Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

molly50 skrev 2025-01-30 13:12:14 följande:
    Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?Jag känner framförallt njutning och tillfredsställelse av min mans orgasm just för att se honom njuta.
    Vi är 50+ och har varit ett par i 23 år och är färdiga med barnalstrandet.
    Vi har kanske inte sex lika ofta längre som när vi var yngre,men det är fortfarande lika underbart när vi har det.
    Så pass att jag känner mig nyförälskad i honom varje gång. Och det i sin tur kan trigga min lust ännu mer.
    Och jag kan ställa upp och hjälpa honom även om jag själv inte skulle ha lust.
    Hade han däremot varit en man som inte bryr sig om min njutning utan bara tänker på sig själv så hade min sexlust också minskat.
    Så för mig handlar inte sex om barnalstrande utan om njutning,närhet och kärlek.
    Och jag tror att många kvinnor tänker på liknande sätt.
    Menar du att mannens orgasm är det som ger dig störst njutning? Större än din egen? Eller får du inte orgasm?
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-02-03 12:24:01 följande:
    Att se honom njuta är det som ger mig njutning. Inte hans orgasm i sig.
    Och jo,han ger mig otroliga orgasmer varje gång.
    Men ingen av oss skulle få ut något av sexet om vi visste att den andre inte njöt av det.
    Skönt att du får orgasm. Hos oss är det mest mig som det går för. Jag har svårt att ge frun orgasm tyvärr och det är frustrerande.
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-02-03 12:27:02 följande:
    Tilläggas ska också att han respekterar om jag någon gång inte skulle ha lust.
    Det är liksom värt att vänta på.
    Sen vet han också att jag inte är rädd för att ta initiativ. Det är faktiskt jag som gör det oftare än honom. Men han är med på det varje gång.
    Också hos oss är det hon som tar initiativ oftast, men det är svårt att säga om hon gör det för sin egen njutnings skulle eller för att hon vill se mig ha det skönt. Oavsett blir det sällan för oss. Hur ofta har ni sex?
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-02-03 12:58:19 följande:
    Har du frågat henne hur hon vill ha det? Vad hon tycker är skönt?
    Om inte så gör det. 
    Annars kan man njuta av det även om man inte får orgasm också.
    Anonym (Undrar) skrev 2025-02-03 12:40:33 följande:
    Också hos oss är det hon som tar initiativ oftast, men det är svårt att säga om hon gör det för sin egen njutnings skulle eller för att hon vill se mig ha det skönt. Oavsett blir det sällan för oss. Hur ofta har ni sex?
    Tar hon initiativ så gör hon väl det för att hon vill ha sex. Att hon njuter av det.
    Men även för att du ska få njuta. Så är det i alla fall för mig.

Det är olika i olika perioder. Men det kan vara allt ifrån 2 ggr per månad till 2-3 ggr i veckan.

Hon säger att det är skönt också när hon inte får orgasm, men jag uppfattar att det är något helt annat de få gånger det går för henne. Jag har frågat vad som kunde underlätta för henne att få orgasm, men hon har svårt att peka på något konkret. Hon fick orgasm lättare och oftare med en tidigare pojkvän, men kan inte riktigt förklara vad skillnaden kan tänkas bero på.

För oss blir det ganska sällan, en eller ibland två gånger per månad.

• Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-02-03 18:53:10 följande:
    Men så länge hon verkar njuta av det så ska du nog inte oroa dig.
    En del kvinnor får inte orgasm varje gång,men kan njuta av det ändå.

Ok. Har ni små barn eller så?
    Barnen är stora. Att vi har och har haft sex sällan beror på oss själva, inte barnen. Som sagt hänger mycket på att det är hon som tar initiativ, och det blir inte så ofta. Kanske en indikation på att sexlivet inte är så spännande för henne.

Men visst, jag tror säkert att det är skönt för henne på något sätt, även om det inte går för henne. Men, för att anknyta till trådens tema, så funderar jag ibland på om vi småningom kommer dithän att hon tycker att det är lika skönt att vara utan samlag.
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-02-04 11:42:19 följande:
    Men hur kommer det sig att du inte tar egna initiativ?
    Hon kanske känner sig oattraktiv om det nästan bara är hon som får göra det?

Den enda som kan svara på den frågan är din fru.
    Ni kanske skulle sätta er ner och försöka prata om det här?
    Det har varit så att hon oftast inte har varit med på noterna när jag har tagit initiativ. I början var jag ivrigare, men för att inte bli avvisad och för att hon inte skulle känna sig pressad drog jag mig tillbaka mera och mera. Det funkade bäst när hon fick visa att hon verkligen ville. Så vi har landat i ett mönster att vi har samlag sällan och oftast på hennes initiativ. 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Fia) skrev 2025-02-04 13:29:30 följande:
    Skulle du vilja ha sex gång på gång utan att du får orgasm? Att hon tar initiativ får du vara tacksam för, jag hade aldrig gjort det med någon jag inte kommer med. Hade ju iofs gjort slut för länge sedan om det var läget.
    Det händer nu och då att det inte går för mig, och det är lite jobbigt. Men det är väl en viss skillnad i det avseendet för kvinnor och män. Men jag är tacksam för att vi kan ha sex ja, även om det är sällan. Men såklart skulle jag gärna se att det gick också för henne.
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-02-04 13:41:23 följande:
    Ok. Om det funkar för er båda så är det ju ok.
    Annars måste ni ju prata om det här och försöka hitta en annan lösning.
    Funkar är väl rätt ord. Inget fantastiskt sexliv, men ett fungerande. Vi ska minnas att jag kom igång först när jag var närmare 30, så alternativet kunde ha varit att jag blivit helt utan. Det är mycket som kunde ha varit bättre, men det är inte så enkelt.
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-02-04 14:43:59 följande:
    Men har ni satt er ner och pratat igenom det här ordentligt?
    Kanske skulle hon gå med på att du får träffa andra kvinnor ett tag om det skulle göra dig mer nöjd,t ex?
    Vi har väl pratat genom åren. Vi har ju varit gifta i 25 år så det vi har gjort har vi gjort. Inte så stora framgångar att planera mera :) Att träffa andra är inte alls aktuellt. Det kunde ha varit intressant att ha erfarenhet av flera, men när jag inte lyckades få till det som ung så får jag nöja mig med att ha haft en partner.
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-02-04 13:43:36 följande:
    Jag ska tillägga att man kan tappa sexlusten av att någon tar för mycket initiativ och är för på också. Åtminstone som kvinna.
    Det gör att man känner en press. Och man vill inte känna sig pressad till att ha sex.
    Jag har förstått att frun råkade ut för det med en pojkvän i unga år. Han ville hela tiden och hon var oerfaren och kunde inte säga nej så det blev ganska jobbigt för henne. Kanske därför som hon sen har försökt styra upp så att det har blivit en rytm som passar henne.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Fia) skrev 2025-02-04 15:14:30 följande:
    Om du la ner tiden och energin som krävs för bra sex och du aldrig kommer då? Skulle du någonsin vilja?

Vilken är skillnaden mellan män och kvinnor menar du?
    Intressant tanke, om det aldrig skulle gå. Då kanske jag skulle vilja ha sex bara någon enstaka gång nu och då... 
    Jag tänker mig att det för mannens del under samlaget byggs upp en mängd sperma i sädesblåsorna som "måste" ut. Om det inte går, blir man kvar med en pressande otillfredsställd känsla.
    Men för kvinnornas del saknas denna fysiska aspekt, och därför finns inte samma "automatik" när det gäller orgasm, utan den är svårare att nå, men kanske också lättare att klara sig utan.
    Alla gillar kanske inte detta resonemang, Men det tycks finnas olika synpunkter också hos kvinnor hur viktig orgasmen är.
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?