Inlägg från: Anonym (Donna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Donna)

Älskarinna

Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-13 18:27:12 följande:
    Vad menar du med att "lämna huset"? Vilket hus?

Jag tror att ni båda kommer vara som PARIA för precis ALLA omkring er. Deras barn kommer förmodligen bryta kontakten med sin pappa eller i alla fall riktigt hata dig.

Sån fruktansvärt falsk människa - bedrövligt skrämmande.

Det enda som är lite positivt är att du mår fruktansvärt dåligt av och till, jösses det bör du göra dygnet runt resten av ditt liv. Fast mycket mer än du gör nu, en fin, ärlig, lojal, vän och människa skulle aldrig kunna göra som du!

Överleva kommer du självklart göra, du lever utan moral, medmänsklighet, empati och omtanke om någon annan än dig själv!

Det bästa vore om han valde henne och dumpar dig, frun får veta och dumpar honom. Frun går vidare med en ny äkta kärlek och ni kan sitta där på varsitt håll i er självvalda ensamhet år efter år.

KARMA!
    Så du inbillar dig att ts och mannen skulle sitta på varsitt håll i den situationen?

Haha, "karma" är bara ett önsketänkande för bittra individer.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (respekt och svek!) skrev 2024-12-14 08:44:06 följande:

Kan det tom vara så att en tonåring tar studenten i vår så det är det han säger att han vill vänta in? 

Den sista tonåringen som tog studenten var född på 40-talet.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Linda) skrev 2024-12-14 13:11:43 följande:
    Hade TS trott på karma hade hon inte hamnat här. Det är just det karma handlar om. Empati. 
    Det är väl bra att ts inte tror på fantasifoster?
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 13:44:19 följande:
    Ännu en som är för otrohet? 
    För att jag inte tror på karma?

Nej, jag är inte för otrohet. Så nu vet du det.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Linda) skrev 2024-12-14 16:36:17 följande:
    Du menar att det är fantasi att visa empati? Fantasifoster ???
    Eftersom karma inte existerar så är det ett fanatsifoster.
    Inget annat.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 14:15:57 följande:
    Det vore väl ändå bra om sådana får känna på hur det känns att bli bedragen. Då gör de kanske inte om det? 
    Visst, absolut. Men att lägga det på "karma" leder ingenstans.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 18:24:00 följande:

Man ska aldrig jaga upptaget folk. De gör bara likadant sen :) de verkar inte ha några spärrar 

Säkert oftare än att de inte gör det.
    En sak är ju ändå sann, att man är otrogen en gång betyder inte att det måste hända igen.

I ts älskares fall behöver det heller inte betyda att (om han nu lämnar sin fru för ts skull) han gör det igen.

"En gång är ingen gång, två gångr blir lätt en vana" är ett ordspråk som faktiskt ofta stämmer.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Maria) skrev 2024-12-15 11:48:14 följande:
    Nu svarade jag en person som förväntar sig att människor  ska vara snäll mot andra. Då gäller det även exfrun. Hon kan stötta dem i deras förhållande. Värna om deras känslor. Inte vara skadeglad om det går dåligt. Det ör inte en snäll människa.
    Det vore trots allt för mycket att begära.

Hade du glatt sett på när din vän snor din man och applåderat deras relation?
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Linda) skrev 2024-12-14 20:30:04 följande:
    Han har ju redan varit otrogen mer än en gång. Han har ju kört dubbelspel rätt länge nu. En gång ordspråket är nog menat mer som ETT snedsteg. Inte 2 års pågående dubbelspel. Det är nånting helt annat det.
    Eller så avses en otrohetsaffär.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Maria) skrev 2024-12-15 13:41:07 följande:
    Jag anser inte att man kan sno någon så nej jag hade inte tänkt så om det vore jag.
    Bortse från ordvalet, du förstår nog hur jag menar.

Men fint att du är så "godhjärtad".
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Linda) skrev 2024-12-15 13:59:39 följande:
    En gång är ingen gång syftar till att man gör ett misstag eller snedsteg. Men kan tolka allt som det passar en själv, givetvis... fattas det tillräckligt med moral bara så.
    Min moral är det inget fel på, har själv aldrig varit otrogen. 
    Men för den skull fattar jag hur man ändå kan tolka ett ordspråk. 
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Linda) skrev 2024-12-15 15:29:42 följande:
    Mannen TS är älskarinna åt har alltså gjort ett misstag han ångrar i över 2 år då enligt dig ? Du inser väl att han förmodligen inte känner empati tillräckligt, utan klarar av att behandla både TS och sin familj väldigt illa.

Sorry men "en gång är ingen gång" uttrycket passar inte in. Tycker du det så får det som sagt stå för dig.
    Givetvis står mina tolkngar och åsikter för det jag anser.
    Precis som att du får stå för ditt.

Det behöver du inte be om ursäkt för.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Linda) skrev 2024-12-16 06:46:49 följande:
    Orkar inte tjafsa språkbruk en gång till nu men nån som inte är äldre än 16. Hej då
    Vad tjafsar du för då?
    När du inte orkar?

Jag är 60 fyllda för övrigt.
Svar på tråden Älskarinna