Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:22:58 följande:
Jag är bara övertygad om att det är så. Men det är extremt få kvinnor som våga erkänna det. För då ses man som misslyckad eller konstig.
Det låter som att du är övertygad om att det är så, för att det känns bättre för dig själv?
Men innerst inne vet du att det inte stämmer. Variationen är stor. Det finns kvinnor med mycket stor sexlust och stor aptit på sex, och det finns kvinnor med noll sexlust. Och allt däremellan. Att frekvensen dalar med åren är vanligt, men det är inte detsamma som att tröttna helt. Det är inte heller helt ovanligt med frustrerade kvinnor vars män inte längre vill ha sex eller vara intima med dem. Även om det omvända är vanligare.
Ett annat ganska vanligt scenario är att kvinnan TROR att hon har tappat all lust, men i själva verket har hon bara tappat lusten till sin man. När hon träffar en ny man blir det helt annorlunda.
Tror du att alla dessa kvinnor hittar på?
Min man vill generellt ha sex något oftare än jag, men båda vill. Ibland är det han som inte vill, om han är trött eller stressad t ex.
Skulle jag sällan vilja, eller om hans lust var mycket större än min, skulle det möjligen kännas skönt att slippa pressen om han gav upp eller slutade hoppas. Men lättnad skulle jag inte känna. Hur trygg känner man sig om man vet att ens partner går omkring otillfredsställd och missnöjd? Risken för skilsmässa ökar ju också.