• Anonym (Senaste)

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

En fråga till kvinnor här som är i föhållande. Om ni slapp ha sex helt och hållet. Och att det inte heller är några förväntningar alls på sex. Er man ger upp, tappar sexlusten, sexdriften eller vad det nu är. Och ni är helt och fullt införstådd med att han faktiskt inte längre vill eller behöver ha sex...

Skulle inte det vara en enomr lättnad? ingen press. Inga besvikna blickar, suckar eller kommentarer. Inget dåligt samvete eller tankar på att ni borde, att du borde att det finns en förhoppning eller förvantan på något som du inte vill.

• Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?
  • Anonym (drfreud)
    Anonym (Ollie) skrev 2025-01-30 14:39:20 följande:

Hahaha, dagens skratt av denna löjliga trådstart, där en vit kränkt och bitter man, helt full of himself,  mansplainar järnet i ett försök att intala sig att det är normalt att hans fru inte vill knulla med honom, att orsaken ligger utanför honom själv. Och påstår sig veta hur 50% av jordens befolkning fungerar, så skrattretande patetiskt. Om vi säger så här, jag förstår varför din fru inte vill ligga med dig, om du är ens hälften så trångsynt och arrogant som du verkar i dina kommentarer. 

Precis.

TS bygger vad han tycker vara ett "logiskt" argument baserat på... egna erfarenheter och iakttagelser, haha. Tänker inte alls på att den gemensamma nämnaren i alla hans erfarenheter är han själv Den enda logiska slutsatsen han har möjlighet att dra är således att de kvinnor han själv haft sex med inte har njutit.

Resten, den benhårda "övertygelsen" (som han egentligen inte har) och vägran att tro på de vittnesmål som ges i tråden är en naturlig försvarsmekanism, ett sätt att skydda ett bräckligt ego.

Ett råd till kvinnorna i tråden är att sluta kasta pärlor åt svin, sluta försöka övertyga en man som inte klarar av insikten att kvinnor i allra högsta grad njuter med andra män. Han kommer aldrig att ge sig, det vore för smärtsamt för hans ego.
  • Anonym (Ollie)
    Anonym (drfreud) skrev 2025-01-30 15:11:09 följande:
    Precis.

TS bygger vad han tycker vara ett "logiskt" argument baserat på... egna erfarenheter och iakttagelser, haha. Tänker inte alls på att den gemensamma nämnaren i alla hans erfarenheter är han själv Den enda logiska slutsatsen han har möjlighet att dra är således att de kvinnor han själv haft sex med inte har njutit.

Resten, den benhårda "övertygelsen" (som han egentligen inte har) och vägran att tro på de vittnesmål som ges i tråden är en naturlig försvarsmekanism, ett sätt att skydda ett bräckligt ego.

Ett råd till kvinnorna i tråden är att sluta kasta pärlor åt svin, sluta försöka övertyga en man som inte klarar av insikten att kvinnor i allra högsta grad njuter med andra män. Han kommer aldrig att ge sig, det vore för smärtsamt för hans ego.
    Bra formulerat. En del människor, eller jag vill nog faktiskt säga många män, tycker själva att de är så logiska och rationella men i själva verket tolkar de sina egna känslor och upplevelser som s k fakta och logik. Till skillnad från kvinnor, som dessa män menar är så känslostyrda och irrationella. Och TS här verkar tycka att han drar en logisk slutsats, men en slutsats baserad enbart på hans egna erfarenheter, där han, som du skriver, själv är den gemensamma nämnaren. Skrattretande, som sagt.
  • Anonym (Kvinna, 40+)

Jag är mer eller mindre där nu och det är helt fruktansvärt. GråterRynkar på näsan

• Anonym (Hyperdrive)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:37:56 följande:
    Jo, många är sexuellt aktiva långt upp i åldrarna. Det kan jag nog hålla med om. Men anledningen är den jag beskrev. Ungefär som att man deklarerar och betalar skatt varje år. Men man njuter inte av det. 
    Din hypotes är syntax error från där jag är.

Jag har alltid haft regelbundet sexliv, från tonåren. 12 timmar i sträck blev det ett par gånger som nykär student, och vi vacklade ut hjulbenta med skavsår för att ta en pizza på kvartershaket innan vi dog av svält.

Småbarnsåren var lite mindre men aldrig mindre än en gång i veckan.

Klimakteriet blev som att bli tonåring igen för mig. Gubben orkade inte hänga med i min eskalerande lust så jag fick lösa det lite okonventionellt och har aldrig haft så varierat och roligt sex som nu.
  • Anonym (haha)

Om kvinnor inte gillar sex, hur kommer det sig då att majoriteten av kvinnorna enligt statistiken oftast eller alltid får orgasm vid sex?

• Anonym (Senaste)
    Anonym (Frida) skrev 2025-01-30 12:41:07 följande:
    Varför finns det en uppsjö av dildos, vibratorer, klitorisstimulerare och g-punktsstimulerare som köps av miljontals kvinnor, om nu kvinnor bara fejkar sina orgasmer? För vems skull skulle kvinnan spendera pengar på ett redskap som specifikt skapas för kvinnans njutning om kvinnor inte njuter av sexuellt stimuli?
    Bland dom flesta par så är det mannen som köper alla dessa tingestar till sin fru. Av en massa ollika anledningar.
  • Anonym (Senaste)
    Anonym (haha) skrev 2025-01-30 18:45:20 följande:

Om kvinnor inte gillar sex, hur kommer det sig då att majoriteten av kvinnorna enligt statistiken oftast eller alltid får orgasm vid sex?

Eh...vilken statistik?  :)
    Det där stämmer inte. Väldigt få kvinnor upplever orgasm. De flesta som påstår det fejkar. 
  • Anonym (Hyperdrive)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 19:06:38 följande:
    Eh...vilken statistik?  :)
    Det där stämmer inte. Väldigt få kvinnor upplever orgasm. De flesta som påstår det fejkar. 
    "Väldigt få" är rent trams och det finns massor av studier.

Samma kvinna kan fejka som yngre men senare ha ett bra sexliv, och säkerligen med en annan partner, förstår du inte det?

Att killar på 18 är kassa på att få tjejer att komma som knappt känner till hur de själva funkar är inte konstigt, men de flesta utvecklas väl lite med ålder.

Här är länkar till flera studier:

www.svt.se/nyheter/inrikes/kvinnor-far-mindre-orgasm-an-man-strukturell-orattvisa
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 19:03:43 följande:
    Bland dom flesta par så är det mannen som köper alla dessa tingestar till sin fru. Av en massa ollika anledningar.
    Majoriteten av alla som köper såna är singelkvinnor. Och vad har mannen för glädje av att köpa såna till sin fru om hon ändå inte njuter av dem?
  • molly50
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 19:03:43 följande:
    Vilkettrams! Visst finns det män som köper sexleksaker för att liva upp sexlivet med sin fru.
    Men det finns också kvinnor som köper dem själva av samma anledning eller för att njuta av själva.
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?