• Anonym (Mia)

Älskarinna

Otrohet. Det som klingar så dåligt. Jag går sönder. Jag är boven ändå kan jag inte ge upp. Eller sluta. Ändå trasslar jag in mig mera. Sommaren 23 började jag ligga med min kompis man. Det bara hände. Vi var nära vänner. Nu älskar jag honom. Han säger att han älskar mig. Jag har så många gånger försökt släppa. Så många gånger försökt få honom att släppa mig. Jag har gått till psykolog, jag har läst spaltmeter på nätet. Men jag kan inte. Nu närmar sig julen. Jag vill inte vara den han textar från toaletten. Jag vill inte vara den han smygringer när han åker till affären. Jag vill så mycket mer. Han säger till sommaren är det vi. Jag vill att han lämnar. Men jag vill lämna nu. Jag går sönder. Jag gör illa mig själv. Jag vet att jag skadar min kompis. Jag vet allt. Ändå kan jag inte. Vad är det för fel på mig. Massor såklart. Testat olika psykologer. Lämna säger de. Ingen säger hur. Jag tänker en paus under jul och nyår då han ändå är iväg med familj o släkt. Men jag kommer få höra av min kompis. Om julklappar o middagar. Det är inte synd om mig. Jag har själv satt mig i det här. Bara sluta tänker ni. Om det ändå var så enkelt. 
  • Svar på tråden Älskarinna
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-14 17:15:29 följande:
    Eftersom karma inte existerar så är det ett fanatsifoster.
    Inget annat.
    I detta fallet spelar det ju ingen roll om karma existerar eller inte, kvinnan kommer förmodligen bli och har ju blivit sårad av denna Man redan eftersom han inte lämnar sin fru. Ordet karma kan passa in rätt bra där oavsett... 
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-14 17:15:17 följande:
    Ts s.k "vän" verkar ge kärlek till ts men får ändå bara rejält med falskhet, svinerier och SK*T tillbaka från ts!

Men svin finns tydligen bland den man minst anar!
    Det förefaller mig ganska otroligt att detta scenario med vännen över huvud taget existerar.  Om så vore skulle TS säkert inte varit  så öppen med detta.  Troligen är driver TS detta till sin spets för att få reaktioner. 

Vilket hon också fått
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 18:24:00 följande:

Man ska aldrig jaga upptaget folk. De gör bara likadant sen :) de verkar inte ha några spärrar 

Säkert oftare än att de inte gör det.
    En sak är ju ändå sann, att man är otrogen en gång betyder inte att det måste hända igen.

I ts älskares fall behöver det heller inte betyda att (om han nu lämnar sin fru för ts skull) han gör det igen.

"En gång är ingen gång, två gångr blir lätt en vana" är ett ordspråk som faktiskt ofta stämmer.
  • Anonym (Julbocken)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 12:59:30 följande:

Du kan också göra dig ovän med väldigt många pga det här när det väl kommer fram. Jag antar ju att ni har fler vänner runt omkring. Alla vet väl att din vän och hennes kille är med varann. 

När detta komme fram så lär väl många bli förbannade på er två. 

Hur tar du hand om det problemet sen? 

Jag som har varit med om det kan berätta hur det kan bli: Våra vänner kände att de på något vis måste välja sida, men jag och exet lugnade alla och sa att det behöver ni inte, alla umgås med vilka de vill men vi två kommer inte att synas på samma kompisfest på ett år eller så.

Efter det funkade det igen.

Har man några supermoralister i vänkretsen lär de säga upp bekantskapen, men nu är de flesta personer inte så utan värderar vilken relation de själva har med personen istället.

Har de aldrig svikit mig, varför ska jag fördöma dem för evigt då?
  • Anonym (Julbocken)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 18:19:23 följande:

Men det är väl ett ordspråk man säger, om att man hoppas att samma sak biter den personen själv i röven en dag. 

Jag brukar inte använda uttrycket. Inte ens de som jagar upptagna män/är otrogna önskar jag bli bedragna, just för att det är så hemskt. 

Men kanske är det det som ibland krävs för att de ska inse. 

Jag hade inte insett något mer än det jag redan vet- under rätt förutsättningar kan väldigt många vara otrogna. Jag äger inte min partner, alltså kan de välja att söka andra kontakter.

Jag hade önskat att de talar ut med mig först om vad som fattas, och gör slut om de är tillräckligt missnöjda, men jag hade aldrig skadat mig själv eller tagit livet av mig över en persons val att ha sex med en annan människa.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-14 18:55:16 följande:
    Säkert oftare än att de inte gör det.
    En sak är ju ändå sann, att man är otrogen en gång betyder inte att det måste hända igen.

I ts älskares fall behöver det heller inte betyda att (om han nu lämnar sin fru för ts skull) han gör det igen.

"En gång är ingen gång, två gångr blir lätt en vana" är ett ordspråk som faktiskt ofta stämmer.
    Han har ju redan varit otrogen mer än en gång. Han har ju kört dubbelspel rätt länge nu. En gång ordspråket är nog menat mer som ETT snedsteg. Inte 2 års pågående dubbelspel. Det är nånting helt annat det.
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Julbocken) skrev 2024-12-14 20:05:15 följande:
    Jag hade inte insett något mer än det jag redan vet- under rätt förutsättningar kan väldigt många vara otrogna. Jag äger inte min partner, alltså kan de välja att söka andra kontakter.

Jag hade önskat att de talar ut med mig först om vad som fattas, och gör slut om de är tillräckligt missnöjda, men jag hade aldrig skadat mig själv eller tagit livet av mig över en persons val att ha sex med en annan människa.
    Här handlar det dock om att hon även medvetet sårar sin vän. tar hennes kille. 
  • Anonym (Jvbl)
    Anonym (Linda) skrev 2024-12-14 20:30:04 följande:
    Han har ju redan varit otrogen mer än en gång. Han har ju kört dubbelspel rätt länge nu. En gång ordspråket är nog menat mer som ETT snedsteg. Inte 2 års pågående dubbelspel. Det är nånting helt annat det.
    Precis 

Äh, som sagt. Ts får väl se helt enkelt. Han lär inte gå och lita på. Gör som du vill ts. Orkar inte försöka skriva saker för att du inte ska bli sårad.

Men, var schysst mot din vän åtminstone.  
  • Anonym (Jvbl)

Orkar inte skriva mer saker * du lyssnar ju inte ändå.

• Anonym (Julbocken)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 20:35:15 följande:
    Här handlar det dock om att hon även medvetet sårar sin vän. tar hennes kille. 
    Man kan inte ta någon som springer till en frivilligt, hon har knappast kidnappat och hjärntvättat honom.
Svar på tråden Älskarinna