• Anonym (Mia)

Älskarinna

Otrohet. Det som klingar så dåligt. Jag går sönder. Jag är boven ändå kan jag inte ge upp. Eller sluta. Ändå trasslar jag in mig mera. Sommaren 23 började jag ligga med min kompis man. Det bara hände. Vi var nära vänner. Nu älskar jag honom. Han säger att han älskar mig. Jag har så många gånger försökt släppa. Så många gånger försökt få honom att släppa mig. Jag har gått till psykolog, jag har läst spaltmeter på nätet. Men jag kan inte. Nu närmar sig julen. Jag vill inte vara den han textar från toaletten. Jag vill inte vara den han smygringer när han åker till affären. Jag vill så mycket mer. Han säger till sommaren är det vi. Jag vill att han lämnar. Men jag vill lämna nu. Jag går sönder. Jag gör illa mig själv. Jag vet att jag skadar min kompis. Jag vet allt. Ändå kan jag inte. Vad är det för fel på mig. Massor såklart. Testat olika psykologer. Lämna säger de. Ingen säger hur. Jag tänker en paus under jul och nyår då han ändå är iväg med familj o släkt. Men jag kommer få höra av min kompis. Om julklappar o middagar. Det är inte synd om mig. Jag har själv satt mig i det här. Bara sluta tänker ni. Om det ändå var så enkelt. 
  • Svar på tråden Älskarinna
  • Anonym (Jvbl)

Du kan också göra dig ovän med väldigt många pga det här när det väl kommer fram. Jag antar ju att ni har fler vänner runt omkring. Alla vet väl att din vän och hennes kille är med varann. 

När detta komme fram så lär väl många bli förbannade på er två. 

Hur tar du hand om det problemet sen? 

• Anonym (Jvbl)

Jag tror inte du inser hur mycket problem det här kan dra med sig 

• Anonym (Linda)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-14 12:43:36 följande:
    Så du inbillar dig att ts och mannen skulle sitta på varsitt håll i den situationen?

Haha, "karma" är bara ett önsketänkande för bittra individer.
    Hade TS trott på karma hade hon inte hamnat här. Det är just det karma handlar om. Empati. 
  • Anonym (Jvbl)

Otroheten är inte det värsta som sagt utan hur du ljuger och bedrar din bästa vän. Det kan mycket väl få människor att gå sönder fullständigt.

• Anonym (Donna)
    Anonym (Linda) skrev 2024-12-14 13:11:43 följande:
    Hade TS trott på karma hade hon inte hamnat här. Det är just det karma handlar om. Empati. 
    Det är väl bra att ts inte tror på fantasifoster?
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-14 13:20:06 följande:
    Det är väl bra att ts inte tror på fantasifoster?
    Ännu en som är för otrohet? 
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 13:44:19 följande:
    Ännu en som är för otrohet? 
    För att jag inte tror på karma?

Nej, jag är inte för otrohet. Så nu vet du det.
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-14 13:52:15 följande:
    För att jag inte tror på karma?

Nej, jag är inte för otrohet. Så nu vet du det.
    Det vore väl ändå bra om sådana får känna på hur det känns att bli bedragen. Då gör de kanske inte om det? 
  • Anonym (Jvbl)

Likaså blandar man sig inte in i sådana förhållanden kanske, där någon är otrogen. Jag fattar inte hur man står ut med sig själv. Eller hur man ens kan tända på en sådan man.

Absolut kan man ha mycket känslor för någon men vart finns empatin för kompisen här? Och när man dessutom säger att hon bör vara försiktig så inte kompisen går ner sig fullständigt så svarar hon som om det inte är hennes problem. Ofattbart. Stackars kompis. 

• Anonym (Varit där)

Många brösttoner och fördömanden här. Man slår på stora trumman och vill blanda in psykologer och eventuella självmord. Detta är ABSURBT 

Luktar lite masshysteri om tråden.

Svar på tråden Älskarinna