Inlägg från: Anonym (Frida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frida)

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

Jag skulle bli förkrossad om det hände. Visserligen har ju jag och min man ett väldigt aktivt samliv och har aldrig upplevt att lusten saknas, så för mig skulle det komma som en chock om han en dag bara berättade att han inte ville ha sex längre. Sex är jätteviktigt för mig och om jag skulle leva med en partner som inte tyckte jag var attraktiv skulle jag må dåligt i förhållandet. Om sexbristen skulle bero på sjukdom så är ju saken en annan, som jag läste ett citat igår: "du kan ha tusentals problem ända tills din hälsa blir ett problem, då har du bara ett problem". Sex blir bortprioriterat om den man älskar är sjuk och inte klarar av det. Men jag hoppas verkligen innerligt att det aldrig kommer drabba oss (peppar peppar) för det skulle vara en fruktansvärd situation på alla sätt.

• Anonym (Frida)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 12:02:31 följande:
    ...och det här handlar antagligen om att du vill knyta honom närmare dig. Det gemensamma sexlivet limmer ihop er. Men ert förhållande i sig inte var viktigt för dig så är jag övertygad om att din sexlust skulle se helt annorlunda ut. 
    Jag har en sexdrift precis som alla andra människor. Beroende på var i menscykeln jag befinner mig har jag mer eller mindre lust, men jag har aldrig tyckt att sex är oviktigt.

Vad vet du om mitt förhållande inte är viktigt för mig? Vilket skitsnack.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 12:12:00 följande:
    Kvinnor kan känna njutning eller tillfredställse över mannens orgasm (fortplantningen). Och min fru har fejkat sina orgasmer, ja. Hennes påstådda njutning är inbillad eller självintalad. Och det här kan iof öppna dörren till en rent filosofisk diskussion. Vad är riktig njutning och vad är inbillad njutning. En separat tråd?
    Varför finns det en uppsjö av dildos, vibratorer, klitorisstimulerare och g-punktsstimulerare som köps av miljontals kvinnor, om nu kvinnor bara fejkar sina orgasmer? För vems skull skulle kvinnan spendera pengar på ett redskap som specifikt skapas för kvinnans njutning om kvinnor inte njuter av sexuellt stimuli?
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 19:03:43 följande:
    Bland dom flesta par så är det mannen som köper alla dessa tingestar till sin fru. Av en massa ollika anledningar.
    Majoriteten av alla som köper såna är singelkvinnor. Och vad har mannen för glädje av att köpa såna till sin fru om hon ändå inte njuter av dem?
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-31 10:22:04 följande:
    Majoriteten av kvinnor som påstår sig få orgasm med män fejkar. För mannen och eventuellt även för sig själva. Njutningen som kvinnan upplever är bekräftelsen från mannen (hans njutning, orgasm). Men någon egentlig fysisk njutning för kvinnan är immaginär. 
    Du har ännu inte svarat på vad klitoris och kvinnlig g-punkt fyller för funktion om kvinnor inte njuter av sex. Och hur kommer det sig att kvinnor är kapabla till fontänorgasmer och multipla orgasmer om vi inte kan njuta? Att män ofta somnar efter sex medan kvinnor ofta blir piggare och kåtare ju mer sex vi har?

Jag förstår att du nog aldrig upplevt hur det känns när en kvinna får orgasm samtidigt som mannen får utlösning och vet inte den biologiska fördelen med detta.
  • Anonym (Frida)
    Börje P skrev 2025-01-31 17:57:24 följande:
    Ingen idé att försöka göra sig till. Hon tröttnar ändå. Och för karln återstår då de valmöjligheter jag redovisat tidigare.
    Alltså... Om jag var en man och hade problem med sexlivet, såsom du och TS har, hade jag låtit bli att skämma ut mig på det sättet som ni båda gör här när ni skriver som ni gör.

Men det är ju bara jag.
  • Anonym (Frida)
    Börje P skrev 2025-01-31 19:36:29 följande:
    Självklart! Men sådant umgänge bör givetvis ske i länder där det är lagligt. Här hemma i Svedala får man ägna sig åt energikrävande men tillåtna förförelseförsök. Så länge man nu orkar...
    Så din definition av ett bra sexliv är att åka utomlands för att köpa sex eftersom du knappt får något hemma.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Fs) skrev 2025-02-01 11:38:09 följande:

Ts har i grova drag rätt i sin analys,, väldigt vanligt är att kvinnan efter några år tappar lust, jag har själv varit med om det i 2 relationer, o inga som helst ansträngningar har kunnat göra något åt det hela, jag har flera manliga vänner som berättar samma sak, det lär ju finnas forskning som bekräftar det hela? I tråden är flera damer som minnsan har lust, det är ju fint, men jag talar inte om enskilda fall utsn om strukturer, kvinnor i tråden har svårt att gå med på detta, undrar varför? Är det skamligt att inte ha lust? Om man går med på att kvinnlig lust saknas så framställs det ? alltid ? som att det beror på stt mannen inte är på rätt sätt,, menar man då att det är mannen i en relation som ensam bär detta ansvar? I så fall varför då?

Om jag hade tappat lusten till min man hade jag varit ärlig mot honom med detta och jobbat för att få tillbaka den. I en hälsosam relation ska man kunna diskutera såna här saker. Kan man inte göra det så måste man rannsaka sig själv och fundera om relationen är värd att fortsätta. Om man trivs med att leva ihop utan sex så säger jag inget om det, men om den ena vill och den andra inte vill blir det en ojämställd relation.

Jag vet inte om avsaknaden av lust hos kvinnor är skamligt. Det känns snarare som om jag hör mycket mer om kvinnor som pratar om "husfridssex". I just denna tråd har väl just det inte förekommit så mycket men det betyder ju inte att diskussionen inte existerar.
  • Anonym (Frida)
    Börje P skrev 2025-02-03 17:13:59 följande:
    Precis så här blir det till sist i alla förhållanden, det tar bara lite olika lång tid. (Det gäller även för de kavata damer som skrivit tidigare här i tråden). Det är helt enkelt livets gång, bara att acceptera. Och nej, det "går inte upp och ner", det går tyvärr bara "ner".
    Jag kan bara gratulera er till att funnit er tillrätta med detta. Jag hade aldrig någonsin kunnat leva vidare i ett sådant förhållande, men vi är alla olika.
    Man brukar säga att en kvinna skall lämna en man direkt efter att hon blivit slagen första gången. Det är givetvis helt rätt!
    För mig gäller också att en man bör lämna en kvinna första gången hon säger "nej".
    Att du har mage att jämföra misshandel med att säga nej till sex säger en del om hur du är som person.
    Lämna gärna kvinnorna som säger nej, de förtjänar bättre än att vara med dig, din gris.
  • Anonym (Frida)
    Börje P skrev 2025-02-03 18:25:08 följande:
    Visst förtjänar de bättre! Jag också!
    Du förtjänar inget sex alls. Men du får ju knappt något ändå.
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?