Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:22:58 följande:
    Jag är bara övertygad om att det är så. Men det är extremt få kvinnor som våga erkänna det. För då ses man som misslyckad eller konstig. 
    Det där låter snarare som ett sätt för dig att övertyga dig själv om att du är okej med sexbristen . Alternativt att din fru försöker inbilla dig att det är så. 

Jag är 47 och har alltid haft hög sexlust . I mitt förra äktenskap tappade jag lusten och var borta i över 1 år och det berodde på min mans ovilja att lösa dom problem vi brottades med. Han insåg att allt var mitt fel och min sak att lösa. Resultatet blev att han blev i mina ögon sjukt osexigt och jag tappade attraktionen.  Min lust kom tillbaka när vi skilde oss.  

Idag har jag massa bra sex ned en man med lika hög sexlust som mig .

Istället för att fokusera på alla bra saker och försöka få sex med jämlikt fördelning av hushåll etc så ligger alltid bristen på lust inom dom saker ni inte är överens om och skaver mellan er. Kan vara gamla saker också som är elefanten i rummet. Skav, tjat, vara oense etc tar hårt på både lust och attraktion.  Svårt att vara kåt på nån man av olika skäl är ganska trött på liksom... 
  • Fjäril kär
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:37:56 följande:
    Jo, många är sexuellt aktiva långt upp i åldrarna. Det kan jag nog hålla med om. Men anledningen är den jag beskrev. Ungefär som att man deklarerar och betalar skatt varje år. Men man njuter inte av det. 
    Så alla singlar 40-50-60+ som frivilligt dejtar och har sex i syftet att ha just sex ljuger alltså ?
  • Fjäril kär

Om jag vänder på frågan...

Ponera att du skiljer dig för att din fru deklarerat att ni inte ska ha sex mer , hon har ingen lust.... okej... ett halvår senare hittar du henne på Tinder och några månader senare har hon ny partner och du förstår att hon faktiskt har sex helt frivilligt och är kåt på denna man..

Har inte hon då ljugit för dig om hur kvinnor funkar? För du har ju då uppenbart fel. 

• Fjäril kär
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:54:59 följande:
    Det bilogiska arvet. Man vill knyta an. Man vill bilda förhållande. Sex är ett verktyg
    Kvinnor i klimakteriet har ingen biologisk klocka längre. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 12:05:04 följande:
    Jodå. Men inte för fortplantning. Men att bilda förhållande.
    Men alla kvinnor vill iha förhållande . Men vi vill ha sex. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 12:06:25 följande:
    En del kvinnor luras nog med sex. Men de allra flesta styrs (som män) undermedvetet av dnat som jag beskrivit. Sex är verktyget. Om än undermedvetet. Njutningen är något man intalar sig. 
    Så bara män kan njuta?  Sexuell njutning är bara förbehållet män? 

Din fru har alltså fejkat alla sina orgasmer?
  • Fjäril kär
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 12:12:00 följande:
    Kvinnor kan känna njutning eller tillfredställse över mannens orgasm (fortplantningen). Och min fru har fejkat sina orgasmer, ja. Hennes påstådda njutning är inbillad eller självintalad. Och det här kan iof öppna dörren till en rent filosofisk diskussion. Vad är riktig njutning och vad är inbillad njutning. En separat tråd?
    Varför det då viktigt för en man att ha sex med nån som inte vill, inte njuter och uppenbart har sex mot sin vilja?

Borde inte du då vara NÖJD med att leva i ett sexlöst förhållande?  Hon vill inte och du slipper eftersom ingen kvinna vill ha sex ändå... 
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?