• Anonym (Senaste)

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

En fråga till kvinnor här som är i föhållande. Om ni slapp ha sex helt och hållet. Och att det inte heller är några förväntningar alls på sex. Er man ger upp, tappar sexlusten, sexdriften eller vad det nu är. Och ni är helt och fullt införstådd med att han faktiskt inte längre vill eller behöver ha sex...

Skulle inte det vara en enomr lättnad? ingen press. Inga besvikna blickar, suckar eller kommentarer. Inget dåligt samvete eller tankar på att ni borde, att du borde att det finns en förhoppning eller förvantan på något som du inte vill.

• Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?
  • Agda90

Inget sex inget förhållande i det långa loppet för min del. 

• Anonym (haha)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-31 10:22:04 följande:
    Majoriteten av kvinnor som påstår sig få orgasm med män fejkar. För mannen och eventuellt även för sig själva. Njutningen som kvinnan upplever är bekräftelsen från mannen (hans njutning, orgasm). Men någon egentlig fysisk njutning för kvinnan är immaginär. 
    Så de kvinnor som svarat anonymt på undersökningar om orgasm ljuger? Det låter väldigt långsökt. Och om njutningen kvinnan upplever är bekräftelsen från mannen, hur kommer sig det att kvinnor som har sex med kvinnor oftare uppger att de får orgasm?
  • Mkay
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-31 08:52:01 följande:
    - Ja, alla de kvinnor som jag har haft sex med har säkerligen fejkat sin njutning och sina orgasmer med mig
    - Jag vet var klitoris sitter
    - Jag tycker att det är tråkigt att kvinnor inte njuter av sex med en man. Det hade varit trevligt om dom hade gjort det. Men det är som det är.
    - Jag är högst antagligen rent av usel i sängen. Men även om jag hade varit mindre usel i sängen så hade inget förändrats. Varken jag, eller någon annan, kan förändra vår nedervda biologi.  

Det du måste inse är att problemet sitter i dig och inte i kvinnors biologi. En kvinna kan verkligen njuta av sex med en man, både utanför och i ett förhållande. Själv har jag absolut haft sex en hel del gånger utan att njuta men oftast har jag njutit av sexet, och jag njuter alltid av det med min nuvarande fästman då jag inte har sex när jag inte är sugen utan känner att jag kan tacka nej då samt att han respekterar det. Och han har lyckats ge mig många orgasmer under sexet genom alla dessa åren, både vid oralsex men även penetrerande sex med och utan leksaker. Jag har aldrig känt att jag behöver fejka något, de gångerna jag inte kommer gör jag det inte bara men då njuter jag av närheten och göra det skönt för honom. 

Att inga kvinnor fått orgasm eller njutit av sex med dig borde få dig att inse att du gör det fel. Det är inte konstigt att din fru tröttnat om du aldrig kunnat få henne att njuta under sexet. Antingen är hon själv inte så erfaren och inte har experimenterat själv med det där så hon bara har kommit fram till att sex inte är hennes grej eller så har hon tröttnat på att du aldrig gör det rätt och därmed tröttnat på att ha sex med dig. Oavsett så kan du förändra det genom att läsa på och fråga om hon vill experimentera lite samt testa nya saker. Eller så kan du bara fortsätta leva med dina övertygelser i din sexlösa relation och hoppas på att hon också är okej med att ni inte har sex mer samt vill stanna kvar. 

• Anonym (Joja)

Var för har män ?riktig? njutning medan kvinnans måste vara inbillad? 😂

• Ezmeraldah
    Börje P skrev 2025-01-31 09:41:26 följande:
    Visst! För de 5 % av männen som får svar på dejtingsidor kan det absolut fungera. Jag får dock en känsla av att TS inte platsar i det gänget.
    Annars finns ju tack och lov Thailand.
    Kan man bara dejta på nätet? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-31 08:52:01 följande:
    - Ja, alla de kvinnor som jag har haft sex med har säkerligen fejkat sin njutning och sina orgasmer med mig
    - Jag vet var klitoris sitter
    - Jag tycker att det är tråkigt att kvinnor inte njuter av sex med en man. Det hade varit trevligt om dom hade gjort det. Men det är som det är.
    - Jag är högst antagligen rent av usel i sängen. Men även om jag hade varit mindre usel i sängen så hade inget förändrats. Varken jag, eller någon annan, kan förändra vår nedervda biologi. 
    - Min fru har inte uttryckligen bekräftat min teori. Mer underförstått och genom sitt "beteende". Hon försöker uttrycka något annat - men handling och beteende säger det rakt motsatta.
    - Det är inte viktigt för mig att övertyga någon. Jag startade tråden för att lufta min insikt och höra om någon kvinna våra erkänna att hon innerst inne inte vill ha sex för sexets skull. 
    Jag frågade varför klitoris finns. Inte om du vet var den sitter. Kan du inte läsa? 

Varför kan kvinnor få orgasm själva men inte med män? Hur går det ihop? Då har de ju sexdrift? De kan ta på sig själva när de har sex med män? Eller lära upp mannen och involvera honom i aktiviteten? Du verkar ha en gammaldags syn på vad sex är? Det man gör på egen hand kan man ju involvera mannen i? Varför måste sex bara handla om mannens njutning? 

Så praktiskt för dig att det inte är nån idé att försöka bli bättre i sängen och att kvinnor inte kan njuta. Då behöver du inte anstränga dig. Du är lat och vill hitta ursäkter? Till och med läsa och kommunicera är för jobbigt. 
  • Anonym (Hc)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-31 08:58:31 följande:
    Du skriver att vår relation skulle vara toxisk? Jag har sett andra säga att jag mansplainar här. Vad är det du gör nu då?

Nåväl...vår relation är kärleksfull, öm, fysisk och stöttande. Vi är varandras livskamrater. Jag kommer aldrig att svika henne. Och jag känner mig trygg i att hon alltid kommer att gå brevid mig. Nöjd?
    Utgår din TS ifrån din egen relation? Ja men, i så fall är den toxisk. Så jag utgår ifrån att du är som mannen i din TS nu.. 

Det tror jag säkert. Men varför är du jobbig och tjatar om sex? Och visar missnöje när hon inte vill? 
  • Börje P
    Ezmeraldah skrev 2025-01-31 14:08:05 följande:
    Kan man bara dejta på nätet? 
    Jodå, men då blir det givetvis ännu svårare.
  • Börje P
    Börje P skrev 2025-01-31 15:53:49 följande:
    Jodå, men då blir det givetvis ännu svårare.
    Dejtande utanför nätet menade jag förstås.
  • Anonym (what?)

Varför skulle jag vilja slippa sex? Jag skulle förmodligen må jättedåligt om min man plötsligt inte ville ha sex med mig

Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?