• Anonym (Jag)

Älskarinna

TS, jag tycker vissa kastar alldeles för mycket skit på dig. Jag förstår att detta är en jättetuff situation. Mitt bästa råd till dig är att bryta upp och sen är han välkommen när han lämnat sin fru. Ge honom tid att känna efter utan din närhet. Kanske blir det ni till sist? Kanske svalnar dina känslor efter 6 mån utan honom?

Ta hand om dig själv!

P.s. Det där snackat om nån som hade tagit livet av sig efter sin tjejs otrohet - jisses alltså. Ett självmord kan aldrig skyllas på någon annan. Det är ett eget beslut om sitt eget liv. Punkt.

• Anonym (Jag)
    Lynx123 skrev 2024-12-15 15:12:16 följande:
    Håller inte riktigt med om det sista. Om en person mår asdåligt och är suicidal så ska man inte behandla denne så illa - det kan tippa hen över kanten. Då bär man ett visst ansvar också. Det är därför det är så viktigt att förstå att ena gärningar har konsekvenser - vissa som inte går att ändra på någonsin.
    Givetvis bär man ett ansvar för hur man behandlar andra. Men ett självmord är ett eget val och du kan inte lägga orsaken till det på en annan människa. Givetvis bidrar man till dåligt mående om man behandlar någon illa, men man har inte ansvar för om någon begår självmord.

Tänk alla som hotar med att ta sitt liv om partnern lämnar. Och så lämnar man ändå, för att man inte vill leva med personen. Och så begår hen självmord. Har då den andra ansvaret för det beslutet?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-15 18:53:46 följande:
    Tack. Det är så jag tänker också. Försöker bygga upp styrka så att jag klarar att bryta nu innan jul. Sen tänker jag att han får återkomma om han vill när han är klar med sitt. Men det uppbrottet kommer kännas. Det är som att göra slut men det går inte att prata om. Så jag går sönder. Men jag tycker absolut inte synd om mig. I tråden är det fullt av människor som kastar skit och vill bränna en på bål. Det läskiga är att jag är en människa som alla andra med fel o brister o massa empati (som några påstår att jag inte har) Tror paniken de uttrycker är paniken över verkligheten. Jag kan vara deras bästa vän, syster, mamma, chef eller granne. Jag kan vara den som deras man blivit kär i. Det är en hemsk tanke för alla vi vill nog vara unika och känna ett vi med den man eventuellt lever med. Jag förstår det. Önskar ingen av er den resan med otrohet eller bli kära i fel man.
    Förstår att det måste göra jätteont och vara jättetufft. Men jag personligen anser att det är det enda du kan göra. Man klarar mer smärta än vad man tror Hjärta
Svar på tråden Älskarinna