinnor kommer hälften av gångerna och männen varje gång. Fi fan.

Jag ligger inte med kvinnor men om du säger det så. 
  • Anonym (Fs)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-05 00:19:15 följande:
    Hahaha jaa du... 
    jag har nämligen själv hamnat där, och funderar över hur jag ska se på vår relation,,,
  • Ezmeraldah
    Anonym (Fs) skrev 2025-02-05 08:14:45 följande:
    jag har nämligen själv hamnat där, och funderar över hur jag ska se på vår relation,,,
    Okej? Vet inte vad jag ska svara på det? Jag kan ju inte veta hur en främling ser på sin relation? Ni knullar inte längre och därför är din partner som en av polarna för dig eller vad menar du? Ja, jag vet ju inte vad ni hade för relation från första början eller varför ni inte knullar. Men skulle nån fråga mig vad som skiljer en kärleksrelation från en vänskapsrelation så skulle jag svara att det är betydligt fler saker än sex, ja. 
  • Tom Araya
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:01:44 följande:
    Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

En fråga till kvinnor här som är i föhållande. Om ni slapp ha sex helt och hållet. Och att det inte heller är några förväntningar alls på sex. Er man ger upp, tappar sexlusten, sexdriften eller vad det nu är. Och ni är helt och fullt införstådd med att han faktiskt inte längre vill eller behöver ha sex...

Skulle inte det vara en enomr lättnad? ingen press. Inga besvikna blickar, suckar eller kommentarer. Inget dåligt samvete eller tankar på att ni borde, att du borde att det finns en förhoppning eller förvantan på något som du inte vill.

Du förutsätter att kvinnor själva inte har några behov av sex...
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Fia) skrev 2025-02-05 00:33:02 följande:

Okej, men jag som skrev ett par inlägg längre upp, då? Jag kom aldrig och min exman kom alltid. Det var inget nån av oss ville, men jag har hittills (är 49 år) aldrig kunnat få orgasm när en annan människa är i samma rum som jag. Och även när jag är ensam är det svårt. Det hjälper inte att du säger att det är osexigt.

Som sagt, alldeles för stort fokus på orgasmer i den här tråden, istället för själva sexet.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Hm) skrev 2025-02-05 16:07:18 följande:
    Okej, men jag som skrev ett par inlägg längre upp, då? Jag kom aldrig och min exman kom alltid. Det var inget nån av oss ville, men jag har hittills (är 49 år) aldrig kunnat få orgasm när en annan människa är i samma rum som jag. Och även när jag är ensam är det svårt. Det hjälper inte att du säger att det är osexigt.

Som sagt, alldeles för stort fokus på orgasmer i den här tråden, istället för själva sexet.
    Fast man måste väl få säga vad man personligen tycker är sexigt eller inte? En personlig åsikt eller preferens måste väl vara okej att lyfta så länge man inte är otrevlig? Klarar du inte att läsa om folks personliga åsikter eller preferenser så kanske du ska undvika den här typen av forum? Du kanske ska söka hjälp för ditt problem (för det verkar ju uppenbarligen vara ett problem för dig) istället för att anklaga okända i ett forum? Med det sagt så håller jag med dig om att det råder ett överdrivet fokus på orgasmer, som om det var nån slags tävling. Tre orgasmer på raken - vem fan pallar? 
  • Ezmeraldah
    Tom Araya skrev 2025-02-05 15:44:48 följande:
    Du förutsätter att kvinnor själva inte har några behov av sex...
    Tryck på "visa endast" under TS signatur så har du svaret på den frågan. TS har en teori om att kvinnor rent fysiskt inte kan få orgasm med en man i rummet utan enbart på egen hand eller med en annan kvinna. Kvinnor som påstår nåt annat ljuger eller lurar sig själva, enligt TS. Så vad en man gör i sängen spelar ingen roll för det är kört oavsett, påstår han. 
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?