• Anonym (Senaste)

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

En fråga till kvinnor här som är i föhållande. Om ni slapp ha sex helt och hållet. Och att det inte heller är några förväntningar alls på sex. Er man ger upp, tappar sexlusten, sexdriften eller vad det nu är. Och ni är helt och fullt införstådd med att han faktiskt inte längre vill eller behöver ha sex...

Skulle inte det vara en enomr lättnad? ingen press. Inga besvikna blickar, suckar eller kommentarer. Inget dåligt samvete eller tankar på att ni borde, att du borde att det finns en förhoppning eller förvantan på något som du inte vill.

• Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 12:12:00 följande:
    Kvinnor kan känna njutning eller tillfredställse över mannens orgasm (fortplantningen). Och min fru har fejkat sina orgasmer, ja. Hennes påstådda njutning är inbillad eller självintalad. Och det här kan iof öppna dörren till en rent filosofisk diskussion. Vad är riktig njutning och vad är inbillad njutning. En separat tråd?
    Kvinnor kan få rent fysisk orgasm, precis som män. Har du aldrig hört talas om klitoris? 

Varför tror du de knipsar kvinnans klitoris (könsstympning) i en del barbariska kulturer? För att kvinnan ska ha svårare att njuta av sex, vilket anses minska risken att hon är otrogen.

Har din fru sagt till dig att hon har fejkat? Varför fejka öht om du ändå har den inställning du har. Då behöver hon ju inte låtsas, det räcker tydligen med att hon ställer upp lite halvhjärtat då och då.
  • Anonym (Socialt kitt)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 12:14:37 följande:

Jag är rädd att jag måste hoppa ur tråden ett tag för en sen lunch. Jag skall försöka komma tillbaka lite senare idag. Trådstarten verkar engagera. Ni får prata sinsemellan under tiden. Men jag tror nog om ni tänker efter riktigt noga (och lyfter blicken) så ser ni att jag har rätt. 

Smaklig måltid!

Medan du äter så passa på att lyfta blicken och tänka efter riktigt noga, så ser du att vi har rätt.
  • Mkay
    Kvinnor kan känna njutning eller tillfredställse över mannens orgasm (fortplantningen). Och min fru har fejkat sina orgasmer, ja. Hennes påstådda njutning är inbillad eller självintalad. Och det här kan iof öppna dörren till en rent filosofisk diskussion. Vad är riktig njutning och vad är inbillad njutning. En separat tråd?
    Klitoris och fysiska orgasmer existerar, ja till och med vissa kvinnor kan få fontänorgasmer. Du kan inte neka fakta. Att du inte har lyckats ge din fru en orgasm är en annan diskussion och kanske anledningen att hon inte är intresserad av sex mer. 
  • Anonym (Frida)
    Varför finns det en uppsjö av dildos, vibratorer, klitorisstimulerare och g-punktsstimulerare som köps av miljontals kvinnor, om nu kvinnor bara fejkar sina orgasmer? För vems skull skulle kvinnan spendera pengar på ett redskap som specifikt skapas för kvinnans njutning om kvinnor inte njuter av sexuellt stimuli?
  • beli
    Det här känns så hemskt att läsa. Du är en man som mansplainar, ser du inte det? Du anser att du vet bättre än vi kvinnor vad VI vill och hur VI funkar. Du har helt fel!

Själv sitter jag just nu hemma med förkylning och är frustrerad för att jag hade några sexdejter inplanerade dessa dagar och nu måste skjuta upp dem. Jag har sett på sexklipp, läst sexnoveller, sexchattat etc. och bara väntar på att få komma ut igen och ha SEX.

Varför? Jo, för att det är SKÖNT, förstås! Och nu pratar jag inte bara om k-k i f-tta utan om fingrar och tunga och hela kroppen.

Sen tror jag att många som lever i långa förhållanden och har dåligt sexliv skulle må bra av att öppna sig sexuellt. Många har nog inte den TYPEN av sex de skulle må bäst av. Partnern kanske inte gillar att slicka, och då blir resten av sexet med just den partnern ointressant. Man kanske vill testa swingerslivet, eller bonding, eller rollspel, men vet inte hur man ska föreslå det för partnern (eller känner/vet att partnern aldrig skulle gå med på det). Människor förändras med tiden. Nu när jag är 49 är jag nyfiken på så otroligt många fler saker än jag var när jag var 25. Om man då sitter fast med samma partner som fortfarande bara gillar doggy, så kommer det ju att skära sig.

Jag har egentligen inga förhoppningar om att du ska lyckas kliva ner från din höga hingst och fatta detta, men man vet ju aldrig. . .
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:20:45 följande:
    Hej
    Allt det du tar upp i sista stycket är sånt som man i regeln får höra eller läsa och vi tickar i alla boxarna. Vi har väldigt jämfördelat förhållande vad gäller hushållsaarbete osv (märkligt att man alltid skall tvingas förtydliga det). Vi tillbringar mycket tid tillsammans och har ett antal gemensamma hobbies. Vi är kärleksfulla och fysiska med varandra. Stöttar varandra och har en öppen dialog.

Men min fasta övertygelse är att kvinnor (de allra flesta) ser sex som något som används för att bilda ett förhållande och för att alstra barn. När det här är gjort så är sex ett "ok" och något som skall uthärdas. Nu läser man ibland om kvinnor som försöker låta påskina något annat (att dom vill ha ses) men jag är fullständigt övertygad om att dom inte är ärliga. Alternativt att man säger/skriver på "automatik". Därför att man förväntas ha sex. Man förväntas ha en sexlust. Har man inte sex är man misslyckad eller lever i ett misslyckat förhållande. Och det vill ju ingen. Så därför försöker man intala sig sig (och ev andra) att man visst vill ha sex. Men innerst inne så är det inte så. Det är min fasta övertygelse. Så när en sådan kvinna kommer till en punkt där mannens sexinviter och förväntas slutar så kommer det som en enorm lättnad. Bara hon vågar erkänna det för sig själv.
    Du har fel. Kvinnor är lika intresserade av bra sex som män. För män är allt sex i stort sett bra verkar det som men så är det inte för kvinnor. Många kvinnor behöver med att relationen är bra emotionellt för att vilja ligga. Men inte alla.

Den partner som kroniskt inte vill ha sex med mig bryter jag upp från. 
  • Anonym (Hh)
    Jag känner absolut tillfredsställelse när min partner kommer, men jag skulle aldrig fejka en orgasm. Jag har svårt att komma, alla mina partners har varit medvetna om det men jag vet också att det går så jag vill inte att de struntar i min njutning. Men bara för att jag inte kommer så vill jag inte att min partner inte ska njuta. För mig är sex så mycket mer än bara orgasm. 
  • Mandel
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:37:56 följande:
    Jo, många är sexuellt aktiva långt upp i åldrarna. Det kan jag nog hålla med om. Men anledningen är den jag beskrev. Ungefär som att man deklarerar och betalar skatt varje år. Men man njuter inte av det. 

Sex med x-maken var inget jag såg fram emot. Funderade ett tag på om jag var asexuell tills jag insåg att det var min aversion mot honom som gjorde mig asexuell.
    Sex efter skilsmässan är definitivt ett måste och hur kul och njutningsfullt som helst. Fått uppleva och prova så många nya och spännande saker de senaste åren och det hade jag aldrig fått prova om jag fortsatt att vara gift med x-maken...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • molly50
    Jag känner framförallt njutning och tillfredsställelse av min mans orgasm just för att se honom njuta.
    Vi är 50+ och har varit ett par i 23 år och är färdiga med barnalstrandet.
    Vi har kanske inte sex lika ofta längre som när vi var yngre,men det är fortfarande lika underbart när vi har det.
    Så pass att jag känner mig nyförälskad i honom varje gång. Och det i sin tur kan trigga min lust ännu mer.
    Och jag kan ställa upp och hjälpa honom även om jag själv inte skulle ha lust.
    Hade han däremot varit en man som inte bryr sig om min njutning utan bara tänker på sig själv så hade min sexlust också minskat.
    Så för mig handlar inte sex om barnalstrande utan om njutning,närhet och kärlek.
    Och jag tror att många kvinnor tänker på liknande sätt.
  • Anonym (Ollie)

Hahaha, dagens skratt av denna löjliga trådstart, där en vit kränkt och bitter man, helt full of himself,  mansplainar järnet i ett försök att intala sig att det är normalt att hans fru inte vill knulla med honom, att orsaken ligger utanför honom själv. Och påstår sig veta hur 50% av jordens befolkning fungerar, så skrattretande patetiskt. Om vi säger så här, jag förstår varför din fru inte vill ligga med dig, om du är ens hälften så trångsynt och arrogant som du verkar i dina kommentarer. 

Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?