• Anonym (Senaste)

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

En fråga till kvinnor här som är i föhållande. Om ni slapp ha sex helt och hållet. Och att det inte heller är några förväntningar alls på sex. Er man ger upp, tappar sexlusten, sexdriften eller vad det nu är. Och ni är helt och fullt införstådd med att han faktiskt inte längre vill eller behöver ha sex...

Skulle inte det vara en enomr lättnad? ingen press. Inga besvikna blickar, suckar eller kommentarer. Inget dåligt samvete eller tankar på att ni borde, att du borde att det finns en förhoppning eller förvantan på något som du inte vill.

• Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:54:59 följande:
    Det bilogiska arvet. Man vill knyta an. Man vill bilda förhållande. Sex är ett verktyg

Det stämmer att sex är mycket mer än bara fysisk njutning, även för män. Det handlar lika mycket om närhet, bekräftelse och gemenskap.

Den rent fysiska njutningen kan man ju fixa på egen hand. Men inte närheten och bekräftelsen från en partner.

Sex hänger också ihop med annan intimitet samt hur förhållandet mår i övrigt.

Men du lurar dig själv när du försöker dra alla över en kam. Jag tror att du behöver tänka om. Du skrev något om att de flesta kvinnor bara låtsas ha sexlust för att man anses konstig och misslyckad om man inte har det. Det stämmer inte. Däremot stämmer det att samhället är väldigt sexualiserat och att förväntningarna ibland är orimliga.

Det är inte FEL att vara asexuell eller ha väldigt låg drift. Det är inte onormalt eller något man måste ändra på. Man får vara precis som man är. Man måste inte ha sex.
    Kanske behöver detta framföras tydligare? Så att personer som du inte drar felaktiga slutsatser.

Problem uppstår först om man lever i en relation där man inte är kompatibla. Men det är varken detsamma som att hög sexlust eller låg sexlust är fel. 

• Anonym (Senaste)
    Fjäril kär skrev 2025-01-30 12:07:08 följande:
    Men alla kvinnor vill iha förhållande . Men vi vill ha sex. 
    Jag gissar att du menar "inte ha" förhållande. Korrekt?
    Jag kan tänka mig att det är er upplevelse. Men det spelar ingen roll vad vi inbillar oss. Det är nedärvt att det är förhållandet och/eller barnalstring som driver. Sen kan vi intala oss vad som helst. 
  • Anonym (Socialt kitt)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:54:59 följande:
    Det bilogiska arvet. Man vill knyta an. Man vill bilda förhållande. Sex är ett verktyg
    Människor är sociala varelser hela livet, inte bara när det är dags att para sig.

Sex är en av många saker som skapar och bibehåller ett band, människor emellan. Vi förökar oss inte genom att dansa, gå på match, prata strunt etc. men vi gör sådana saker ändå. Det svetsar oss samman.
  • Mkay
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 12:07:42 följande:
    En liten rättning:
    Här har jag en kvinna som bekräftar det jag har försökt beskriva här. Men det är inget fel i det. 
    Hur menar du då? Du skriver att kvinnor inte har en sexlust och att alla kvinnor egentligen är asexuella inombords men inte vill erkänna det. Och jag skriver att jag är lika drivande som min fästman med sex då det är viktigt för mig och något jag njuter av. Hur bekräftar det vad du skriver? För vad jag skriver är tvärt om dina övertygelser om kvinnor. 
  • Anonym (Senaste)
    Fjäril kär skrev 2025-01-30 12:08:14 följande:
    Så bara män kan njuta?  Sexuell njutning är bara förbehållet män? 

Din fru har alltså fejkat alla sina orgasmer?
    Kvinnor kan känna njutning eller tillfredställse över mannens orgasm (fortplantningen). Och min fru har fejkat sina orgasmer, ja. Hennes påstådda njutning är inbillad eller självintalad. Och det här kan iof öppna dörren till en rent filosofisk diskussion. Vad är riktig njutning och vad är inbillad njutning. En separat tråd?
  • Anonym (Linda)

Det verkar som du har svårt att ta in möjligheten att din fru inte vill ha sex med just dig . För hade ni fortfarande samma frekvens på sexet som i början hade detta överhuvudtaget inte varit något du ens funderat på? 

• Anonym (Frida)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 12:02:31 följande:
    ...och det här handlar antagligen om att du vill knyta honom närmare dig. Det gemensamma sexlivet limmer ihop er. Men ert förhållande i sig inte var viktigt för dig så är jag övertygad om att din sexlust skulle se helt annorlunda ut. 
    Jag har en sexdrift precis som alla andra människor. Beroende på var i menscykeln jag befinner mig har jag mer eller mindre lust, men jag har aldrig tyckt att sex är oviktigt.

Vad vet du om mitt förhållande inte är viktigt för mig? Vilket skitsnack.
  • Anonym (Senaste)

Jag är rädd att jag måste hoppa ur tråden ett tag för en sen lunch. Jag skall försöka komma tillbaka lite senare idag. Trådstarten verkar engagera. Ni får prata sinsemellan under tiden. Men jag tror nog om ni tänker efter riktigt noga (och lyfter blicken) så ser ni att jag har rätt. 

• Anonym (Hh)

Nej, jag vill absolut ha sex  i ett förhållande. Mitt problem när jag var i ett förhållande var att jag inte ville ha sex med HONOM, han tände eller attraherade mig inte. Så efter (för många år) tog jag tag i saken och gorde slut. Mitt bästa beslut nånsin. Jag älskar sex, men med rätt person. 

• Fjäril kär
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 12:12:00 följande:
    Kvinnor kan känna njutning eller tillfredställse över mannens orgasm (fortplantningen). Och min fru har fejkat sina orgasmer, ja. Hennes påstådda njutning är inbillad eller självintalad. Och det här kan iof öppna dörren till en rent filosofisk diskussion. Vad är riktig njutning och vad är inbillad njutning. En separat tråd?
    Varför det då viktigt för en man att ha sex med nån som inte vill, inte njuter och uppenbart har sex mot sin vilja?

Borde inte du då vara NÖJD med att leva i ett sexlöst förhållande?  Hon vill inte och du slipper eftersom ingen kvinna vill ha sex ändå... 
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?