• Anonym (Senaste)

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

En fråga till kvinnor här som är i föhållande. Om ni slapp ha sex helt och hållet. Och att det inte heller är några förväntningar alls på sex. Er man ger upp, tappar sexlusten, sexdriften eller vad det nu är. Och ni är helt och fullt införstådd med att han faktiskt inte längre vill eller behöver ha sex...

Skulle inte det vara en enomr lättnad? ingen press. Inga besvikna blickar, suckar eller kommentarer. Inget dåligt samvete eller tankar på att ni borde, att du borde att det finns en förhoppning eller förvantan på något som du inte vill.

• Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?
  • Ezmeraldah
    Mkay skrev 2025-02-01 17:47:20 följande:

Undrar varför TS har flytt tråden nu Skrattande

För att han inte hade några argument. Eller så förstod han inte vad som stod i inläggen. Eller så är han hemma i Tyskland över helgen. 
  • Börje P
    Ezmeraldah skrev 2025-02-01 17:36:48 följande:
    Nej, det gör man inte. Man måste inte ragga på krogen. Man kan ragga utan att det kostar. 
    Nu har vi kommit ifrån trådens ämne, men jag vill ändå svara. Visst kan man ragga utan att det kostar (jag har gjort det flera gånger). Det kräver dock en viss talang och övning, ungefär som att sälja dammsugare.
    Men generellt är det så att en kvinna inte ställer upp på sex utan att få någon slags fördel av det. Det hävdar jag med bestämdhet, med den stora erfarenhet jag faktiskt har. En man måste lista ut hur han kan ge kvinnan denna fördel för att lyckas.
  • Ezmeraldah
    Börje P skrev 2025-02-01 17:49:46 följande:
    Nu har vi kommit ifrån trådens ämne, men jag vill ändå svara. Visst kan man ragga utan att det kostar (jag har gjort det flera gånger). Det kräver dock en viss talang och övning, ungefär som att sälja dammsugare.
    Men generellt är det så att en kvinna inte ställer upp på sex utan att få någon slags fördel av det. Det hävdar jag med bestämdhet, med den stora erfarenhet jag faktiskt har. En man måste lista ut hur han kan ge kvinnan denna fördel för att lyckas.
    Men det är ju många som har en kk och liknande, då kan det ju inte vara några problem för dig som har så lätt för att ragga? Du sa ju att du har just de saker som kvinnor vill ha?

Tänker att det, åtminstone delvis, kan vara en generationsfråga. Med tanke på att du kallar dig Börje och pratar om att gå på "lokal" (öh?) och "dansa, konversera och ha sig"... Tänker på schlagerdängan "Det börjar verka kärlek" ("Istället satt jag en hel kväll och konverserade med din mamma och var artig...") från 1968. Tänker att du är närmare 60 än 20. Du verkar leva i en annan verklighet än den jag lever i. 

Det kanske också kan finnas kopplingar till socioekonomi. Jag är kvinna och har aldrig behövt känna mig ekonomiskt underlägsen eller beroende av nån man - det har snarare varit tvärtom. En kväll på "lokal" (=restaurang, bar, nattklubb antar jag?) är "inga pengar alls" för mig och jag bjuder gärna mitt manliga sällskap.
  • New  Dawn
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-31 08:45:20 följande:
    Jo, kvinnor onanerar vad jag förstår. Men jag ser att jag måste förtydliga mig runt vad jag avser med den här tråden. Jag tror nog att kvinnor känner njutning och till och med kan uppnå orgasm under onani. Men det jag pratar om här är enbart sex med en man. Där känner ingen kvinna njutning i egentlig mening. Den typen av sex är något som en kvinna står ut med och accepterar som en del av "livet". Onani (självsex) är en helt annan sak. 
    Som jag ser det vill du att det ska vara så här. Dvs Att kvinnor inte kan njuta med en man, för det skulle ju i så fall innebära att det inte har med dig att göra. Jag gissar att du får vila i den tanken på något sätt. Du är maktlös helt enkelt.

Det märkliga är att du förstår att kvinnor kan njuta av onani, men om du tänkte liiite längre skulle du förstå att kvinnor även kan njuta tillsammans med män.
    Varför skulle män "förstöra" så mycket, och vara så fruktansvärt dåliga att de inte kan skapa den njutning som kvinnan själv kan. Det är så dumt. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Börje P skrev 2025-01-31 00:03:23 följande:
    Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

Kan knappt tro vad jag läser här! Att fruntimmer tröttnar på att ha sex vet väl alla? Och det är väl klart som f-n att kvinnan upplever en stor lättnad när hennes karl äntligen slutar med sitt tjatande eller patetiska fjäskande (hjälpa till mer med hushållsarbetet ? sluta innan jag skrattar ihjäl mig!)
    Ännu mer löjligt är att gå till någon slags terapeut. Dyrt, förnedrande och meningslöst. Det går inte att prata fram kåthet! 

Frun kommer inte att ändra sig. Ingen idé att gnälla över det, varken här eller någon annanstans. TS har tre val:
    1. Fortsätt leva som sexlös toffel och runka i smyg. (Porr är lättåtkomligt och i princip gratis.) Så gör nog de flesta i din situation. 
    2. Var otrogen. Betaldamer är bäst. Älskarinnor kan bli efterhängsna.
    3. Skilj dig och hitta nån ny. Men räkna med att det blir samma visa igen om x antal månader eller år.

Med dig kanske...... 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (ABC)
    New Dawn skrev 2025-02-01 18:44:24 följande:
    Som jag ser det vill du att det ska vara så här. Dvs Att kvinnor inte kan njuta med en man, för det skulle ju i så fall innebära att det inte har med dig att göra. Jag gissar att du får vila i den tanken på något sätt. Du är maktlös helt enkelt.

Det märkliga är att du förstår att kvinnor kan njuta av onani, men om du tänkte liiite längre skulle du förstå att kvinnor även kan njuta tillsammans med män.
    Varför skulle män "förstöra" så mycket, och vara så fruktansvärt dåliga att de inte kan skapa den njutning som kvinnan själv kan. Det är så dumt. 
    Skulle man inte njuta av sex så hade det inte blivit nåt sex.
  • Börje P
    New Dawn skrev 2025-02-01 20:49:27 följande:
    Med dig kanske...... 
    Ha-ha! Inte bara kanske utan helt säkert! Erfarenheten talar!
  • New  Dawn
    Börje P skrev 2025-02-01 21:23:53 följande:
    Ha-ha! Inte bara kanske utan helt säkert! Erfarenheten talar!
    Dina inlägg är väldigt svårt att ta på allvar, åtminstone Sänger du emot dig själv.

Din erfarenhet är att det är självklart att kvinnor tröttnar på sex (det vet väl alla säger du), samtidigt påstår du att du har såå lätt att "få" sex. Att du ens nämner att köpa sex är ju märkligt, särskilt när du har så många damer som vill ha dig, och de vill också komma hem till dig och städa... Jaja.... 
    Men trots allt skryt om hur lätt du har, tycket du att "betaldamer" är bäst.... 
  • Ezmeraldah
    New Dawn skrev 2025-02-01 23:11:32 följande:
    Dina inlägg är väldigt svårt att ta på allvar, åtminstone Sänger du emot dig själv.

Din erfarenhet är att det är självklart att kvinnor tröttnar på sex (det vet väl alla säger du), samtidigt påstår du att du har såå lätt att "få" sex. Att du ens nämner att köpa sex är ju märkligt, särskilt när du har så många damer som vill ha dig, och de vill också komma hem till dig och städa... Jaja.... 
    Jag får inte heller ihop den ekvationen. Låter som nån som ljuger om sin egen storhet och samtidigt försvarar sitt sexköp. Tvättäkta torsk, med andra ord. 
  • Börje P
    New Dawn skrev 2025-02-01 23:11:32 följande:

Inget konstigt alls! En sak är att ragga upp en dam, en annan är att hålla förhållandet vid liv. De flesta kvinnor tröttnar på mig efter ett tag, vilket inte är särskilt märkligt. Jag har ju faktiskt inte så mycket att erbjuda, om jag skall vara ärlig. Jag är lat och ointresserad av det mesta, förutom sex och TV. De kvinnor som inte lämnar mig tröttnar jag själv på. 
    Det här med kärlek har jag aldrig riktigt begripit. Visst, det kan kännas trist ett kort tag när man blir lämnad. Men sedan skaffar man en ny kvinna, och då är den förra glömd. 
    Men jag har åldern emot mig (60+),  och jag inser att snart kan jag bara ragga med plånboken. Jag kommer att dö ensam och barnlös, men med ett leende på läpparna. Att torka bort i ett sexlöst förhållande var inte för mig, helt enkelt.
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?