-
-
Svar på tråden Älskarinna
-
Om ts bryter nu kommer han stanna hos sin fru. Därav vill inte ts det utan fortsätter hellre som älskarinna tills han tröttnat på det eller möjligen hittat nån annan.Anonym (Jag) skrev 2024-12-15 14:39:23 följande:
TS, jag tycker vissa kastar alldeles för mycket skit på dig. Jag förstår att detta är en jättetuff situation. Mitt bästa råd till dig är att bryta upp och sen är han välkommen när han lämnat sin fru. Ge honom tid att känna efter utan din närhet. Kanske blir det ni till sist? Kanske svalnar dina känslor efter 6 mån utan honom?
Ta hand om dig själv!
P.s. Det där snackat om nån som hade tagit livet av sig efter sin tjejs otrohet - jisses alltså. Ett självmord kan aldrig skyllas på någon annan. Det är ett eget beslut om sitt eget liv. Punkt.
Det ts åtminstone borde ha vett att göra är att bryta med den s.k nära "vännen". Helst genom att berätta anledningen så frun slipper fortsätta leva med den skitstöveln ens en sekund till! -
Håller inte riktigt med om det sista. Om en person mår asdåligt och är suicidal så ska man inte behandla denne så illa - det kan tippa hen över kanten. Då bär man ett visst ansvar också. Det är därför det är så viktigt att förstå att ena gärningar har konsekvenser - vissa som inte går att ändra på någonsin.Anonym (Jag) skrev 2024-12-15 14:39:23 följande:
TS, jag tycker vissa kastar alldeles för mycket skit på dig. Jag förstår att detta är en jättetuff situation. Mitt bästa råd till dig är att bryta upp och sen är han välkommen när han lämnat sin fru. Ge honom tid att känna efter utan din närhet. Kanske blir det ni till sist? Kanske svalnar dina känslor efter 6 mån utan honom?
Ta hand om dig själv!
P.s. Det där snackat om nån som hade tagit livet av sig efter sin tjejs otrohet - jisses alltså. Ett självmord kan aldrig skyllas på någon annan. Det är ett eget beslut om sitt eget liv. Punkt.
-
Har du varit i situationen? Att bli förälskad i någon du inte kan undvika att träffa?Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 22:26:19 följande:Vet jag redan. Men man borde märkt av att man börjar gilla nån och där bör man backa. Det är inte så att hon halkar på ett jäkla bananskal och tappar brallorna direkt flera ggr
Om du inte har erfarenhet av detta kanske du inte ska uttrycka dig så tvärsäkert. -
Mannen TS är älskarinna åt har alltså gjort ett misstag han ångrar i över 2 år då enligt dig ? Du inser väl att han förmodligen inte känner empati tillräckligt, utan klarar av att behandla både TS och sin familj väldigt illa. Sorry men "en gång är ingen gång" uttrycket passar inte in. Tycker du det så får det som sagt stå för dig.Anonym (Donna) skrev 2024-12-15 14:56:24 följande:Min moral är det inget fel på, har själv aldrig varit otrogen.
Men för den skull fattar jag hur man ändå kan tolka ett ordspråk. -
Givetvis bär man ett ansvar för hur man behandlar andra. Men ett självmord är ett eget val och du kan inte lägga orsaken till det på en annan människa. Givetvis bidrar man till dåligt mående om man behandlar någon illa, men man har inte ansvar för om någon begår självmord.Lynx123 skrev 2024-12-15 15:12:16 följande:Håller inte riktigt med om det sista. Om en person mår asdåligt och är suicidal så ska man inte behandla denne så illa - det kan tippa hen över kanten. Då bär man ett visst ansvar också. Det är därför det är så viktigt att förstå att ena gärningar har konsekvenser - vissa som inte går att ändra på någonsin.
Tänk alla som hotar med att ta sitt liv om partnern lämnar. Och så lämnar man ändå, för att man inte vill leva med personen. Och så begår hen självmord. Har då den andra ansvaret för det beslutet? -
Tack. Det är så jag tänker också. Försöker bygga upp styrka så att jag klarar att bryta nu innan jul. Sen tänker jag att han får återkomma om han vill när han är klar med sitt. Men det uppbrottet kommer kännas. Det är som att göra slut men det går inte att prata om. Så jag går sönder. Men jag tycker absolut inte synd om mig. I tråden är det fullt av människor som kastar skit och vill bränna en på bål. Det läskiga är att jag är en människa som alla andra med fel o brister o massa empati (som några påstår att jag inte har) Tror paniken de uttrycker är paniken över verkligheten. Jag kan vara deras bästa vän, syster, mamma, chef eller granne. Jag kan vara den som deras man blivit kär i. Det är en hemsk tanke för alla vi vill nog vara unika och känna ett vi med den man eventuellt lever med. Jag förstår det. Önskar ingen av er den resan med otrohet eller bli kära i fel man.Anonym (Jag) skrev 2024-12-15 14:39:23 följande:
Ta hand om dig själv!
-
Du inbillar dig på riktigt att han är kär i dig, knappast då hade han inte bett dig vänta ett halvår till.. Skrattretande...
Du har INGEN empati öht utan tänker enbart på dig själv och det är det som är mest upprörande. Du kommer med största sannolikhet få ett bryskt uppvaknande när du väntat 6 mån till och inget mer hänt.
Du skulle aldrig kunna vara någon i min närhet, den tanken har aldrig slagit mig.
Tragiskt hur vissa människor beter sig :( -
Förstår att det måste göra jätteont och vara jättetufft. Men jag personligen anser att det är det enda du kan göra. Man klarar mer smärta än vad man trorAnonym (Mia) skrev 2024-12-15 18:53:46 följande:Tack. Det är så jag tänker också. Försöker bygga upp styrka så att jag klarar att bryta nu innan jul. Sen tänker jag att han får återkomma om han vill när han är klar med sitt. Men det uppbrottet kommer kännas. Det är som att göra slut men det går inte att prata om. Så jag går sönder. Men jag tycker absolut inte synd om mig. I tråden är det fullt av människor som kastar skit och vill bränna en på bål. Det läskiga är att jag är en människa som alla andra med fel o brister o massa empati (som några påstår att jag inte har) Tror paniken de uttrycker är paniken över verkligheten. Jag kan vara deras bästa vän, syster, mamma, chef eller granne. Jag kan vara den som deras man blivit kär i. Det är en hemsk tanke för alla vi vill nog vara unika och känna ett vi med den man eventuellt lever med. Jag förstår det. Önskar ingen av er den resan med otrohet eller bli kära i fel man.
-
Det är inte alltid så enkelt. Visst, beslutet tas av personen men man kan ge dem en push på vägen. Då har man varit delaktig. Jag talade om att behandla någon med psykisk ohälsa illa, inte att lämna en dålig relation.Anonym (Jag) skrev 2024-12-15 15:37:58 följande:Givetvis bär man ett ansvar för hur man behandlar andra. Men ett självmord är ett eget val och du kan inte lägga orsaken till det på en annan människa. Givetvis bidrar man till dåligt mående om man behandlar någon illa, men man har inte ansvar för om någon begår självmord.
Tänk alla som hotar med att ta sitt liv om partnern lämnar. Och så lämnar man ändå, för att man inte vill leva med personen. Och så begår hen självmord. Har då den andra ansvaret för det beslutet? -
Givetvis står mina tolkngar och åsikter för det jag anser.Anonym (Linda) skrev 2024-12-15 15:29:42 följande:Mannen TS är älskarinna åt har alltså gjort ett misstag han ångrar i över 2 år då enligt dig ? Du inser väl att han förmodligen inte känner empati tillräckligt, utan klarar av att behandla både TS och sin familj väldigt illa.
Sorry men "en gång är ingen gång" uttrycket passar inte in. Tycker du det så får det som sagt stå för dig.
Precis som att du får stå för ditt.
Det behöver du inte be om ursäkt för. -
Meddelande borttaget
-
Jag håller med om att det inte nödvändigtvis är så att den som är otrogen alltid är eller kommer att vara det med flera personer. Dock tror jag inte heller att vem som helst kan vara otrogen. Det handlar nog snarare om vilken självkontroll man har. I ts fall borde hon ha backat när hon börjat få känslor för kompisens man, i stället för att löpa linan ut.Tyra myra skrev 2024-12-14 21:03:27 följande:Det är nog inte så enkelt att folk springer efter "upptagna". Många gånger uppstår känslor när man arbetar tätt med vandra när man delar ett speciellt intresse. Här växer känslorna succesivt och resultatet kan mycket väl leda till att en ny relation.
Ett annat mycket vanligt scenario är fester med alkohol inblandat. I dessa fall är det företrädesvis en gångs händelser som inte betyder någonting egentligen.
Visst finns det notoriskt otrogna män och kvinnor men de är nog inte så många.
Man kan inte generellt påstå en gång otrogen alltid otrogen. Men man borde kanske inse att om när omständigheterna är de "rätta" kan vem som helst vara otrogen. Eller åtminstone inse att relationer inte automatiskt varar för evigt. -
Klart jag borde backat. Alltid lätt att vara efterklok. Trodde aldrig jag skulle sitta i den här sitsen som jag sitter i nu. Aldrig i hela livet. Ändå är jag här nu.Anonym (B) skrev 2024-12-16 07:58:11 följande:Jag håller med om att det inte nödvändigtvis är så att den som är otrogen alltid är eller kommer att vara det med flera personer. Dock tror jag inte heller att vem som helst kan vara otrogen. Det handlar nog snarare om vilken självkontroll man har. I ts fall borde hon ha backat när hon börjat få känslor för kompisens man, i stället för att löpa linan ut.
-
Om du har andra väninnor så kommer de nog inte vilja träffa dig när deras män är med efter detta. Dy har ju inga som helst "normala" spärrar.Anonym (Mia) skrev 2024-12-16 10:12:26 följande:Klart jag borde backat. Alltid lätt att vara efterklok. Trodde aldrig jag skulle sitta i den här sitsen som jag sitter i nu. Aldrig i hela livet. Ändå är jag här nu.
-
Jag tror eller rättare sagt vet att så gott som alla skulle kunna vara otrogna. Detta innebär självklart inte att alla är det.Anonym (B) skrev 2024-12-16 07:58:11 följande:Jag håller med om att det inte nödvändigtvis är så att den som är otrogen alltid är eller kommer att vara det med flera personer. Dock tror jag inte heller att vem som helst kan vara otrogen. Det handlar nog snarare om vilken självkontroll man har. I ts fall borde hon ha backat när hon börjat få känslor för kompisens man, i stället för att löpa linan ut.
Det pratas om bristande självkontroll / impulskontroll men detta är ju sådant man ofta skyller på.
Det handlar om val. Varför människor väljer att vara otrogna varierar säkert lika mycket som våra liv skiljer sig från varandras.
Vad som kan diskuteras är om individen kan stå för sitt val eller inte. Människor med hög integritet brukar stå för vad de gör, även sin otrohet. -
Ja har dessa vänninor så dåliga män utan normala spärrar så resonerar de kanske såAnonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-16 10:17:12 följande:Om du har andra väninnor så kommer de nog inte vilja träffa dig när deras män är med efter detta. Dy har ju inga som helst "normala" spärrar.
-
Vad tjafsar du för då?Anonym (Linda) skrev 2024-12-16 06:46:49 följande:Orkar inte tjafsa språkbruk en gång till nu men nån som inte är äldre än 16. Hej då
När du inte orkar?
Jag är 60 fyllda för övrigt. -
Det värsta som finns är folk på allmänna forum som skriver som om det vet något, om en situation som de uppenbart INTE kan veta sig något om!Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-15 19:04:56 följande:
Du inbillar dig på riktigt att han är kär i dig, knappast då hade han inte bett dig vänta ett halvår till.. Skrattretande...
Du har INGEN empati öht utan tänker enbart på dig själv och det är det som är mest upprörande. Du kommer med största sannolikhet få ett bryskt uppvaknande när du väntat 6 mån till och inget mer hänt.
Du skulle aldrig kunna vara någon i min närhet, den tanken har aldrig slagit mig.
Tragiskt hur vissa människor beter sig :(
Hmmm... Du TROR, du GISSAR. Du vet inte.