Inlägg från: Anonym (Hmmm ...., ,) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Älskarinna

Herregud... Med "vänner" som dig behöver man inga fiender!

Jag hoppas verkligen att du brutit helt med den s.k "vännen"? Eller klarar du att se henne i ögonen när du vet hur svinigt du beter dig?

Otrohet är inget som bara händer - aldrig!

Dessutom skrev du att om du sa stopp nu så kommer han stanna med sin fru. Då VET du vem hans enda kärlek är och vad du tydligen är, ett simpelt sidokn*ll som han nu lyckats lura ett halvår till. Slick snubbe, så vidrigt av er båda. Lider med den dubbelt svikna och bedragna frun.

Dig är det allt annat än synd om!

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 17:33:53 följande:
    Nej håller med. Det är inte ett dugg synd om mig. Däremot mår jag fruktansvärt dåligt av o till när jag inte lyckas blunda för det jag gjort o gör. Ja jag klarar av att se henne i ögonen. Ja jag klarar av att umgås med henne. Men av o till kommer det över mig. Jag skäms över det jag gjort o förstår vilket helvete det blir för oss alla när det kommer ut. Då vet jag inte hur jag ska överleva eller lämna huset. Jag lever väl i någon slags förnekelse kanske?
    Vad menar du med att "lämna huset"? Vilket hus?

Jag tror att ni båda kommer vara som PARIA för precis ALLA omkring er. Deras barn kommer förmodligen bryta kontakten med sin pappa eller i alla fall riktigt hata dig.

Sån fruktansvärt falsk människa - bedrövligt skrämmande.

Det enda som är lite positivt är att du mår fruktansvärt dåligt av och till, jösses det bör du göra dygnet runt resten av ditt liv. Fast mycket mer än du gör nu, en fin, ärlig, lojal, vän och människa skulle aldrig kunna göra som du!

Överleva kommer du självklart göra, du lever utan moral, medmänsklighet, empati och omtanke om någon annan än dig själv!

Det bästa vore om han valde henne och dumpar dig, frun får veta och dumpar honom. Frun går vidare med en ny äkta kärlek och ni kan sitta där på varsitt håll i er självvalda ensamhet år efter år.

KARMA!
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-12-13 19:06:48 följande:

Till TS

Tyvärr är det lite som att öppna Pandoras ask, när du  skriver en tråd som denna. 

Du kan inte vänta dig annat än att få mer eller mindre onyanserade inlägg med det gemensamt, att de fördömer otrohet.

Jag känner mig tvingad att ta dig i försvar och påminna om att det den otrohet de fördömer är något som är väldigt vanligt i vårt samhälle. Det är också något som av olika anledningar gjorts till en könsfråga.  

Man tycks tro att män är mer otrogna än kvinnor, vilket är felaktigt. Man tycks också tro att kvinnor vars män är otrogna är annorlunda än män vars kvinnor varit otrogna.  Kvinnor är solidariska med kvinnor och män är solidariska med män. 

Men sanningen är att all otrohet är individuell och de faktorer som ligger bakom är individuella och kan inte bedömas generellt. 

Att vara någons älskarinna och vara öppen om det triggar allt detta.

Om du bara skulle vända dig till de som varit i din situation så skulle du få helt andra svar.
    Du skulle bland annat få rådet att verkligen rannsaka dig själv och fråga dig om du verkligen känner så mycket för den här mannen ätt det är värt alla uppoffringar.?
    Känner mannen lika mycket för dig som motiverar honom att bryta upp sin nuvarande relation?  
    Om det nu en gång ska bli ni måste någon av er ställa upp en plan för hur detta ska gå till.  För ni vill väl att det ska ske så smärtfritt som möjligt ?

Att du längtar ihjäl dig efter honom nu är bara en försmak av vad som väntar. Du kan inte förvänta dig att han ska hoppa in i en relation med samtidigt som han avslutar sin nuvarande relation. 

Att vara älskarinna till någon man har starka känslor för är inte lätt. Det krävs både tålamod och empati för att klara av detta.  

Du måste fråga dig själv om du besitter dessa egenskaper. Gör du inte det borde du kapa bandet till mannen omedelbart.

Du verkar totalt ha missat ett mycket viktigt faktum... det är en nära VÄN till ts vars make hon utan minsta problem glatt kn*llar bakom ryggen på sin vän!!!

Hon fortsätter UMGÅS med väninnan och fortsätter sticka kniven i henne GÅNG PÅ GÅNG!

Det är om möjligt DUBBELT så illa då det är ett dubbelt SVEK mot 2 personer som tydligen är vänner.

Inte annat än vidrigt sinnessjukt!
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Linda) skrev 2024-12-13 20:10:41 följande:

Du ska inte vänta dig att du är hans enda ts. Han tar nog det han "kommer över". Du är kär. Det är garanterat inte med i hans planer att lämna sin fru i sommar. Är bara ett sätt att äta kakan och ha den kvar. Naivt är bara förnamnet. Sen OM ni nu skulle bli ett par så får du låsa in han om du vill att han ska vara trogen. Bara att gratulera. Du gör din vän en stor tjänst om du får han att lämna henne och du och han förtjänar varandra. 

Ts lär väl knappast bry sig om trohet? Det har hon aldrig gjort hittills gällande den mannen. OM det blir dem till slut kan du ju ha ett öppet förhållande från start så slipper de såra fler människor. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (respekt och svek!) skrev 2024-12-14 08:44:06 följande:

Ts du skriver att det inte finns några omyndiga barn med i bilden men finns det alltså då äldre barn dvs vuxna barn?
    Är du och din vän gamla kompisar som känt varandra länge?
    känner du deras barn om dom har några?

Man kan givetvis bli förälskad i en gift person och man kan ha ett dåligt äktenskap men du skriver inget om vad din kompis berättar för dig och sitt liv och äktenskap.
    Du säger att mannen säger att dom inte har sex osv men hur beskriver han deras förhållande? är det dött eller rullar det bara på? 
    Vad säger din kompis? säger hon att deras förhållande är dött eller rullar på?
    om hon är nöjd kan det ju inte vara alltför dåligt, om ni är nära vänner borde hon ju ha berättat saker om att förhållandet är dåligt osv.

Du skriver att han har en orsak att vänta med att bryta upp och det är inte pga barn, du vill inte berätta vad och det är ok men du skriver också att mannen och din kompis ska åka bort över jul och nyår och att hon kommer att höra av sig till dig och berätta om julklappar, middagar mm.
    Det är nog det jag reagerar mest på, att du blir förälskad och att även han blir det kan hända men just det här med att du fortsätter som inget har hänt mot din kompis. Att du och hon pratar om vad som händer i era liv och du sitter och pratar med henne som inget hänt. 
    Du måste ju förstå att du sviker henne något oerhört, inte bara att du är med hennes man för som sagt, hade ni förklarat att ni blivit kära och dom brutit upp
    skulle hon givetvis blivit både arg och ledsen men få veta att ni i närmare 2 år haft ett förhållande om han nu bryter med henne i sommar och hon du under tiden berättat för dig om sitt liv med honom och delat saker om sin familj med dig är ju ett svek större än många andra. 
    Hennes tillit till andra personer kommer ju att förstöras, en vän som sviker på det värsta sättet.
    Hon hör av sig till dig om familjen och berättar saker och du sitter och låtsas intresserad, ett dubbelt svek.
    Betyder alltså inte er vänskap mer än så? inte bara att du är med hennes man för som sagt känslor kan uppstå men att du sitter och pratar med henne och låtsas som ingenting, det är känslokallt och inget man gör som vän.

Du måste givetvis bryta med din vän, visa henne den respekten, även om du och hennes man blivit kära och det skulle hålla i många år kan du ändå inte vara respektlös mot henne och låta henne berätta om sin familj och låtsas att vara intresserad.

Om dom har barn över 18 år (du skriver som sagt att det inte finns omyndiga barn) och du känner dom kommer det att bli extra svårt för er.
    Kan det tom vara så att en tonåring tar studenten i vår så det är det han säger att han vill vänta in? 
    Vuxna barn förstår självklart att skilsmässor sker, otrohet kan skapa stora förtroende problem hos barnen för en förälder, barn som får veta att ens pappa har varit otrogen med mammans nära vän och som dom kanske också känner,
    det är upplagt för stora problem.
    Barnen kommer troligtvis ta mammans parti och vara arga på sin pappa och ännu mer på dig, pappa är ändå deras pappa medans du är en utomstående.
    Är mannen beredd på hur barnen kommer att reagera och agera om det nu finns några? 
    Har du och din kompis gemensamma vänner? 
    Är du förberedd på alla deras reaktioner? för dom kommer att tycka att du
    betett dig svekfullt och respektlöst som gör detta bakom hennes rygg och fortsätter er vänskap som inget hänt, att en vän gör så som man litar på.

som sagt det mest svekfulla är inte att du blivit förälskad i din väns man, sånt kan ske utan sveket är att du fortsätter att umgås och prata med henne och låter henne prata om sin man och familj och du låstas som ingenting.
    Det är så kränkande mot henne, behandla henne åtminstone med respekt!

Tack! Skrev ett liknande inlägg, det är exakt detta jag ville få fram men du förklarade mer utförligt. Håller med om allt. Bra skrivet!
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-14 12:11:19 följande:
    Tycker aldrig man kan säga som du gör. Att ta livet av sig är omöjligt din kompis fel. Otrogen eller ej. Hoppas verkligen du inte ser det så att din kompis har någon som helst ansvar över det. 
    Jodå, om din s.k "vän" blir så allvarligt skadad av detta när det kommer fram att mannen hon älskar och lever med OCH en (igen) så kallad nära "vän" har båda svikit och bedragit henne i flera år så har DU en mycket stor del I fet beslutet.

Men du har redan tydligt förklarat att du har total avsaknad av empati, är synnerligen självisk i ditt agerande och skulle helt enkelt sk*ta i vilket!
    Kanske t.o.m bara. skulle vara bra för ditt liv = det enda som betyder nåt i ditt liv.

Skulle aldrig klara att leva som du gör. Och NEJ, otrohet kan inte "hända alla"! Jösses....vi är många som aldrig skulle vara det. Bli kär i nån annan kan hända, GÖR SLUT DÅ!
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-12-14 16:57:02 följande:

Varför diskuterar man för eller mot otrohet ?

Det är väl ingen som är FÖR otrohet, lika lite som man är för cancer.  Men likväl kan man  ändå drabbas. Om man råkar ut för det i någon form, får man spotta i nävarna och ta tag i det.  

De som lever i villfarelsen att man kan undvika otrohet eller cancer lever i en drömvärld,

Nej, ta det för vad det är och sluta jaga spöken.  Vårda era relationer, ge kärlek istället för att ställa krav så får ni kärlek och respekt tillbaka.

Ts s.k "vän" verkar ge kärlek till ts men får ändå bara rejält med falskhet, svinerier och SK*T tillbaka från ts!

Men svin finns tydligen bland den man minst anar!
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Julbocken) skrev 2024-12-14 20:39:05 följande:
    Man kan inte ta någon som springer till en frivilligt, hon har knappast kidnappat och hjärntvättat honom.
    Nej men hon fortsätter att umgås med mannens fru som är en nära vän och som inte vet vilken skit ts är....än...
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Maria) skrev 2024-12-15 11:00:08 följande:
    Om hon lämnat honom utan otrohet inblandad så kan en sådan person mycket väl ha tagit livet av sig för det också. Ser du problemet här? Eller menar du på allvar att man bör leva sitt liv utefter vad man tror att någon annan kanske kommer att begå självmord för? Offra sin egen lycka för att andra ska ska vara lyckliga? Men vem vet, TS kompis vill ge upp sin man för att de ska kunna vara tillsammans. Hon kanske är mera snäll och så. Rädd om andra. Vill inte att TS ska må dåligt.
    Spelar ingen roll om frun skulle "överlämna" sin man till ts för att hon är snäll. Ts är fortfarande allt annat än snäll mot frun, falsk och fruktansvärt vidrig. Däremot kommer nog frun med största sannolikhet kunna luta sig tillbaka och glatt se på när ts själv blir bedragen av denne man. Men det fattar inte ts eftersom hon verkar tro att hon är speciell.... skrattretande, hade det funnits minsta uns av kärlek från hans sida hade han skiljt sig nu (eller helst för 1,5 år sen) men istället vill han fortsätta kn*lla henne lite ibland  när lusten faller på i smyg. Aldrig mer än så.  
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Maria) skrev 2024-12-15 11:48:14 följande:
    Nu svarade jag en person som förväntar sig att människor  ska vara snäll mot andra. Då gäller det även exfrun. Hon kan stötta dem i deras förhållande. Värna om deras känslor. Inte vara skadeglad om det går dåligt. Det ör inte en snäll människa.
    Frun är säkert snäll, men när detta fruktansvärda svek kommer fram blir det med största sannolikhet andra ljud i skällan. 

Ts förtjänar ingen snällhet!
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-15 14:39:23 följande:

TS, jag tycker vissa kastar alldeles för mycket skit på dig. Jag förstår att detta är en jättetuff situation. Mitt bästa råd till dig är att bryta upp och sen är han välkommen när han lämnat sin fru. Ge honom tid att känna efter utan din närhet. Kanske blir det ni till sist? Kanske svalnar dina känslor efter 6 mån utan honom?

Ta hand om dig själv!

P.s. Det där snackat om nån som hade tagit livet av sig efter sin tjejs otrohet - jisses alltså. Ett självmord kan aldrig skyllas på någon annan. Det är ett eget beslut om sitt eget liv. Punkt.

Om ts bryter nu kommer han stanna hos sin fru.  Därav vill inte ts det utan fortsätter hellre som älskarinna tills han tröttnat på det eller möjligen hittat nån annan.

Det ts åtminstone borde ha vett att göra är att bryta med den s.k nära "vännen". Helst genom att berätta anledningen så frun slipper fortsätta leva med den skitstöveln ens en sekund till!
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Du inbillar dig på riktigt att han är kär i dig, knappast då hade han inte bett dig vänta ett halvår till.. Skrattretande...

Du har INGEN empati öht utan tänker enbart på dig själv och det är det som är mest upprörande.  Du kommer med största sannolikhet få ett bryskt uppvaknande när du väntat 6 mån till och inget mer hänt.

Du skulle aldrig kunna vara någon i min närhet, den tanken har aldrig slagit mig. 

Tragiskt hur vissa människor beter sig :(

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-16 10:12:26 följande:
    Klart jag borde backat. Alltid lätt att vara efterklok. Trodde aldrig jag skulle sitta i den här sitsen som jag sitter i nu. Aldrig i hela livet. Ändå är jag här nu. 
    Om du har andra väninnor så kommer de nog inte vilja träffa dig när deras män är med efter detta. Dy har ju inga som helst "normala" spärrar.
Svar på tråden Älskarinna